hier zijn de ongschoren paarden al enkele dagen dekenloos, de geschoren staan 's nachts onder een 150grams en overdag een 0grams regendek. Gisteren per uitzondering zonder, maar ja het was 18°C
Hier nog steeds dekenloos vanaf maandag. Het is idd wel iets frisser. Maar de mijne heeft nog wintervacht genoeg om zich daar tegen te wapenen. En hij staat 's nachts ook gewoon op stal. (buitenstal) Dus dat scheelt ook. Z'n lijf voelt wel wat koud aan. Maar zn oren en snuit zijn gewoon heerlijk warm. Dus ik kijk het nog even aan.
xApple
Geplaatst: 16-03-11 14:41
Mijn geschoren paard heeft nu alleen eczeemdeken op, ik twijfel of het te koud is? Ze stond al 4 weken met 200 grams op maar voelde daar wel pittig warm onder. Ze heeft het nooit snel koud, eerder snel warm Zou ik hier nog een deken overheen doen? Ze staat overdag buiten, en om 4 uur weer naar binnen toe (binnenstal)
Lekker hoor Darkness, zonder deken. Als ze een vachtje hebben kan een normaal paard dat idd wel handelen. Hier ben ik blij adt ik toch weer deken op heb gegooid, en heb hem vandaag overdag ook niet afgehaald, ze stond flink in de wind. Haar broekspieren leken vandaag al weer wat 'blubberiger' ten opzichte van gisteren, dus voorlopig blijft de deken gewoon op, iig snachts.
Ik heb nu een 0 gram regendek op. Maar heb een katoenen zomer/staldeken besteld van Amigo. Maar is dat qua warmte een beetje vergelijkbaar?? Iemand daar ervaringen mee? Mijn instructrice zei dat een katoentje met soort van fleece laagje het beste voor haar zal zijn, maar waar je die kan vinden.... en stiekem wil ik geen andere merken dan Horseware of Bucas, met de laatste de grootste voorkeur (mijn paard heeft een dure pasvorm *grmbl*)
vanmiddag de bucas all in one weer opgedaan - temperaturen gaan richting de 2 - o graden - overdags 6-7 graden met gure wind
MiniLoe
Geplaatst: 16-03-11 19:36
hier lopen ze in de winter periode gemiddeld zeven uur buiten, nu a negen uur. ( zomers 15 ) heb ze met nulgrams nu, mn shet stond gister zonder maar vandaag toch echt frisser en harde wind (het oosten van NLD)
Darkness85
Geplaatst: 16-03-11 20:42
@ Tancreda4: Ik heb net heel mieterig maar weer z'n 50gr Bucas Irish op gelegd... Het is bij ons op stal met die wind nu echt super koud... En de komende dagen blijft t zo. Of zelfs iets kouder. Dus voorlopig laat ik de 50gr maar weer op.... Bah...
En je hebt gelijk dat je de deken voorlopig op laat. Zeker als Wietekind dr spieren er zo op reageren... En ik ben niet zo thuis in de Bucas dekens. Maar ik weet wel dat je van Horseware van de gestreepte newmarket collectie een ongevoerde stablesheet hebt. Het is geen regendeken. Maar wel net ff wat meer dan een simpel katoentje.
Mijn geschoren viervoeter staat nog steeds lekker onder zijn 400 grams deken. Meneer is een echt kou kleum en had het vanmiddag niet eens echt warm. Gisteren heeft hij overdag wel met een 100 grams op gestaan. Toen was het ook echt wel heerlijk weer.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of je paard binnen of buiten staat?
Nouvel
Geplaatst: 17-03-11 21:19
ik heb na wat twijfel vanavond ook de 300 grams er weer op gelegd... eigenlijk tegen mijn principe, gewisseld is gewisseld, maar het was hier eind van de middag maar 6 graden, met een koude wind en miezer, en morgen zou het niet veel beter worden...
die van mij staat overdags van 8 tot 6 (of 7)u in de paddock en 's nachts op stal...
De katoen van Amigo was vandaag binnen, maar paste niet. Was ik al bang voor, de zweetdeken & onderdeken liggen ook te ruim *zucht* Maat kleiner wordt misschien weer krap op de borst. Bucas heeft wel een 50 grammetje, soort zweetdeken. Hmm lastig. Maar zo'n katoen ademt wel fijner dan regen denk ik, voor als het straks wat warmer wordt.