Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
N0a schreef:Hylkje schreef:Is een 500 grams echt nodig?
Ik hen een 0 grams regen deken, 150 grams stal deken, 200 grams regen deken en een 300 grams stal deken en nog een teddy fleece deken. Zou dit genoeg zijn allemaal?
300 grams is prima als je die pas op doet als het flink gaat vriezen. onder de -5.
Als je rustig opbouwt. Wat heeft je paard nu op? Vorig jaar heb ik mijn 400 niet eens gebruikt. Enkel een 200. Het was zo zacht.
ingaa schreef:Hier loopt mijn geschoren pony overdag nog met een ongevoerde regendeken en heeft het daar prima onder. De wind en mist is koud maar dat houd de deken tegen, verder valt de koud wel mee.
In de nacht op stal 200 gram op.
Ik heb haar vorig jaar zelfs met de sneeuw niet boven de 250 gram opgehad, twee weken geleden met die oosterwind had ik wel 300 op.
ingaa schreef:Ze is gewoon lekker warm onder de ongevoerde regendeken dus niet sneller als dat ik haar nu dik ingepakt al zwetend onder de dekens zou hebben staan.
Het is per paard verschillend onder hoeveel gram ze fijn aanvoelen onder de deken,
mijn merrie heeft het sneller te warm dan te koud.
En mochten de haren sneller terug groeien haal ik liever wat vaker het scheerapparaat erover dan dat ze staat te zweten onder haar dikke deken.
nts19 schreef:kusvoorjou schreef:Trof mijn paard vanmiddag zwetend onder de deken aan.. grr
Niet geschoren en o gram regen deken op. Heb hem af gelaten, vanavond weet op doen.
Als ik m sochtends tegen 10 uur af doe, en savonds rond 7 uur weer op doe, kan wel toch? Of is dat savonds te laat? Want ik heb haar vanmiddag dus de deken afgelaten na het longeren en ga straks eten en dan weer op doen..
Mijne staat met mooi weer ook overdag zonder regendeken. Ongeschoren en stond van het weekend te zweten onder zijn regendeken 0 gram. Bij mij gaat die om 11 u ong af en rond half 6 weer op en hij voelt prima aan.
Yvank_ schreef:Waarom Fabster? Mijn paard heeft sneller een dikkere deken nodig. Hij is kerngezond, maar houdt gewoon niet zo van de kou. Regen vindt hij ook helemaal niets. Ene mens heeft het ook sneller koud dan de ander