[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IcePrincess

Berichten: 7746
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:23

Bij mijn buiksingels past er ook echt maar een hand tussen, hij kan zijn buik uitzetten en dan zit hij strak zonder strak te zitten zeg maar. Ben ook als de dood dat hij er met zijn zwieberbeentjes in vast komt te zitten. Beenkoorden idem, krijg de kriebels als ik bij andere paarden alles zo los zie hangen.

kitobeer schreef:
Ik heb vorig jaar bij kramer een vliegendeken met softshell rugstuk aan de buitenzijde gekocht ideaal. Jou softshell stuk zit ook aan de buitenkant toch ?


Ja de grijze stof is de softshell, de binnenkant van de softshell zelf is fleeceachtig maar dat gaat 'kruipen' op de vacht dus ik heb hem gevoerd met gladde nylon en bij deze dan ook nog polyfill ertussen.
De deken/liner zelf gaat wel onder de regendeken dus niet erop, weet niet of je dat bedoelde?

Die vliegendeken is ook mooi zo dat je die softshell eraf kunt halen!

Pallatin

Berichten: 2553
Geregistreerd: 30-05-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 20:03

Ik heb nu met de nieuwe rhino de singels al 2x versteld: de ene keer zitten ze losser dan de andere keer. Hij ligt ‘s nachts wel dus wil ook niet dat t in z’n buik snijdt. Ik vind 3 singels juist heel fijn. Bilkoorden heb ik met horseware geen last van en ze liggen desondanks als een huis. Vanmorgen stond m’n paard weer lekker in de stromende regen, lekker op rust en z’n hals en hoofd dropen van t water maar hij voelde perfect droog en warm aan onder de deken en door de halve hals ook geen last van inregenen. Ben er zo blij mee dat ik er nog eentje bij wilde maar helaas hebben ze m niet meer in de juiste maat bij hypostore. Ik dacht dan doe ik m’n amigo weg :D

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 20:33

Agradi misschien? Die heeft ook korting nu.

Celebi
Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 20:48

Die deken van Busse ziet er ook goed uit! Met Stay dry achtige voering én een v sluiting!

Sintara

Berichten: 7523
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 20:53

Mijn paard heb ik toch maar onder de 100 gram met hals gezet vandaag, ze had het best koud ondanks de hoge temperaturen. Die onophoudelijke regen met wind en een laag water om in te staan maken het gevoelsmatig een stuk kouder dan t is..

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:10

Ik denk dat mijn paard morgen ook een warmere deken op krijgt. Hij heeft het eerder warm dan te koud, maar deze natte, winderige omstandigheden houden lang aan. Vreselijk.
Voor volgende week staat dat het droog is en gaat vriezen, fingers crossed!

Sintara

Berichten: 7523
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:41

Ja eerder van de week had Mel het ook warm. Het blijft voelen en opletten dus..

Pallatin

Berichten: 2553
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:04

manzano schreef:
Agradi misschien? Die heeft ook korting nu.

Nee bij agradi hebben ze m niet volgens mij…
@ celebi welke deken is dat?

Ik denk dat maandag de dikkere deken op gaat, de 100 gram krijgt ie dan op.

Celebi
Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 00:21

Die heeft manzano 1 pagina terug gedeeld!

Pallatin

Berichten: 2553
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:17

Celebi schreef:
Die heeft manzano 1 pagina terug gedeeld!

Ah ja, zie m idd! Mooie deken, maar vind m aardig aan de prijs… dan ben ik met een rhino en liner bijna net zo duur uit :D

Wat een rotweer trouwens alweer… ik dacht dat t vandaag beter zou zijn maar t regent bij ons vrijwel onophoudelijk… en vind het fris… na maandag hopelijk eindelijk rustiger weer…

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:26

Echt rotweer. Koud had mijn paardje het gelukkig niet. Super content met de PE buster 8-)

Saaams

Berichten: 13323
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:29

Mijn pony gisteren echt nonstop 8 uur buiten in de regen gestaan en de binnenkant van de amigo was echt kurk en kurkdroog. *\o/*

Alleen de billen iets nat. Staartflap waaide omhoog door de polderwind :+

Ze moeten daar zo’n lusje voor de staart op verzinnen zoals bucas heeft.

Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:15

Saaams schreef:
Mijn pony gisteren echt nonstop 8 uur buiten in de regen gestaan en de binnenkant van de amigo was echt kurk en kurkdroog. *\o/*

Alleen de billen iets nat. Staartflap waaide omhoog door de polderwind :+

Ze moeten daar zo’n lusje voor de staart op verzinnen zoals bucas heeft.


Zo een lusje kun je er zo aan vast naaien. De Rhino/Rambo hebben dat lusje wel, maar hebben er bij de Amigo op bezuinigd. :=

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:23

Hier enorm blij met m'n rhino. Paard staat heerlijk onder zijn rhino met 100 grams liner en 0 grams hals en blijft zelfs met deze verschrikkelijke regen echt kurkdroog.

salamaleque
Berichten: 1000
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:38

MalaQ schreef:
Hier enorm blij met m'n rhino. Paard staat heerlijk onder zijn rhino met 100 grams liner en 0 grams hals en blijft zelfs met deze verschrikkelijke regen echt kurkdroog.



Ik ook! Ik ben ontzettend blij met deze deken. Had voorheen rambo dekens en een kort “uitstapje” naar amigo xl (na heel veel andere dekens te hebben gepast) die toch niet helemaal lekker paste. De rhino pasvorm is echt fijn voor mijn paard :):)

Wiwabalia

Berichten: 4707
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:53

Voor de liefhebber heb ik een Horseware Liner te koop, een paar keer gebruikt verder nog helemaal intact en zo goed als nieuw. Maat 206, 100 gram.

Mocht iemand intresse hebben, stuur mij dan een berichtje.

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:56

Ik heb ook nog een gebruikte horseware liner te koop van 200gr in maat 183. Moet nog advertentie maken, maar mocht er interesse zijn, dan mag je alvast pb sturen.

beegee
Berichten: 965
Geregistreerd: 12-02-21

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 22:29

Ik ben juist heel blij met m’n simpele amigo hero :D. Paard heeft een buitenstal en met die onwijze regen staat ie bij zijn hooinet, met zijn kont de open kant in. Nou, die was echt zeik-zeik-zeiknat geregend (helaas stond de wind er ook direct op dus het was volle woei en regen die stal in), maar geen enkel plekje doorgelekt, zelfs niet bovenop de staartflap. Terwijl m’n Bucas ontzettend lekt op de naden en het ook heel snel door de deken verspreidt door die vieze “badstof” aan de binnenkant.

Blaze1994
Berichten: 625
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:43

Hoe zijn de ervaringen hier met de new Zeeland dekens?

Het schijnt dat door het gewicht en het ontwerp van de deken je geen buiksingels nodig hebt. Iemand ervaringen daar mee? Ik kan het mij gewoon niet voorstellen een deken zonder buiksingels :')

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:48

Blaze1994 schreef:
Hoe zijn de ervaringen hier met de new Zeeland dekens?

Het schijnt dat door het gewicht en het ontwerp van de deken je geen buiksingels nodig hebt. Iemand ervaringen daar mee? Ik kan het mij gewoon niet voorstellen een deken zonder buiksingels :')


Ik geloof daar ook niks van. Als ze blijven staan, oké. Maar singels heeft die van mij pas nodig met rollen en dan ligt gewicht toch op de grond? :')

Celebi
Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:49

Hier is de dry liner van Horseware al binnen! Ziet er mooi uit. Voelt lekker zacht aan ook. Ben wel bang dat ie een beetje te warm is voor mijn teddybeer. Gevoelsmatig is het warmer dan de gemiddeld 50 grams vulling die erop staat.

DuoPenotti

Berichten: 30583
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:49

Vroeger de canvas dekens hadden ook singels.
Geen bil koorden ze waaien niet op.

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:04

Blaze1994 schreef:
Hoe zijn de ervaringen hier met de new Zeeland dekens?

Het schijnt dat door het gewicht en het ontwerp van de deken je geen buiksingels nodig hebt. Iemand ervaringen daar mee? Ik kan het mij gewoon niet voorstellen een deken zonder buiksingels :')


Heb ze jaren gehad (de echte van Renco) en ze liggen zonder singels echt als een huis. Ze hebben wel bilkoorden.
Je kan ze daar tegenwoordig ook met singels bestellen volgens mij.

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:38

Ja die van vroeger hadden idd geen buiksingels en dat ging eigenlijk altijd wel goed.

Pallatin

Berichten: 2553
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:49

Blaze1994 schreef:
Hoe zijn de ervaringen hier met de new Zeeland dekens?

Het schijnt dat door het gewicht en het ontwerp van de deken je geen buiksingels nodig hebt. Iemand ervaringen daar mee? Ik kan het mij gewoon niet voorstellen een deken zonder buiksingels :')


Tig jaar terug had een verzorgpaard van mij zo’n deken….zwaar was ie zeker maar hij had gewoon buiksingels, idd geen bilkoorden…
Ik denk trouwens dat mijn paard zo’n zware deken echt 3x niks zou vinden…wat hem betreft hoe lichter hoe beter wat hem betreft… ik heb de dikkere deken nog afgelaten: hij voelde nog warm en droog onder de 0 grams dus wissel morgen wel.