[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:08

300??? Jeetje, is ie van suiker? Het is 17 graden! Nou wil ik niet zeggen dat dat alles zegt, maar de weersomstandigheden zijn ook niet bepaald extreem.

MoniekV

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:10

300 is wel erg veel met dit weer!

Ik doe ook geen 2 waterdichte dekens over elkaar, ademt niet goed en zit ook niet heel fijn denk ik.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:14

Zie nu trouwens ook pas dat dit het scheertopic is, niet het dekentopic.. Als je door hebt hoe je modopmerkingen moet lezen zou ik me ook nog eens heel goed inlezen over het gebruik van dekens :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:19

BianCatjee schreef:
Hallo bokkers,
Sorry als de vraag hier al geweest is maar ik weet niet hoe ik in het topic moet zoeken en zie het niet zitten om 112 pagina's door te lezen..

Ik heb sinds dit jaar een shet erbij, hij zit nu al best dik in zijn vacht. Ik ga meer intensief trainen met hem voor de kar en hij zweet snel. Ik wil hem eigenlijk zonder dekens laten lopen.
Welk soort patroon kan ik laten scheren zonder dat er een deken nodig is?

De borst/luchtpijp scheren :j

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:32

Ja idd borst en onderkant hals, en een streep onder de manen! Hier onze ijslanders ook zo geschoren en die staan 24/7 buiten zonder deken. Voelen zich er een stuk prettiger bij! Niet alleen tijdens werk maar ook gwn buiten, ze hebben gewoon veeeeels te veel vacht voor de nederlandse temperaturen :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:43

ik doe gerust 2 waterdichte dekens over elkaar. vorig jaar voor eht eerst gedaan, beviel me prima

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:08

Super bedankt voor de reacties!
Hier kan ik wat mee +:)+
Mijn shet heeft nu ook al echt een mega vacht.. niet normaal meer...

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:10

Kan je in de buurt van de flanken/achterbenen ook nog iets doen of moeten ze dan wel een deken op?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:06

Wat denken jullie?

Ik twijfel om mijn paard te scheren. Geen model, ben ik niet zo voor, ofwel helemaal ofwel helemaal niet.
Ze is begonnen met een niet overdreven lange maar wel dikke vacht aan te leggen. Gisteren had ze er echt last van: goed gezweet en pompaf na een kwartier, ookal had ze amper wat gedaan...

Aan de andere kant staat ze wel 24/7 buiten met schuilstal. Daarom twijfel ik toch. Wat denken jullie?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:08

xLes schreef:
Wat denken jullie?

Ik twijfel om mijn paard te scheren. Geen model, ben ik niet zo voor, ofwel helemaal ofwel helemaal niet.
Ze is begonnen met een niet overdreven lange maar wel dikke vacht aan te leggen. Gisteren had ze er echt last van: goed gezweet en pompaf na een kwartier, ookal had ze amper wat gedaan...

Aan de andere kant staat ze wel 24/7 buiten met schuilstal. Daarom twijfel ik toch. Wat denken jullie?

Kan prima met goede dekens

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:55

Ik heb die van mij ook 24/7 buiten lopen en geschoren.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:36

Die van mij vandaag haar jasje uit gedaan, ze had het na 15 min rijden veel te warm.

Heb haar een winterdeken op gedaan die al vaak gewassen is, was ooit een 300 maar zal inmiddels wel meevallen/dunner zijn.

Scheren jullie de benen en het hoofd ook met de grote machine? Of hebben jullie meestal een kleintje erbij? Doe het altijd met de grote maar kost eigenlijk veel werk omdat Hij niet zo wendbaar is als een kleintje. Ben bang alleen dat zon kleintje veel korter scheert. Of gebruiken jullie dan een apart opzetstukje? (Ooit mee gewerkt maar die lazeren er zo snel af.. Of doe ik dan iets verkeerd)

Hopelijk hebben we aan 1x scheren genoeg deze winter :=

Afbeelding

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:04

Oké, dan ben ik gerustgesteld :). Het zweten en hijgen was gelukkig al wat minder nu in de kou, dus ik hoop het nog uit te kunnen stellen tot eind deze maand

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:03

Hey mijn favoriete bokt-paard Zyalda... Die is er mooi onder vandaan gekomen zeg!

Edit: ik doe hoofd en benen met het grote apparaat tot paardlief het vervelend vind, ga daarna verder met een sectolin tondeuse.. Zie nooit geen verschil in lengte

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:25

Ja, zonder strepen zelfs! Was wel trots haha. Ze vond me alleen niet zo lief toen ik dr velletje raakte van de rimpels tussen haar voorbenen :( (miniscuul plekje) gelukkig deden knuffels en een snoepje veel goed.

Ze heeft idd een mooi kleurtje <3 normaal ben ik wat later met scheren en dan is ze ietsje grijzer/donkerder. Maar ze is nooit echt lelijk onder de scheermachine vandaan gekomen gelukkig.

Wat voor kleine Sectolin heb jij Sharon?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:46

Se-200 ideaal ding

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:21

Ik doe echt alles met de grote machine. Ik heb niet eens meer een kleine op stal liggen. Maar heb dan ook een super brave haflinger. Ben ook in een uur klaar en dan is ook echt alles eraf. Ook haar benen en hoofd ;)

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:33

Ik doe zoveel mogelijk van de benen met het grote apparaat. Ligt ook wel aan het formaat van het paard/pony, kootholtes enz is een tondeuse wel handiger.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:35

Ik ga morgen voor de 2de x in m'n leven mijn paard scheren haha!
Heb er nu al de zenuwen voor omdat ik bang ben dat ik het verpruts :=
Dus als iemand nog goede tips heeft hoor ik ze graag!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:36

Bonte Jaopie is inmiddels helemaal kaal, tot aan z'n benen. Nul grams regendeken met hals.dag en nacht buiten. Gaat makkelijk!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:40

Ik ga er zo dadelijk ook eens invliegen met die van mij te scheren! Denk niet dat ik de benen al ga doen vandaag, daar kruipt zoveel tijd in dat ik voor de benen alleen al bijna 2u nodig heb. Al dat precisiewerk zeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:42

Ik heb de benen tot de knie gedaan. En de buik heb ik ong een streep van 20-30 cm laten zitten. Zit toch geen deken. En hoofd tot bakstuk.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:03

Doen jullie altijd standaard de benen mee? Tot nu toe heb ik de benen altijd niet gedaan omdat die niet onder een deken zitten, waarom doen jullie het wel?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:05

FennaK schreef:
Doen jullie altijd standaard de benen mee? Tot nu toe heb ik de benen altijd niet gedaan omdat die niet onder een deken zitten, waarom doen jullie het wel?

Ik doe ze nooit. Mijne staan 24/7 buiten.
Dat vind ik dan teveel van goede

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:11

Ik scheer bij de mijne de benen altijd tot het behang, dat betekend bij zijn voorbenen ongeveer vanaf/net onder de carpus/voorknie en bij de achterbenen ongeveer vanaf zijn zwilwratten. Hij staat 's winters de nachten op stal en overdag een poosje buiten.