Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:15

Hij staat nu sinds het 's nachts niet meer zo koud is heerlijk zonder deken! *\o/*

Lang leve de lente!!!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:37

Mando schreef:
Dekenloos... ben er klaar mee.

Ik ook! En blij toe :D

quintusgl

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:45

Hier ook zo goed als dekenloos nu.......alleen nog 's nachts een regendekentje op maar ik kijk vanavond even hoe ze eronder staat.
Zal wel mensen voor hun hoofd stoten, maar ik vind 550 nu nog (ook al is ie geschoren) bijna zielig.... :o

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:25

de mijne had 350 op maar stond niet te zweten maar wel warm eronder dus heb nu 200 opliggen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:47

Darkness85 schreef:
Ik had de 100gr gister verwisseld voor de 50gr. Maar hij stond gewoon te zweten. Dus ik heb hem er maar af gehaald. De komende dagen blijft hij dekenloos. En als het 's nachts niet meer gaat vriezen, dan krijgt hij niks meer op ook.

Was wel humor. Ik gooide hem in de paddock op zijn vaste tijd, met zn 2 matties. En hij bleef maar rollen. Ik denk dat hij wel 5x gerold heeft. Hij vond t heerlijk om lekker zonder deken te rollebollen. Mijn paard houd nl ongelofelijk veel van vies worden. Het is een echte viespeuk... :D

Heerlijk de tijd ervoor genomen dus!
Heb vos wel vaak laten rollen zonder deken, die vond het niet zo boeiend. Haar boze gedrag was voro mij ook reden hem af te laten. Gisteravond toch terug gegaan wat opgelegd, maar stond ze er gewoon warm bij bloot. Vanochtend had ik de 100 voor 0 gewisseld maar aangekomen bij de bak toch bloot erin gezet. Nu heb ik haar ook bloto staat, ze had flink gezweet en kon ik niets opleggen gaat ze nazweten, en morgen wordt het weer wat warmer en heb ik geen tijd om hem af te doen. Dus dan maar bloot gelaten. HOpelijk gaat dat goed :)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:53

heb de 100 grams gewisseld afgelopen zaterdag voor de nul grams bij mn welsh b en shet.
vandaag voelde mn shet toch wel warm aan onder de deken, morgen in het oosten a zestien graden verwacht zonder zon, met zon 18.... morgen kan rond 09:00 de dekens af voor ze de weide op gaan... zou dat kunnen?

overmorgen en erna zakt de dag tempratuur weer tot 9 a 10 graden wat ik dan dus weer fris vind ....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:12

ik denk het wel hoor! wordt behoorlijk warm!
mijn shetje wilde vandaag haar deken ook graag af, helaas is die in de vorm van vacht en kan ik die er niet even af halen voor haar (of ik moet gaan scheren), maar ze had een hele natte borst vandaag, vanochtend al :(:)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:13

Zafier staat nu onder 200grams, Amor onder een 0 grams regendek, allebei geschoren.
Valentijn staat nu zonder deken, hij heeft de hele winter alleen met een 0grams regendeken en uiteraad niet geschoren.

Melody staat nu s nachts onder een 100 grams staldeken en overdag zonder deken, is ook geschoren, (heeft boxrust)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:21

@ Tancreda04: Ik heb hem eigenlijk nooit laten rollen zonder deken. Want als zn staartwortel onder het zand komt gaat hij weer zo schuren als ik hem niet kan wassen. En met die vorst van de afgelopen tijd was de buitenkraan van de slang afgesloten. Dus wassen ging m niet worden. Maar het aangezicht van die 1e keer rollen zonder deken is daardoor echt onbetaalbaar.. <3

En ach.. Het moet deze dagen (en vooral vannacht en morgen) prima kunnen. De temperatuur is goed. Dus dat overleefd onzer Wietekind heus wel. :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:24

Ik hoop haar spieren ook :o Ben misschien echt een miepje en mijn paard een porseleinen popje, maar als we woensdag weer intensief hebben gelest, moet ik toch even kijken of ik haar niet weer snachts onder een dekentje ga zetten :o Kou slaat enorm snel op haar rug/spieren, reden ook van de deken, en na zo'n les is kans op spierpijn al groter (vorige week had ze beste spierpijn :(:)). Dus even kijken wat voor weer het dan snachts wordt.

Kan begrijpen dat zo'n eerste keer languit en voluit rollen een geweldig gezicht moet zijn geweest, niet alleen hij genieten, ook jij :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:25

Mijn pony had het koud onder zijn 500 zonder hals :')

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:27

Deken is gister af gegaan, pony's op het gras (nog wel hooi erbij) Tis lente!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:27

Sappos schreef:

Maar volgens mij heb jij gewoon een hele aparte Pown... :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:28

agos, wat een koukleum dan :oo Hoe merk je dat op? Rillen? En lichaamstemp opnemen?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:29

Darkness85 schreef:
Sappos schreef:

Maar volgens mij heb jij gewoon een hele aparte Pown... :')

Het is wel een mietje :') Hij heeft een Bucas All In One op ipv 300 staldeken en 300 halsdeken en nu stond meneer te trillen terwijl hij heerlijk warm onder zn deken was, hij is wel recent geschoren en zit super kort in het haar. Nouja hij eet zich maar warm, die hals krijgt hij niet meer :P Zelfs mijn zielige kleine veulen staat onder 300 grams (okay wel met hals) en die heeft het echt niet koud

Tancreda hij staat te trillen maar is gewoon warm

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:32

@ Sappos: Ach. Wat geeft het. Als je paard aangeeft dat hij het koud heeft dan heeft hij dat dekbed dus gewoon nodig.. ;) Prima toch.. :D

@ Tancreda04: Als je weet dat de kouw snel op haar spieren slaat dan is een dekentje voor de nacht na de les ook geen overbodige luxe. Dan moet je dat gewoon doen.. :j

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:33

Maar meer dan dit krijgt hij niet want hij is echt lekker warm onder zn deken. Hij moet niet piepen vind ik :=

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:33

Ik vind het echt zo super lastig en eigenlijk waardeloos die dekens.. Het is dat ze al zoveel jaren een deken op heeft, anders gad ik hem allang af gedaan.. Ze vind het zelf ook niks, als ik al aan kom lopen met deken gaan haar oren al in haar nek..

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:36

@ Lieveranders: Dat heeft mijn paard dus ook.... }:0

@ Sappie: Daar kan ik ook wel weer in komen. :D Wel vreemd dat hij rilt ondanks dat hij gewoon warm aanvoelt. :o?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:39

Idd vreemd dat hij rilt, maar wel warm aanvoelt. Temp verder wel goed? Misschien toch nog steeds wat ziekig? Of had je hem net heel erg laten schrikken ;) Wel vreemd hoor, arm ding :(:)

Mijn eerste deken-winter is wel goed bevallen opzich, maar dat op en afbouwen is zenuwslopend als je daar nog geen weet van hebt :P

Voordeel van weer dekenloos; ik heb weer wat te poetsen! Met dekens heb je niets te poetsen, en gebeurd dat ook niet uitgebreid vaak :o (vind ze ook niet leuk hoor). Maar nu weer lekker iets om te poetsen & ze is in de rui dus vind het ook lekker om te worden geborsteld. Ze is dit jaar lekker vroeg met het verharen, ook positief!
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 14-03-11 23:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:39

Zaterdag winterdeken verwisseld voor 0 grams regendeken. Volgens mij had ze het behoorlijk warm onder die dikke, ze heeft ook echt nog een heel dik teddyvachtje :j

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:42

Ja hè.. Ik zal echt blij zijn als ze straks weer bloot kan..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:46

En dan komt het dazen seizoen en moet ze weer ingepakt :(

Impenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:53

Citaat:
Sappos schreef:

:(

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:22

Wat schreef ik dat je boos maakt :')

Zo had mn veulen ook van de week, hartstikke warm onder zn dekens, toen dronk ie 1,5 emmer water en toen stond ie zo hard te trillen dat ie bijna omviel :') Maarja hij was nog steeds lekker warm. Gewoon laten staan en eten gegeven en dan komt ie vanzelf wel op temperatuur