[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 22:17

Marigo schreef:
Voor wie het gemist heeft: 25% korting op alles van Horseware bij Epplejeck


Hebben ze die nieuwe Dry Liners ook al? _O-

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 22:22

Mijn rambo duo heeft het ook zeker 6/7 jaar perfect gedaan hoor, is bijna versleten maar nog steeds blijven ze er droog onder. Dus alleen maar positief over. Bucas smartex ook altijd een droog paard onder, alleen past die niet meer lekker. Met in directe omgeving slechte ervaring met nieuwe Rambo’s durfde ik dat momenteel niet zo goed aan, een volgende productieronde zal de kwaliteit ongetwijfeld weer zoals gewend zijn. Maar om die reden ben ik nu op PE overgestapt en die bevalt me net zo goed als de rambo dat jaren gedaan heeft :j

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 22:40

Ik heb nu als reserve deken een lemieux deken gekocht als alternatief voor horseware. Ligt ook erg mooi. Kon hem voor 64,- kopen, dus was mooie deal voor extra deken. Maar tot nu toe dus niet nodig gehad omdat de dekens niet lekken :))

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:20


Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:48


manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:52


DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:06

Wat vind jij het voordeel van de 3e singel?
Ik zou die middelste er het liefste afslopen :D

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:17

DuoPenotti schreef:
Wat vind jij het voordeel van de 3e singel?
Ik zou die middelste er het liefste afslopen :D

Ik vind dekens vaak veel mooier vallen rond de buik. Komt misschien ook omdat de vorm van dekens met 3 singels vaak anders is dan met 2 (die zijn vaak recht).
Je kan hem er toch prima afhalen dan als je het niks vind.

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 11:33

Bagheera_206 schreef:
Annem84 schreef:
https://hypostore.nl/horseware-dry-liner.html

Hypostore heeft ze inderdaad al wel.
Maar wat een prijs hoor!


Verwachte levertijd meer dan een week. -O-


Alleen maar de kleinste maat. De rest is gewoon op voorraad :j
En ik vind de prijs nog wel meevallen eerlijk gezegd. De dikkere liners zitten ook zo rond die prijs.
Ik vraag me alleen af of ik zo'n ding echt ooit ga gebruiken.. Ik scheer mijn paard deels zodat hij niet zo bezweet raakt en als hij toch wat heeft gezweet, dan is dat snel genoeg weer weg met een zweetdeken.
Maar aangezien er singels aan zitten zal hij ook wel als een gewone zweetdeken gebruikt kunnen worden, want andere liners hebben geen singels. Wie weet schaf ik hem toch nog eens aan, haha :')

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 11:35

manzano schreef:
DuoPenotti schreef:
Wat vind jij het voordeel van de 3e singel?
Ik zou die middelste er het liefste afslopen :D

Ik vind dekens vaak veel mooier vallen rond de buik. Komt misschien ook omdat de vorm van dekens met 3 singels vaak anders is dan met 2 (die zijn vaak recht).
Je kan hem er toch prima afhalen dan als je het niks vind.


Klopt, ik vind de dekens ook mooier vallen met 3 singels. Vind het dus ook echt een meerwaarde hebben :j
En als je ze niet wil, dan kun je de singels er ook gewoon makkelijk afhalen inderdaad :Y)

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:41

Ja kan hem er zeker afhalen, maar dat vind ik ook weer zonde een nieuwe deken meteen slopen.
Ik zie niet echt verschil iig als ik de middelste nu los heb hangen.
Ik denk dat het verschil er vooral in zit dat ze op een andere plek vast zitten. Korter.
En veel dekens langere hebben

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:44

Ja klopt. Lengte/plek zal ook schelen. Ik wil niet anders meer in ieder geval. Heb nog wel een paar "oude" liggen met 2 hoor, maar zou ze niet meer kopen.

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 12:00

DuoPenotti schreef:
Ja kan hem er zeker afhalen, maar dat vind ik ook weer zonde een nieuwe deken meteen slopen.
Ik zie niet echt verschil iig als ik de middelste nu los heb hangen.
Ik denk dat het verschil er vooral in zit dat ze op een andere plek vast zitten. Korter.
En veel dekens langere hebben


Maar je hoeft hem er toch niet af te slopen? Je kunt ze er gewoon normaal afhalen (bij al mijn Rambo's iig) en ook weer opnieuw aan bevestigen als je dat wilt. Ze zitten met een veiligheidssysteem van oa klittenband vast en dat kun je gewoon losmaken. Of heb je de Amigo Bravo en zitten de singels daar wel echt vast?

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:02

Ja heb de amigo bravo xl en die zit gewoon vast gestikt. Of ik kijk wel heel scheel. (kan ook best, daar niet van :P )

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:04

Nee je bent niet scheel haha. Die zal je er echt af moeten knippen :))

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:07

:D

En dat vind ik dan ook weer zonde.
Hij zit me niet niet de weg, maar zie er persoonlijk bij dat model ook de meerwaarde niet van.
Denk dat die deken gewoon zelf al goed zit betreft pasvorm.

Daarop volgende, hoe strak doen jullie de singels?
Ik heb wel wat ruimte onder de buik, vuist of zo? Langer durf ik niet omdat ik dan bang ben ze er in kunnen komen. Korter lijkt me niet fijn.
Dus zo erg in model trekken de singels de deken dan al niet.

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:07

Oh grappig, ik haal die middelste er juist gelijk af. Ik heb er ook ongeveer een platte vuist tussen.

De nieuwe hw liner is in 183 maandag in huis via hypostore, dus wel gewoon voorraad. Hij oogt wel erg dik en warm. Vind het nu juist fijn dat een cooler in regenliner lekker dun is. Mijn paard heeft het snel te warm.

Ben benieuwd naar de ervaringen.

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 12:17

DuoPenotti schreef:
Ja heb de amigo bravo xl en die zit gewoon vast gestikt. Of ik kijk wel heel scheel. (kan ook best, daar niet van :P )


Oh haha, sorry, dan snap ik het ja :')
Dan zou ik ze er inderdaad ook gewoon aan laten.

En ik heb ooit eens gelezen dat er (als je de singel naar beneden trekt) zo'n 20 cm tussen moet zitten. Dus dat heb ik sindsdien eigenlijk altijd aangehouden. Als de singels vastzitten zit er denk ik zo'n 10 cm tussen, maar als je ze uitrekt, komt er nog een stukje bij.
Mijn paard staat 24/7 buiten met een grote inloopstal in een kudde van zo'n 30 paarden. En hij rolt, ligt en speelt echt heel wat af en ik heb nooit het idee gehad dat de singels te kort of te lang waren.

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:26

Ik doe ze altijd strak langs de buik. Als ik er 10 cm tussen laat dan weten ze met de achterbenen in de singels te raken bij het liggen en rollen. Nu zijn mijn pony's ook wel een soort teckels onder de paarden dus zoveel beenlengte hebben ze niet met hun schoft op 85. :')
Ik tref ze ook vaak genoeg aan met 2 benen in 1 beensingel. Erg knap wat ze allemaal voor elkaar krijgen met singels.

Sintara

Berichten: 7523
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:39

Ik heb er een vuist tussen. Wel belangrijk, meet dat niet direct na een training want als het goed is heeft je paard dan net een buikspiertraining gedaan. Dus dan kunnen er wel twee tussen, maar dat gaat na een tijdje weer over

Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:40

Figo88 schreef:
Bagheera_206 schreef:


Verwachte levertijd meer dan een week. -O-


Alleen maar de kleinste maat. De rest is gewoon op voorraad :j
En ik vind de prijs nog wel meevallen eerlijk gezegd. De dikkere liners zitten ook zo rond die prijs.
Ik vraag me alleen af of ik zo'n ding echt ooit ga gebruiken.. Ik scheer mijn paard deels zodat hij niet zo bezweet raakt en als hij toch wat heeft gezweet, dan is dat snel genoeg weer weg met een zweetdeken.
Maar aangezien er singels aan zitten zal hij ook wel als een gewone zweetdeken gebruikt kunnen worden, want andere liners hebben geen singels. Wie weet schaf ik hem toch nog eens aan, haha :')


Laat mijn paard nou net een 115/168 nodig hebben. :=

Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:41

Bij mijn Rambo's kun je de singels inderdaad los maken. Zit speciaal breek systeem op met dat plastic rechthoekje. Ik vind drie singels eigenlijk wel fijn.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 13:23

IcePrincess schreef:
Ik wordt echt niet goed van alle lekke dekens. Heel veel merken en prijsklasses geprobeerd, zelfs merken die bij stalgenoten jaren meegaan hielden het nog geen seizoen vol bij mijn pony. Pasvorm maakt het extra moeilijk, korte brede pony maar met hele smalle schouders, 160 onderlengte wat de keuze erg beperkt.

Onze theorie is dat dekens wellicht sneller lekken omdat hij zo plat is dat dekens een kommetje op zijn rug vormen waar lang water in blijft staan, dat is bij de andere paarden niet. Of misschien omdat hij heel veel uitgebreid in zand rolt waardoor de waterdichte laag beschadigd? Geen idee, het is iig heel vervelend.

Ik was er dus helemaal klaar mee en heb softshell liners gemaakt als extra barriere en ik moet zeggen dat dat heel erg bevalt!
Had eerst de softshell enkel met gladde voering gemaakt, komt ongeveer overeen met 50 gram.
En nu eentje met 100 gram polyfill dus ik gok dat hij vergelijkbaar zal zijn met 150 grams.
Het is dat het een liner formaat is want bijna zonde om er een regendeken overheen te gooien :))
[ [url=m/NVrGQJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb vorig jaar bij kramer een vliegendeken met softshell rugstuk aan de buitenzijde gekocht ideaal. Jou softshell stuk zit ook aan de buitenkant toch ?


Afbeelding

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 14:39

Ik heb ze redelijk strak langs de buik. Ik denk 2 opstaande vingers ertussen ofzo. Heb ooit meegemaakt een paard dat vast kwam te zitten en de hele nacht heeft gevochten. Die is daar heel slecht uit gekomen helaas.
Mijn ruin rolt elke nacht en dat is echt een soort hertje dan met z'n benen alle kanten op :')

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 15:51

manzano schreef:
Ik heb ze redelijk strak langs de buik. Ik denk 2 opstaande vingers ertussen ofzo. Heb ooit meegemaakt een paard dat vast kwam te zitten en de hele nacht heeft gevochten. Die is daar heel slecht uit gekomen helaas.
Mijn ruin rolt elke nacht en dat is echt een soort hertje dan met z'n benen alle kanten op :')


Oh jeetje, dat klinkt heftig zeg.. :\
Gelukkig kan dat bij mijn singels sowieso niet gebeuren omdat ze bij teveel spanning erop loskomen van de deken. Geeft toch wel weer een extra veilig gevoel als ik dan zoiets lees.