Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[naam] schreef:Gebruiken jullie fleecedekens ook onder de winterdekens?
Mijn paard met dun maar ongeschoren velletje heeft nu 300 met hals op. Maar voelde net en ze was niet koud maar ook niet warm. Als het morgen nog kouder word inclusief sneeuw vraag ik me af of ze hier genoeg aan heeft.
Ik heb haar nog niet zo lang dus nog niet zoveel dekens. Ik heb dus die 300 grams met hals, een 0 grams zonder hals en een onderdeken zonder hals 200 grams. En eventueel een fleecedeken. Wat is handiger om te doen, mocht ze het morgen koud hebben? De fleecedeken er onder doen of meteen naar 500 grams gaan? Vind dat eigenlijk ook nogal wat...
Lastig lastig.
Amy schreef:Amy schreef:Gebruiken jullie fleecedekens ook onder de winterdekens?
Mijn paard met dun maar ongeschoren velletje heeft nu 300 met hals op. Maar voelde net en ze was niet koud maar ook niet warm. Als het morgen nog kouder word inclusief sneeuw vraag ik me af of ze hier genoeg aan heeft.
Ik heb haar nog niet zo lang dus nog niet zoveel dekens. Ik heb dus die 300 grams met hals, een 0 grams zonder hals en een onderdeken zonder hals 200 grams. En eventueel een fleecedeken. Wat is handiger om te doen, mocht ze het morgen koud hebben? De fleecedeken er onder doen of meteen naar 500 grams gaan? Vind dat eigenlijk ook nogal wat...
Lastig lastig.
Iemand die dit weet?
NinaCharlie schreef:NinaCharlie schreef:Ik zal het proberen te onthouden EmptyWords voor wanneer ik weer op stal ben
EmptyWords ik heb eindelijk de beloofde foto’s voor je. Ze zijn een beetje onduidelijk sorry maar zo kan je zien hoe ik 2 liners aan elkaar maak.
Links ligt een 100gr liner en daaroverheen ligt een 200gr.
Flap 3 vouw ik naar achteren en die plak ik aan flap 2. Dan pak ik de regendeken en gaat flapje 1 via de ring van de deken vast aan flapje 4.
[ [url=m/xPoNud.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2LqNlm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zS7vN9.jpg]Afbeelding[/url] ]
upendo schreef:Voor de mensen met meer dan 500 gram op: tot hoeveel gaan jullie dan als het 10 graden vriest?
Ik heb mijn merrie nu onder 300 gram op het lijf en 150 gram op de hals staan. Als het kouder wordt gaat de smartex extra met extra hals erop.