super zelfmaakrecept voor vliegenspray

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

Re: super zelfmaakrecept voor vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:20

love_bichke schreef:
Coentjuh schreef:
Mijn schimmel word wel gelig/bruinig van dit zelf gemaakte spul Nagelbijten / Gniffelen

van het recept op de eerste pagina of heb je er nog iets anders aan toegevoegd???
heb niet het hele topic gelezen Lachen

greetz

Ja het goedje is wel bruinachtig, dus ik kan me wel voorstellen dat een schimmel er wel bruin door wordt Clown Maar het lijkt me wel makkelijk af te wassen?

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:52

mss kan je het wel afwassen maar zo rijden met een bruin paard lijkt me ook maar nix Tong uitsteken

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:19

Het hielp vandaag prima, okee ik heb er nog wel een paar moeten vermoorden maar eigelijk had ik er minder last van dan met het dure a 14 euro de fles bremsenblocker dat stinkt als de ziekte en helpt neit echt. je meot hjet wel rijkelijk opspuiten.

Ik heb een fles van sde glassex gebruikt dat spuit nog mooi in fijne nevel ook.
Ach het is in ieder geval goedkoper dan de dure vliegensprays en werkt precies zo goed.
Weet alleen niet hoellang het houdbaar is.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:07

Het was het vliegnmiddel van pagina 1 idd! Het is natuurlijk een beetje bruin spul. Ach is geen ramp, hij is toch vaak vies Nagelbijten / Gniffelen maar ik zou het niet opspuiten als ik een wedstrijd heb ofzo hahaha

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:38

nou dat bruine van de hertshoornolie is wel hardnekkig, ik kreeg het dus over mijn polo heen en dat gaat er dus mooi niet uit vrees ik..ik heb 1 bruin paard en 2 schimmels dus die schimmels worden bruinstreperig..maar goed het hielp wel, maar niet zo lang vond ik..en je moet zelf echt handschoenen aan doen als je het opdoet (ik doe met washandje) want je ruikt het de hele dag.. Knipoog Norgen de dazentest in het bos...ik neem voor alle zekerheid maar een beetje mee voor onderweg.. Haha!

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 16:39

klopt het is wel bruinig komt van de thee en de poedertjes he.
maar daar heb ik verder niet bij nagedacht (heb een donker paard Knipoog )
en ik vind dat het prima werkt. het doet in ieder geval zeker niet onder voor de dure goedjes. Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:19

De hertshoornolie moet je dus echt niet op een schimmel gebruiken. Dat geeft idd erg lelijke vlekken. Nagelbijten / Gniffelen En zeker niet op je kleren.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:27

Die heb ik er niet in zitten.. maar wel de kruidnagel poeder papje en thee, das idd donker!

shai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:48

Super dat je zo creatief bezig bent..en wij maar naar de winkel hollen haha!
Misschien een tipje; je kan de Dettol evt vervangen door Tea tree?Het is 100% natuurlijk en de dazen haten het!!Kan je kopen in reform zaken ed.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:48

Werkt Tea Tree net zo goed als Dettol? En wat kost dat dan?

shai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:57

Tea tree werkt ontsmettend,en ruikt heel sterk. je koopt het onverdund en gaat heel lang mee.Je kan het met alles combineren (bv voor een vliegenspray),maar ook voor vervelende wondjes.Het is een etherische olie.K weet niet wat het kost,hangt ervanaf hoe groot het flesje is,maar dat gaat dan weer heel lang mee!Duik eens zo'n reformwinkel binnen,en vraag ernaar het is alom bekend..

XxpaulinexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:26

ik heb ook een heel makkelijk receptje voor vliegenspray.
je neemt een spraybus.
4/10 vul je met water
5/10 vul je met azijn
1/10 vul je met dettol (beste) of citronella ofzo

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:57

ff een stipje Haha! ga het ook maar eens maken Tong uitsteken

Peerdloverdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:06

haha klinkt goed, waarschijnlijk heb ik al die spullen thuis dus ik zal het zeker uitproberen!

hoe ben je er eigelijk op gekomen?

Pietertje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:19

Dit is echt handig spul, werkt perfect!

Jacobus_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:23

Stinkt dat niet heel erg?

AnkyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:26

Goed om te weten, daar heb ik wat aan

lavke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:18

XxpaulinexX schreef:
ik heb ook een heel makkelijk receptje voor vliegenspray.
je neemt een spraybus.
4/10 vul je met water
5/10 vul je met azijn
1/10 vul je met dettol (beste) of citronella ofzo

Je bent mis, het is zeker de helft water anders is het te sterk, en 4/10 azijn

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:57

nou ik ga het proberen ik ga zondag een lekker buiterit maken dus we zullen zien of hij vlieg vrij is hoop het wel Haha!

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 11:02

Peerdloverdt schreef:
haha klinkt goed, waarschijnlijk heb ik al die spullen thuis dus ik zal het zeker uitproberen!

hoe ben je er eigelijk op gekomen?

tsja ik stoorde me eraan dat het zo duur is en eigenlijk niet zo goed werkte in verhouding voor het geld wat je ervoor moet geven.
dus ben internet opgedoken en gekeken wat waar tegen werkt en ik wilde dus geen olie gebruiken (mengt niet goed met water en is vettig waardoor het stof aantrekt) dus vandaar dat ik op mijn receptje ben gekomen.
eerst gemaakt en getest. ik vond dat het absoluut niet onderdeed van de dure goedjes dus ik dacht: ik zet het op bokt zodat meerdere mensen er plezier van kunnen hebben Haha!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:13

Wauw! Super! Hoe kom je er zo op!? Ik Heb het opgeschreven en ik ga het morgen kopen! Het dure spul werkt niet, dus het is het proberen waard!! Trouwens, nog 'n vraagje; heeft er iemand tips hoe ik dit goedje op m'n paard krijg zonder spuit? Hij is namelijk panisch voor iets wat spuitende geluiden maakt :S en ik smeerde atex anti daas spray altijd met een spons op, maar dat werkte dus niet.... Ik vind het echt creatief.. paardenmensen zijn heksen! Tong uitsteken

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:56

d0nnaa_dan schreef:
Wauw! Super! Hoe kom je er zo op!? Ik Heb het opgeschreven en ik ga het morgen kopen! Het dure spul werkt niet, dus het is het proberen waard!! Trouwens, nog 'n vraagje; heeft er iemand tips hoe ik dit goedje op m'n paard krijg zonder spuit? Hij is namelijk panisch voor iets wat spuitende geluiden maakt :S en ik smeerde atex anti daas spray altijd met een spons op, maar dat werkte dus niet.... Ik vind het echt creatief.. paardenmensen zijn heksen! Tong uitsteken

Met een doekje, een spons werkt zuigend werkt dus niet.
Of een pipet opfzo, maar dan wel een reuzengeval anders ben je wel erg lang bezig

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:36

nou die hertshoornolie is geen succes vind ik (nog iemand een flesje kopen?? Haha! ) op witte paarden dus..
ik heb nu de andere variant met knoflookolie en dat gaat goed..en wat ook helpt en waar ze ontzettend lekker van gaan ruiken: Avon Skin so Soft oliespray in de geur soft & fresh...je gelooft het niet, maar die is dus vliegwerend en het helpt werkelijk! ze worden er wel wat vettig van maar niet echt superglad/vet, ze ruiken lekker en het is niet duur, ik heb 2 flesjes in de aanbieding gekocht van 150 ml voor 9,50 euro!!!! (www.avoncosmetica.nl)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:00

Zo... Ik heb het gemaakt! Gatverdegatverdegatver wat STINKT dat zeg! K ging bijna over m'n nek! Tong uitsteken Vanmiddag uitproberen, en hopen dat het werkt! Bah, mn handen stinken ook ontzettend! (Heb ze al 4x gewassen.... Clown ) Maar inderdaad, op de Dettol na is het super goedkoop! Haha!

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 14:31

d0nnaa_dan schreef:

ik doe het altijd bij mijn paard op haar hoofd gewoon met mijn hand. goedje op de hand spuiten en smeren maar. een spons zuigt inderdaad alles op dus dat is niet zo handig. als je het niet met de hand wilt doen zou ik inderdaad ook een doekje proberen. maar die zuigt uiteraard ook wel wat op.