Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Batlow schreef:Ik wil deze week mijn pony scheren, alleen al die regen verpest het een beetje...... Donderdag laat ik hem binnen staan zodat hij droog blijft en ik hem kan scheren! Hoe lang zijn jullie er mee bezig geweest en wat voor deken zouden jullie rond deze tijd er op gooien? Ik dacht aan 150/200 gr
Batlow schreef:Hij is wel goed op gewicht als ik het goed zie, als zijn vacht er af gaat al helemaal! Ik ga morgen de benen en hals al deels doen met het opscheerapparaat, dan is dat gedaan, doe ik de rest donderdag. Ben vaak laat klaar met school, dus wordt snel donker en dan ook nog die regenwat een verschrikking al die regen
Gerritt schreef:Wat bij mijn paard hielp is.
Zet je paard in 1e instantie niet vast. Doe enkel de scheermachine aan, als je merkt dat je paard alleen daar al van flipt. Houd je hem net zo lang aan tot hij rustig word. Issie rustig dan doe je de scheermachine uit en beloon je hem met wat te snaaien. Na een paar keer herhalen zul je merken dat je paard rustiger is met de scheermachine.
Vervolgens ook scheren natuurlijk. Doe dit met de machine uit, ga met de machine over zijn lijf heen (gewoon aanraken) en weer net zo lang tot hij rustig blijft staan en weer belonen. Kost ff tijd maar je zal zien dat ze rustiger blijven tijdens het scheren. Nu kan je langzaam uitbouwen tot scheren. Als je merkt dat het niks meer word, probeer het dan morgen nog een keer. Begin op makkelijke plekken zoals de schouder/hals.
Op die manier hoef je geen sedatie/praam te gebruiken, het duurt alleen wel langer en je hebt wellicht je paard niet in 1x geschoren (wat ik pers. onhandig vind)
ninne1 schreef:Batlow schreef:Ik wil deze week mijn pony scheren, alleen al die regen verpest het een beetje...... Donderdag laat ik hem binnen staan zodat hij droog blijft en ik hem kan scheren! Hoe lang zijn jullie er mee bezig geweest en wat voor deken zouden jullie rond deze tijd er op gooien? Ik dacht aan 150/200 gr
Hey,
ik was bij Shiva in een uurtje ongeveer klaar (ook helemaal, behalve benen en hoofd), dus zal met Bartje ook wel moeten lukken denk ik.
150/200gr is denk ik wel genoeg, heb nu zelf ook 200gr opliggen. Gewoon goed in de gaten houden hoe hij er onder voelt.
Tot donderdag!!