Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

SuperAssie schreef:Pff ik twijfel..
Mijn paard heb ik ruim 2(bijna 3) weken geleden opgehaald met een aardig vachtje. Wilde eerst geen deken opdoen maar hij word wel héél teddy..
Ook schuurt ie zn staartaanzet flink(uit verveling, is geen exceem want het jeukt niet oid) en dat wil ik voorkomen.
Scheren gaat echt mijn laatste optie zijn en dat wil ik liever niet.
Wat zouden jullie doen? Het is een haflinger die ik toch weer aardig in training wil zetten. Hij staat in een binnenstal en als hij buiten is heeft hij nu een 150 grams op. Heb thuis nog een stal/onderdeken van ik gok 150/200 gram en een winterdeken van 200 denk ik(moeten nog gewassen worden).
Zit te twijfelen om niet toch maar een 0 grams(met of zonder fleece?) nog te halen en die er nu op te leggen..
Linsey1998 schreef:Hij heeft dus nu een 150 grams op? Persoonlijk zou ik niet hele dikke dekens gaan opgooien, omdat hij daaronder waarschijnlijk een hele dikke vacht heeft.
Als je echt met dekens wilt werken, en actief wilt bezig gaan met hem, zal ik een jachtmodelletje scheren. Dit is persoonlijk mijn mening, maar ik weet niet of uw paard wel een deken nodig heeft, want een 3 jarige wordt nog niet zo zwaar mee gewerkt lijkt mij?
hij is 8 haha. En word actief getraind. Sowieso 3 keer per week rijden en nog 2 tot 3 keer longeren. Hij heeft weinig conditie nog dus rij niet lang maar hij zweet flink.