nu de deken al op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Re: nu de deken al op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:53

Die van ons staan alweer onder redelijk dikke dekens, vind het maar koud.. Daarbij hebben wij buitenstallen en voelde mijn paard gisteren ontzettend koud aan en wilde liever op stal blijven. Pony had zijn haren overeind wilde ook liever niet naar buiten. Heb met ze te doen, 's ochtends staan ze altijd gelijk onder de eerste zonnestraaltjes haha.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:55

vandaag niet koud met 22 graden vind ik, die van mij staat weer onder zn eczeemdeken voorlopig

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:04

Hoi, ik wil dit jaar een deken kopen met vullig. Vorig jaar had ik een 0 grams dit omdat ze met haar staart schuurt en de staart flap het tegenhoud. Nu is atrose geconstateerd en is het belangrijk dat ze goed warm blijft anders word ze stijf! Hoeveel grams moet ik kopen? En bij hoeveel graden moet ik dit ongeveer wisselen met mijn 0 grams?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:48

Vanaf 0 graden zou je kunnen wisselen naar 200 gr. Mocht er weer extreme kou komen moet je goed voelen bij je paard of 200 genoeg is. Kan goed mogelijk zijn van wel en zo niet, zou ik er 100 bovenop gooien

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:00

Hier ligt er nu al een langere tijd een 150 grams deken op. Hier doet ze het voor nu goed op, na 1 december ga ik over naar de 200 grams

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:26

Die van mij blijft deze winter zonder(of hij moet echt al gaan ontploffen qua haar nu..), heb hem 2 weken geleden opgehaald zonder deken, dus had al een aardig vachtje en daar is nu nog meer haar bij gekomen.. zucht :')
Hij staat in een binnenstal, de deur/poort staat de hele dag open en gaat 's nachts dicht(trekt/waait niet overdag) en als hij buiten staat(iedere dag wel enkele uren) gooi ik er een 150 grams deken op. Vind hem ietwat dik, maar ik heb geen dunnere momenteel en hou hem goed in de gaten of hij het niet te warm heeft oid.

Volgend jaar begin ik op tijd met dekens zodat ik het hopelijk meer tegen kan houden want hij heeft nu meer haar dan ik lief heb :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:13

Die van mij heeft momenteel 200 g. Op dit moment goed. Ben benieuwd vanaf wanneer hij het 'koud' krijgt onder die deken. Misschien wel niet...

Sayra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:33

Mijn koukleum heeft ondertussen alweer 200 gram op met een voor haar doen enorm dikke vacht. wanneer het vriezen echt constant gaat worden gooi ik haar dikkere deken op en als het extreem winterweer word heb ik nog een dikkere deken voor der maar die is echt als het -15/-20 gaat worden zoals vorig jaar. Geef eerlijk toe ze is erg verwend met dekens (maar voor een Arabiertje vind ik het mogen)

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 10:13

Paard zit mooi in t haar met 200 grams. Wel dikker haar op de nek..

Pony is n bolletje wol, te laat deken op, maar heeft ook een 200 grams op

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:49

Pff ik twijfel..
Mijn paard heb ik ruim 2(bijna 3) weken geleden opgehaald met een aardig vachtje. Wilde eerst geen deken opdoen maar hij word wel héél teddy..
Ook schuurt ie zn staartaanzet flink(uit verveling, is geen exceem want het jeukt niet oid) en dat wil ik voorkomen.
Scheren gaat echt mijn laatste optie zijn en dat wil ik liever niet.

Wat zouden jullie doen? Het is een haflinger die ik toch weer aardig in training wil zetten. Hij staat in een binnenstal en als hij buiten is heeft hij nu een 150 grams op. Heb thuis nog een stal/onderdeken van ik gok 150/200 gram en een winterdeken van 200 denk ik(moeten nog gewassen worden).
Zit te twijfelen om niet toch maar een 0 grams(met of zonder fleece?) nog te halen en die er nu op te leggen..

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:35

Hij heeft dus nu een 150 grams op? Persoonlijk zou ik niet hele dikke dekens gaan opgooien, omdat hij daaronder waarschijnlijk een hele dikke vacht heeft.

Als je echt met dekens wilt werken, en actief wilt bezig gaan met hem, zal ik een jachtmodelletje scheren. Dit is persoonlijk mijn mening, maar ik weet niet of uw paard wel een deken nodig heeft, want een 3 jarige wordt nog niet zo zwaar mee gewerkt lijkt mij?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:39

SuperAssie schreef:
Pff ik twijfel..
Mijn paard heb ik ruim 2(bijna 3) weken geleden opgehaald met een aardig vachtje. Wilde eerst geen deken opdoen maar hij word wel héél teddy..
Ook schuurt ie zn staartaanzet flink(uit verveling, is geen exceem want het jeukt niet oid) en dat wil ik voorkomen.
Scheren gaat echt mijn laatste optie zijn en dat wil ik liever niet.

Wat zouden jullie doen? Het is een haflinger die ik toch weer aardig in training wil zetten. Hij staat in een binnenstal en als hij buiten is heeft hij nu een 150 grams op. Heb thuis nog een stal/onderdeken van ik gok 150/200 gram en een winterdeken van 200 denk ik(moeten nog gewassen worden).
Zit te twijfelen om niet toch maar een 0 grams(met of zonder fleece?) nog te halen en die er nu op te leggen..

Vacht is al helemaal dik. Ik zou het niet doen.
Wat je kunt doen is een deken proberen op een dag waarbij je regelmatig kunt controleren of hij niet te warm is (zeker niet gaat zweten)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:17

Linsey1998 schreef:
Hij heeft dus nu een 150 grams op? Persoonlijk zou ik niet hele dikke dekens gaan opgooien, omdat hij daaronder waarschijnlijk een hele dikke vacht heeft.

Als je echt met dekens wilt werken, en actief wilt bezig gaan met hem, zal ik een jachtmodelletje scheren. Dit is persoonlijk mijn mening, maar ik weet niet of uw paard wel een deken nodig heeft, want een 3 jarige wordt nog niet zo zwaar mee gewerkt lijkt mij?

Nee hij heeft eigenlijk niks op, op de wei heeft hij 150 gram nu. T ging me meer ok een staldeken of gewoon een 0 grams voor binnen.
En waar zie je dat ie 3 is? :') hij is 8 haha. En word actief getraind. Sowieso 3 keer per week rijden en nog 2 tot 3 keer longeren. Hij heeft weinig conditie nog dus rij niet lang maar hij zweet flink.
Jachtmodel is niks omdat hij daar overal niet zweet. Dan is het óf helemaal scheren of niet..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:01