MadelonSunny schreef:nicky_rilana schreef:mijn paard krijgt strakt een 500 gram op, met shet houd het zelfde
En wat had tie op?
nu staat die met 300 en een regendeken met fleece
Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Citaat:Maar als hij nu al onder 550 staat ga je het niet redden met 600 lijkt me...
Citaat:waarschijnlijk gaan we hem toch wel scheren het weekend, want zijn haren worden echt lang onder de 550 gram.
het duurt ook zeker 15/20 min voor hij droog is met stappen, meestal stap ik hem nu op adem en zet hem daarna een half uur onder het solarium.
wel apart want alle jaren ervoor redde ik het bij -20 met 500 gram en een kort vachtje.
winia4ever schreef:Ik vraag mij wel eens af waarom mensen er een deken op doen, is het niet een kwestie van voeren om de paarden kort te houden?.
Wij hebben hier 13 paarden staan allemaal kort in het haar, ze komen van 10.00 tot 20:00 buiten(zelfs nu nog)
Dit is een voorbeeld van 1 van de merrie's ze worden niet gewassen, of onder een deken gezet.
Wij zeggen altijd, als je goed kwaliteit voer hebt, worden ze niet dik in de vacht.
Ze worden dik in de vacht omdat hun eigenlichaam ze niet warm kunnen houden. Als je goed voert hebben ze genoeg te verwerken blijft hun lichaam bezig, en houd zich zelf warm. Dus blijven ze kort in het haar, ook de glans is optimaal. Enkel met een stoffer er over en dit is het resultaat.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Amigo_ schreef:Aranel schreef:Weet iemand een website waar tegen een fijn prijsje, dikke dekens (denk 500 grams) verkocht worden? Wil er eigenlijk nog wel een hele dikke bij voor als het echt min 10 wordt straks.. Anders moet ik hem 3 of 4 dekens op gaan doen
Bij mij op t werk
winia4ever schreef:Ik kan het niet uitleggen waarom ze bij ons dan zo kort in hun vacht zijn, als het er nou 1tje was zou je zeggen tja, andere vacht, maar wat ik al zei wij hebben er hier 13 op deze manier er uit zien.
Allemaal kort in hun vacht.
Onze Toen nog hengst die geopereerd was kwam terug met een dikke pak haar, hij was veel af gevallen en snap dan natuurlijk dat er meer haar op komt om zich zelf warm te houden.
Maar nu hij weer bij ons is, en dus ons voer krijgt..Gaat hij zelfs verharen en komt hij zelfs nu wij richting december gaan weer kort in zn vacht.
Ik weet niet of Gekookte lijnzaad helpt om een paard kort te houden?.
Dat voeren wij wel elke avond, wij koken in de ochtend lijnzaad en voeren dat door onze brokken heen.