Graaskorf ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

helene5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:10

Vraagje.. bij mij gaat het allemaal opzich goed met de GreenGuard, hij is een stuk slanker en de merries hebben geen last meer van zijn hengstengedrag (dekken en daarbij vastbijten).
Maar gister keek ik toevallig eens in zijn mond en zag toen dat zijn voorste snijtanden echt best ver zijn afgesleten.
Ze staan niet meer op elkaar er zit echt een grote opening tussen. ;(
Zou dat door de GG kunnen komen (moet haast wel)? Hij heeft hem nu zo'n 2,5 maand op.
Hebben jullie dit ook?

StalNollie

Re: Graaskorf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:07

staat GG toch wel wat om bekender idd..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:33

Ik heb net ook maar weer een GG besteld... Merrie heeft er 2 jaar geleden de hele zomer mee op gestaan en was super afgeslankt.. Toen is hij helaas gesloopt door een ander paard toen ik hem uitleende.

Deze zomer is ze hoefbevangen geraakt van de prednison, en moet dus nu heel voorzichtig doen met gras... Dus dat wordt toch weer een masker om :) Hij is nu in de aanbieding bij de Paardendrogist, van 58 voor 49.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:37

helene5 schreef:
Vraagje.. bij mij gaat het allemaal opzich goed met de GreenGuard, hij is een stuk slanker en de merries hebben geen last meer van zijn hengstengedrag (dekken en daarbij vastbijten).
Maar gister keek ik toevallig eens in zijn mond en zag toen dat zijn voorste snijtanden echt best ver zijn afgesleten.
Ze staan niet meer op elkaar er zit echt een grote opening tussen. ;(
Zou dat door de GG kunnen komen (moet haast wel)? Hij heeft hem nu zo'n 2,5 maand op.
Hebben jullie dit ook?

je hoort het weleens, maar weet je zeker dat zijn tanden langer waren toen je er mee begon?
kan me namenlijk voorstellen dat je niet in zijn mond hebt gekeken toen.
de tanden van die van mij zijn nog net zo lang als normaal is bij een 19 jarige, maar hij heeft hem alleen om als er risico is qua fructaan.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:44

Hier de bloempot van Imperial Riding, met opengeknipte neusgaten, dat werkt heel goed en volgens mij ook beste optie. Alleen hadden ze het gat nog wel wat kleiner mogen maken, Haf is nog steeds veels te dik :D Maar toch al een pak minder dan dat ene jaar zonder korf :-) .

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:29

Ik heb vandaag de graaskorf afgedaan, staat geen lang gras meer op en ze vindt de kruiden zo lekker, dus maar even zonder. Zie morgen wel even hoe en wat, maar ze was er zo blij mee.. :D Gelijk *skronsj skronsj dag vrouwtje* :D En als het allemaal goed gaat heeft ze na zondag een maatje in de wei, dan vindt ik een graasmasker niet eerlijk omdat onze weilanden niet heel groot zijn en dan alles letterlijk voor haar voeten wordt weggemaaid. :D

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:43

heb wel is gehoord dat paarden/pony's een afwijkend gebit van kunnen krijgen van een graskorf d.m.v afgesleten voortanden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:07

teugeltje schreef:
heb wel is gehoord dat paarden/pony's een afwijkend gebit van kunnen krijgen van een graskorf d.m.v afgesleten voortanden.
Bij de mijne zijn idd haar voortanden afgesleten door de GG, daarom komt die van mij te koop te staan. Er zijn paarden die nergens last van hebben, maar bij sommigen werkt het niet.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:08

Mijn paard heeft de greenguard nu ongeveer een maand om. Heb nog een nieuwe halster moeten kopen omdat de wonden kreeg van het gewone halster. Nu heeft ze één met wolletjes en doet het super qua wondjes.
Het enige nadeel: Ze is ondanks de korf alsnog hoefbevangen geraakt. Welliswaar maar héél licht, ik vermoed dat daar de graaskorf wel voor iets tussen zit. Zonder was het misschien nog véél erger geworden. Ze heeft dan twee weken op een zandstuk gestaan met enkel hooi, heb haar daarna met graaskorf op een héél schraal stuk (zonder was absoluut geen optie.... ze vrat alsof haar leven er vanaf hing). en nu staat ze weer sinds een week op een iets groener stuk en het gaat héél goed. Ze is ENORM afgevallen. Ze was echt VET! nu is ze normaal. Je kan haar ribben nu voelen maar net niet zien.

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:33

Ik heb gewoon de simpele graaskorf, ongeveer 20 euro.
Mijn IJslander loopt hier dag en nacht mee. Ik heb twee reserve achter de hand mocht de korf onverhoopt door spelen stuk zijn getrokken.

Zelf heb ik nooit een zgn. opbouwperiode toegepast, simpel hup erom en in de herfst er weer af.
Hij kan zich er prima mee redden, drinken gaat vanzelf. Natuurlijk, een paar jaar geleden moest hij alles even 'ontdekken', maar na een dag of 2 had hij het eten en drinken met korf prima op slag.

Niet te moeilijk over doen, het is niet zielig of sneu. Zielig en sneu is het pas als je te laat bent en je je paard bevangen in de wei ziet staan..... Tenzij je strookbegrazing kunt toepassen, maar goed, dat moet mogelijk zijn en lang niet overal kan/mag dat.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:57

Hier de Harry's Horse binnen 2 dagen gesloopt, de Imperial Riding binnen een paar weken, ze scheuren ze zo kapot. De beste blijft de losse korf die je zelf aan je halster vast moet maken, merk Best Friend. De pest is alleen dat ze momenteel in NL niet te koop zijn, de fabrikant reageert niet of nauwelijks op mails... Gelukkig vond ik er nog 1 in de schuur.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 10:11

Ik heb de simpele van Harry 's horse en die van Horze gehad.. moest iemand geinteresseerd zijn de korf maat pony van HH valt smaller uit als die van Horze.