Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:37

Nee helaas niet, als het is zoals vandaag is het gewoon te glad. Kom met de auto niet eens de parkeerplaats af en mijn paardje staat 17 km verderop. Hij komt buiten, word gemest, word gevoerd. Dus op zo'n dag ga ik niet. Maar vind dat altijd wel heel vervelend...

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:38

Ik sla ook even over vandaag,hij staat al buiten met kuil en hooi en heeft zijn brokjes op. Ik haal het morgen wel weer in..... Ik sla wel vaker een dagje over. dus hij zal er geen last van hebben
Het sneeuwt hier trouwens heel gemeen, van die ijzelsneeuw, dus ze zullen niet de hel dag naar buiten gaan.

Off topic: Fijn dat Sint en Piet vervangen zijn door kerstmannetjes {:)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:43

Ik vind het persoonlijk ook een verantwoordelijkheid die je naar je dier toe hebt. Mijn paarden staan ook op volpension maar ik ga alsnog twee keer per dag naar ze toe. 's Ochtends om even extra water te geven en te voeren als dat nog niet gedaan is. En 's avonds om ze een tweede keer uit te mesten en als ik tijd heb en het weer mee zit om te rijden.
En daarnaast vind ik het fijn om ze even te controleren of ze geen wondjes of andere dingen hebben. En ik heb graag dat ze in een schone stal staan. Dus mest ik liever twee keer per dag uit, scheelt ook poetsen :P

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:46

Ik moet wel gewoon naar vz paardjes lief. Weer of geen weer, ze moeten eruit. Nou is het ene paard opzich niet erg, want die loopt manege lessen (maar toch voel ik me schuldig als ik niet ga). Maar het andere paard komt er opzich alleen uit als de eigenaar of ik er ben. Dus dan moet ik wel.

Gelukkig woon ik vijf minuten fietsen bij de paarden vandaan en lopend doe je er 20min over, dat is gelukkig wel te doen! :)

NathalietjeB

Re: Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:51

ik ga gewoon lekker glibberen met de auto naar pony lief toe :D...t hoort erbij

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:54

Ik zou mijn paard niet in een vuile stal willen hebben staan. Weer of geen weer, uitmesten hoort bij het paarden houden, dus er toch naar toe. :j
Staan er niet meer paarden in pension? Dan zou je elkaar kunnen helpen.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 17-12-10 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:56

Paardje had 40 graden koorts begin deze week (schrikken!). heeft nu medicijnen dus elke ochtend (voor mijn werk) en avond erheen om deze te geven en temp op te nemen.. De weg er naar toe (onverlicht) loopt door het bos en ik heb (uit principe) geen auto. Vanochtend was ik toch wat minder blij...maar: volhouden!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:19

Paardje wordt 1x per dag gemest en 1x per dag opgestrooid. IK hoef geen diensten te verdelen. Mensen kunnn rustig een wee overstaal, alles wordt tot in de puntjes geregeld. Niet dat ikk dat over mijn hart verkrijg. Ons pension is zo goed verzorgd, dat je er niet eens bij hoeft te zijn als de smid komt, of bij de ontworming. Dat is pas nalatig!!!!

Ze zijn ook bereid medicijnen te geven en af te spuiten bij kreupelheid. Niets is ze te gek! Dus dat is wel super de luxe! Maar ik mis Bowie wel, en zal morgen zeker weer gaan. Ik kan hem niet zo lang missen.....

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:29

weer of geen weer.. ik ga erheen
Das mn verantwoordelijkheid ;)

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:34

Ik ga wel richting stal straks.Ligt sneeuw op de wegen maar niet echt glad. Alleen net voor stal even
uitkijken want daar word nooit gestrooid of iets dergelijks (maar hier is de sneeuw dan ook vers, gisteren
avond gevallen) weet niet hoe dat bij jullie zit.
Ga zelfs een sneeuwritje maken met paardlief. Zij staat zonder ijzers, dus dat is goed te doen dan. :)

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:34

ik heb ze gelukkig aan huis staan:)

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:38

nou sneeuw of geen sneeuw ga elke dag heen ik heb voor paard gekozen en dan moet je er voor zorgen ook . Doe het dan ook elke dag in ieder geval een en soms zelfs twee keer meestal blijf ik daar gewoon paar uurtjes. en ga twee keer naar paard . doe het elke dag op de fiets en ben dan in ieder geval een half uur onderweg en met harde wind en regen 3 kwartier . als er echt niet te fietsen valt ga ik met de bus 15 min en dan nog half uurtje lopen . En ga dat ook zeker vandaag doen ben ook wel eens helemaal gaan lopen maar ben dan iets meer als uur onderweg . soms als je dan langs de weg loopt krijg je een lift van bekende.

Joline_

Ja, dat is zeker een luxe! Alhoewel ik maar 5 min met de auto hoef. Dus mocht het noodzakelijk zijn zou ik
zelfs nog lopend kunnen gaan :P

3timesmom

Ik heb ze gelukkig ook aan huis staan. We kunnnen nu wel niet naar de binnenbak om te rijden. Maar ja dan moeten ze maar een paar uurtjes spelen in de sneeuw.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:43

Ik ga zoals gewoonlijk op vrijdag niet, maar de rest van de week wel. Mijn dier, mijn verantwoordelijkheid. Zelfs vorig jaar heb ik één week overgeslagen , toen lag ik ziek op bed en kon het niet anders. Maar al doe ik er een uur over (is normaal mijn reistijd heen en terug) enkele reis, ik ga!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:46

Maandag en vrijdag ga ik nooit. Maar als het weer echt te gevaarlijk is, dan ga ik niet. mijn paard heeft er niks aan als ik in de kreukels lig.
heeft niks met verantwoordelijkheid te maken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:47

Ik fiets er ong. 5/10 minuutjes over.
Ze worden wel gevoerd, maar ik moet nog wel zelf mesten(als de drollen niet zijn vastgevroren).
Verder vind ik het zelf leuk om ze in de sneeuw te fotograferen, of lekker te knuffelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:48

Vraag me soms dan wel af....mensen die niet durven te rijden omdat het glad is oid...gaan die dan ook niet naar hun werk??

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:50

Als ik uit me werk kom en het start met sneeuwen dan ga ik de deur niet meer uit.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 12:56

Anoniem schreef:
Vraag me soms dan wel af....mensen die niet durven te rijden omdat het glad is oid...gaan die dan ook niet naar hun werk??

Ik werk thuis ;) Ik doe idd dan geen boodschappen (of loop effe naar de Lidl om de hoek. Dat is 4 minuutjes lopen). De school van de kinderen is letterlijk aan de overkant. De hond wordt gewoon uitgelaten. Maar ik ga idd geen hele enden weg met de auto als het niet echt perse hoeft. Als paard ziek zou zijn, van mij voor voer of water afhankelijk is, als er een kind naar de dokter moet... dan zou ik gaan. Maar ik heb bijv ook zoon 2 weken terug NIET naar een avond van de reddingsbrig gebracht omdat het vroor EN regende (geeft ijzel) en ik niet mijn leven en dat van kinderen riskeer voor een avondje les over mensen redden. Want les 1 is: Voorkomen is beter dan redden!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:01

Anoniem schreef:

Dat heb ik dus ook. Iedereen staat wel in de file en doet alle mogelijke moeite om op het werk aan te komen, dan kan je toch ook de moeite nemen om naar je paard te gaan? Misschien dat er een verschil is als je doe het zelf staat of volpension, dat je in het laatste geval toch makkelijker denkt ik ga een keer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:02

ik ben gisteren ook niet gegaan,maar heeft niets met het slechte weer te maken overigens.
moet ook gewoon naar mn werk, 80km enkele reis.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:04

Ik ben nu al een aantal dagen niet geweest omdat we simpelweg niet eens de straat uit komen en met het OV is geen beginnen aan. Zit vlak voor mn tentamens dus kan ook wel wat extra tijd gebruiken.

Mijn paardje wordt prima verzorgd, krijgt eten drinken en een schone stal, wordt buitengezet en nagekeken dus ik kan best een keertje niet komen. Als ik in de kreukels lig omdat ik toch zonodig met de auto weg moest kan k veel langer niet komen, dat is pas zielig...

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:13

Vanmiddag ga ik wel een poging wagen op de brommer. Paard staat te ver weg om te gaan lopen. Als de fietspaden maar goed zijn geveegd dan moet ik een eind komen. Vorig jaar ben ik ook een paar keer niet kunnen gaan omdat er in de stad zo slecht werd geveegd/gestrooid en ik niet veilig weg kwam met de brommer. Ze moet echt even naar buiten.... als ik stukjes moet lopen vind ik dat niet erg, maar als de hele weg besneeuwd is, ga ik er niet komen :-(..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:16

Met regenweer in combinatie met snijdende wind dan durf ik wel een keertje overslaan. Als ik ze dan uit de stal haal draait ze zich met haar kont tegen de wind in, oren plat, hoofd laag en zo staat ze dan wat rond te gluren. Bewegen? Beentjes strekken? Nah. Op een drafje terugkomen als je de staldeur opent? Oh jawel :) Dus ik weet dat ik bij zo'n weer mijn paard ook geen plezier doe.

Vandaag ga ik wel. Eerst even lossen in de bak denk ik, en dan misschien te voet stapwandeling erbij.

Ik mag gerust een week overslaan als ik wil. Paard staat volpension en daar heb ik expliciet voor gekozen omdat ik laatste tijd echt constant roturen krijg op het werk. Ze wordt gevoerd, krijgt constant hooi, heel nette stal die ze dagelijks 2x mesten en eventueel bijstrooien, wordt binnen en buiten gezet en ze controleren ook elke ochtend en avond de paarden nauwkeurig op wondjes of eigenaardigheden.
Ik hoef er niet bij te zijn als de smid komt of de DA voor routineklusjes, maar ik doe het natuurlijk wel.
Zit echt qua service op superplek wat dat betreft.

de voorgaaande jaren stond ik steeds halfpension, moest ik alles zelf doen, en heb ik steeds zonder problemen gedaaan. Het is me zeker niet te veel om het te doen, maar momenteel komt het echt gewoon niet uit. Mijn overste heeft echter al laten weten dat het vanaf februari weer beter gaat worden met mijn werkrooster. Zoniet zou ik zelfs in staat zijn om ander werk te zoeken, maar mijn paard gaat niet weg...