Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:45

upendo schreef:
_Sannee schreef:
Past precies. :)) :')

Dat is haar pyama. Anders krijgt ze het koud als ze gaat slapen! :(:)

Krijgt ze er ook een kussentje bij dan *D ?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:47

_Sannee schreef:
offtopic;

Ze lijkt er ook echt een Diva in. :))

Is ze stiekem ook wel heel erg! _O-

Hmmm, zouden een paar ES pads voldoen als kussentje? Ik weet het niet, mevrouw is nogal kieskeurig wat kleuren betreft!

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:51

die van mij staan ook onder dun regendekentje
staan voor het eerst dag en nacht buiten

kwam vanochtend aan en zag dat de wat oudere lag en toen opstond en erg stijf was dus voor mij een reden om haar spiertjes toch warm te houden
de andere is snel spierbevangen maar is ook al 26 dus ook maar even regendeken opgedaan

en mijn schimmel stond al onder regendeken omdat hij erg weinig weerstand heeft ivm tumor in zijn hoofd

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:55

hier een regendek op de open weide, hebben op ons weiland zeewind staan en met regen van afgelopen nacht heb ik toch 0 gram opgedaan.vooral omdat ze nu 3 weken in flinke training staat en ze dus spieren aan t kweken is(ze is 4.5) Zodra t beetje warmer word, gaat hij echt weer af, denk dus dat ze morgen ochtend weer zonder mag:)
Laatst bijgewerkt door smurffie op 27-08-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:59

Ja! de mijne, 24/7 buiten. Overdag zonder en sinds kort 's nachts met een fleece gevoerd regendeken.
Veel regen en een graad of 12 kan ze al niet hebben. Had haar liever gewoon zonder, maar het kan echt niet.

Wilke

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:09

Nope, het is hier nog 18 tot 20 graden overdag, vindt dat echt te warm voor deken..Ze staan met de regen binnen dus dat scheelt!

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:48

Hier ook niet hoor.
Alleen vliegendekens
En bij mijn vriendin op stal stond een sportpony waar die mensen heel zuinig op waren en af en toe in de zomer een deken op gooide :+
Maar verder niet :P

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:52

Helaas zijn onze paarden gister naar binnen gehaald op de pensionstalling. Het hele land staat onder water en voor als het weer wat droger wordt willen we graag nog een maand dag en nacht op het land kunnen zonder dat het 1 grote modderpoel is. Op stal vind ik de deken echt heel overbodig. Als ik die nu al op zou doen dan betekend dit dat mijn paard van begin september tot maart/april een deken op heeft! da's meer dan een half jaar. Nee, ik bedank. In het voorjaar/zomer/begin najaar alleen een regendeken op i.v.m. zwakke huid en grote kans op regenrot;)

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:53

Nope hier ook nog niet! De regen is niet zo lekker maar de temperatuur gaat nog wel!

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:03

Mijne hebben nog geen dekens, wel staan ze s'nachts op stal maar dat staan ze altijd.
Ze willen 's avonds graag naar binnen en ik vind het een veiliger idee met mijn onstnap pony. En als ze wel zou ontsnappen wordt mijn paard gek.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:05

hier al wel een dekentje :j
pon word snel een beer en is er gevoelig. stond al meerdere keren met het haar overeind, en bibberde. dat hoefde voor mij niet meer :n scheren moet ik toch, maar probeer het beren proces zo wel een beetje te minderen :))

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:07

ik heb vanavond mijn ijslander helemaal geschoren dus natuurlijk staat hij nu met een dekje. Nu vannacht gewoon een fleecedekje en morgen op de weide een regendeken.

Mijn ijslander had alweer een flinke vacht die in de weg zat. (lees: hij zweet zich rot en kan minder lang lopen door de warmte) Ik ben blij dat het eraf is maar heb stiekem best een hekel aan dekens...

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:16

mijn haffie heeft ook nog niks op maar toen ik vanavond langs ging om te rijden werd het borstelen en wassen. pfff wat zag ze er uit.
als het regen en blubber is dan is ze net een klein kind lekker in de blubber spelen.
het schetje dat bij haar staat heeft het meisje wel deken om gedaan.

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:21

Een jaarling een deken op, nog niet eerder gehoord.. Die van mij hebben we van de week uit de opfok gehaald omdat het land erg nat geworden was, nu loopt ze gewoon overdag buiten.. zonder dek en 's avonds gaat ze op stal..

Mn sport paard heeft dan wel een deken op, om dikke wintervacht te voorkomen en zo kan ze lekker dag en nacht uit staan (0 grams regendek) en ik kan nog lekker op een droog peerd rijden.. Daarbij staat ze ook op een open stuk land, waait dus erg daar..

Maar ieder zijn eigen keuze toch? En inderdaad ieder persoon kent zijn paard het best en maakt gewoon zelf een beslissing waarbij hij of zij zich goed voelt, iedereen wil toch het beste voor zijn paard?

Emese_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:49

Mijn pony heeft wel een 100 grams deken op.
Zelf vind ik het jammer maar omdat ze veel energie nodig
heeft om zich warm te houden met dit weer en er op het
land niet zo heel erg veel meer staat vind ik dit de beste
oplossing.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:54

Nee de mijne hebben geen dekens op en krijgen ze ook niet op.
Waarom niet?omdat ik op de site van de D.B. heb gelezen dat je beter geen deken op kan doen.De paarden regelen zelf met hun haren/vacht de weers omstandigheden,en met een deken op word dit verstoord.Ook veeartsen zeggen: geen dekens opdoen.
Ik kan me wel voorstellen dat je een hele oude wat magere pony een deken op doet,zo'n oudje kan zichzelf niet goed meer warm houden.En ja,dan moet je haar natuurlijke vacht een handje helpen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:56

Nou mijn paarden staan nog lekker zonder hoor. Vind het veel te vroeg voor dekens en tegen de regen kunnen ze makkelijk!

2 pony's hebben we al een vachtje maar dat hebben ze al bijna 2 maanden, Ik weet niet wat het is maar ze hebben er geen last van. Niet te warm en niet te koud hebben ze het. Ze regelen hetzelf wel.

Ik denk dat ik eind september begin met een regendekentje.
Alleen Amor scheer ik. Zafier heeft zoiezo wel een dunne vacht. Vorig jaar de hele winter onder een regendek van 0grams gestaan en het viel mij erg mee hoe dik hij in zijn vacht stond.

Melody doet niet veel nu en Valentijn maar 3x in de week. Dus die krijgen straks (opbouwend) alleen een regendeken van 200grams denk ik.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:57

ik heb ook nog geen dekens op hoor..de tempratuur ligt nog ruim boven de 10 graden..
laat dikkie dik maar lekker haar vetjes verbranden als ze het koud heeft :+

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:11

Heeft iemand een antwoor voor mij op e\e vraag:

Hallo mijn pony is op dit moment aardig aan het verharen.
Mijn pony staat 24/7 buiten en hij is 14 jaartjes oud.
Aangezien we in de winter gaan starten wil ik hem een deken op gaan doen.

Maar wanneer moet ik daar mee gaan beginnen om hem dun in ze vacht te houden en hoe veel grams?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:17

Jespri schreef:
Heeft iemand een antwoor voor mij op e\e vraag:

Hallo mijn pony is op dit moment aardig aan het verharen.
Mijn pony staat 24/7 buiten en hij is 14 jaartjes oud.
Aangezien we in de winter gaan starten wil ik hem een deken op gaan doen.

Maar wanneer moet ik daar mee gaan beginnen om hem dun in ze vacht te houden en hoe veel grams?

Wanneer trek je zelf een jas aan en hoe dik?
Meestal is dat een goede graadmeter.
De nachten worden nu kouder, dus mijn paarden hebben alleen snachts nu een regendeken op.
Daarna kun je het beste overstappen (wanneer hij ivm de kou snachts en overdag de regendeken op heeft) naar een 200 grams gaan en daarna naar 300. (als het ruim onder 0 is en blijft, krijgen ze bij nog een dikkere deken)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:19

Die van mij staat sinds een paar dagen met regendeken. Ze valt om de een of andere reden af en ik help even door de regen/wind tegen te houden. Kan ze haar energie in ieder geval aan haar gezondheid besteden.

Jezelf als graadmeter nemen vind ik zelf geen goed idee. Paarden beleven weer niet zoals wij mensen. Daarom zijn het dieren en hebben ze een vacht.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:31

Ja ik denk dat iedereen het zelf wel weet wanneer een paard een deken op moet...

Ik kijk het perpaard
Mijn jaarling heeft indd een regendek op waarom
Hij is een tijdje geleden goed ziek geweest en als ik hem nu in die gore regen zet issie me dadelijk weer ziek hij heeft zijn stal paar weken geleden gesloopt dus kan daar niet in hij staat dus buiten in de wind en als het regent is het echt koud met zijn dunne velletje

Hij doet het prima onder zijn dekentje en staat nu eindelijk rustig in de weide
Hij valt heel snel af ik ben eindelijk blij dat hij wat dikker is laat hem de energie maar bewaren om zijn buikje te behouden en niet zoals ik hem kocht dat hij brood mager was nee daar pas ik voor ik wil hem nog ietsje dikker de winter in hebben eigenlijk

Hooi eet hij bij het leven naja laat hem maar lekker eten ze hebben hier 24/7 toegang tot hooi dus

Waarom zeggen begin oktober begin ik met de dekens kijk naar de temp. en niet naar de maand en dag
wij doen al jaren onder de 15 graden een regendeken op en als het onder de 10 word een 100 grams op en onder de 0 staan ze makkelijk onder de 300 of 400
Afgelopen 2 winters hadden we in 2008/2009 paarden onder 1000 grams staan toen was het -27,3
2009/2010 stonden ze rond de 850 grams toen was het -23,7

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:49

Sleeper schreef:
Jezelf als graadmeter nemen vind ik zelf geen goed idee. Paarden beleven weer niet zoals wij mensen. Daarom zijn het dieren en hebben ze een vacht.

Als indicatie wel, want een dikke jas als het warm is, is niet fijn. Je moet het dus opbouwen, anders is zij eigen vacht al dik en krijgt hij het dus ook snel te warm met een deken.
Je moet het idd per paard bekijken zoals Gentlegiant al schreef. Net als mensen heeft de 1 het eerder warm of koud dan de ander.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:52

mijn paardjes staan ook gewoon zonder deken op de wei.
ze hebben wel een grote schuilstal,daar staan ze vaak in omdat daar het kuil staat.
maar als het zo koud blijft dan ga ik echt de dekens erop leggen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:54

mijn dekens zijn helaas nog bij de wasserette,
dus mijn pony heeft nu nog geen deken op...
normaal loopt hij zomers met een vliegendeken of een zomer deken(maar het monster heeft beide begin deze zomer zo een stukjes gescheurd dat ze niet een meer te maken zijn :') _O-)
en krijg hij rond deze tijd rond augustus september, en 0 grams regendeken op (afhankelijk van waarneer de grote regen periode begint)
en krijgt hij eind september zijn eerste 100 grams deken op...
en dan wordt het afhankelijk van wat het weer doet ;)
ik heb verder nog een 200 gr, een 250 gr, een 300 gr, een 370 gr, en voor de echte kou, krijgt hij gewoon 2 dekens op :D
vorig jaar liep hij uiteindelijk met 670 gr op...
de 370 gram heeft een hals, en dat is ook vaak het eind station zeg maar ;)
tenzij het dus nog kouder wordt ;)
maar nu wordt hij natuurlijk ook geschoren, en staat hij elke dag buiten :D