[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 08:56

Ja, of echt winter en niet dit half gebakken weer...

Ik wissel tussen ongevoerd en 100 rhino. 50 zou beter zijn, maar het regent steeds zo hard en ik heb geen betrouwbare 50 grams meer die ik vertrouw qua waterdichtheid.

MyWishMax

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:28

Ligt eraan wat je echt winter vindt :') Graag niet weer die vorst, want dan is zelfs buiten staan hier lastig...

Hier staat ongeschoren paard gewoon onder 200 gram in totaal met 0 gram hals. Als het s nachts boven de 10 graden is (ook qua gevoelstemperatuur) gaat er een dunnere op.

Het hele vergelijken heeft gewoon zo weinig nut. Als ik de mijne nu onder 0 of 50 gram zet heb ik een stijf en sago paard. Winterdeken heeft ze de hele winter op, alleen bij die vorst komt er 1 onder, maar deken reguleert dus goed genoeg dat ze het niet koud of warm heeft. En bij haar heb ik liever iets te warm dan te koud. Hoewel dat te warm maar heel zeldzaam is. Vaker dat ik een dunnere deken op doe en dat achteraf nog te vroeg was haha

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:06

Bagheera_206 schreef:
Muiz schreef:
Nou inderdaad, ruim 100 euro voor een liner :wow: :$

Inderdaad een hoop geld. :( Voor het zelfde geld kun je ook een Bucas Power Cooler in een Horseware liner naaien. Dat is de andere optie.

Bij hypostore zelfs voor de helft vh geld.
https://hypostore.nl/bucas-power-prize- ... cB#527=329

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:39

Dit bied wel perspectieven dat ze uiteindelijk dekens gaan maken met dezelfde voering. Ondanks de prijs wil ik 'm wel hebben hoor. _O-

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:44

Mijn pony's staan onder de 300 gram. Het is hier nu rond de 8 graden. Ze zijn vers geschoren, dus ze staan echt heel kort in het haar. Het is wel rond de temperatuur dat ik twijfel tussen 200 en 300, was het weer wat mooier geweest dan hadden ze met 200 voldoende gehad.
Die nieuwe deken is ook niet in onze maat. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:09

Celebi schreef:
Dit bied wel perspectieven dat ze uiteindelijk dekens gaan maken met dezelfde voering. Ondanks de prijs wil ik 'm wel hebben hoor. _O-

in XL uitvoering lijkt het mij ook wel fijn.
Hoor tenminste altijd fijne verhalen over de bucas stay dry.
En heb geen slopers hier dus dan gaat het vaak wel een tijd mee.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:02

Slmt9 schreef:
Bagheera_206 schreef:

Inderdaad een hoop geld. :( Voor het zelfde geld kun je ook een Bucas Power Cooler in een Horseware liner naaien. Dat is de andere optie.

Ja maar dan moet je nog wel de liner erbij kopen om hem in te naaien ;)
De gewone liners van Horseware zitten geloof ik ook rond de 70 euro inmiddels.
Gelukkig zijn dekens tegenwoordig standaard met korting, dus die adviesprijs betaal je zelden.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:11

manzano schreef:
Slmt9 schreef:

Ja maar dan moet je nog wel de liner erbij kopen om hem in te naaien ;)
De gewone liners van Horseware zitten geloof ik ook rond de 70 euro inmiddels.
Gelukkig zijn dekens tegenwoordig standaard met korting, dus die adviesprijs betaal je zelden.

Dat is waar, ik ga er dan vanuit dat de meesten wel een liner hebben. Maar anders kan ik deze aanbevelen, die is maar 40,- en ben je nog steeds goedkoper uit :o : https://hypostore.nl/horseware-fly-rug- ... wcB#527=16

Als mensen ook echt coolers in liners naaien, zorg ervoor dat je de schouder wel vrij niet mee naait. Dat dat gladde stof blijft.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:33

Afbeelding

Jippie, de 5’9 valt ook echt als een 6’0. Zit perfect. Mooi ruim bij de boeg en trekt niet op de schoft. Zo blij mee. Wat een fijne deken weer.
Dit is de Premier Equine, Buster zero van ballistic nylon. Kost incl BTW etc 155,- euro.
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 12-01-23 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:42

Mooi. Welke is dit Slmt9?

Nog even een keer de vraag:
Wie kent of heeft ervaring met borst verbreden van een Rhino Wug?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:51

Marigo schreef:

Premier Equine buster zero, van ballistic nylon.
Nu dus helemaal van Rambo afgestapt en overgestapt naar PE.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:56

Ik heb gisteravond ook voor m’n andere merrie een PE titan besteld, ben echt onwijs blij met deze deken voor mn grote merrie. M’n kleine merrie had eigenlijk niks nodig dacht ik, maar is zo veranderd qua bouw dat haar smartex inmiddels echt niet meer fijn ligt, dus die verkoop ik maar weer. Heb ook een 5’9 besteld, dus ben erg benieuwd hoe die haar past, iets te ruim vind ik niet heel erg, gezien ze nog vol in opknap/revalidatie traject zit :)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:20

De 5’9 zit voor mijn paard ook ietsje ruimer. Wat langer achter en gewoon echt zoveel fijn ruimte bij de schouder.
De 6’0 verzoop die echt in.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:40

Ik had die van mij (8 weken geleden geschoren) vandaag onder de 0 gram amigo en hals. Buiten van 8 tot 16.30

Deken was kurkdroog van binnen.

Maar pony stond te rillen als een rietje :oo

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:42

Marigo schreef:

De wug heeft die sluiting met een ring en 2 klipjes, of niet? Ik kom even niet op de naam. Lijkt me dat die niet te verbreden is op een manier dat die nog goed zit?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:47

Voel me net een beginner maar eh, welke dekens buiten bucas stay Dry kunnen op een nat/vochtig paard?
De mijne was nog vies en nat, wilde hem de deken weer opdoen en nu staat ie een nachtje onder een geleende bucas en morgen z’n eigen weer op..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:49

Ik heb mijn vochtige pony gewoon de Rhino Wug op gedaan (hij zweette nogal veel en bleef lang nat) en dat ging altijd prima. De Rhino dekens zijn goed ademend.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:50

Muze schreef:
Voel me net een beginner maar eh, welke dekens buiten bucas stay Dry kunnen op een nat/vochtig paard?
De mijne was nog vies en nat, wilde hem de deken weer opdoen en nu staat ie een nachtje onder een geleende bucas en morgen z’n eigen weer op..

Ja, dat kan zeker.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:15

Ik kan de Dry Liner nog bijna nergens vinden. Hebben ze deze ook in kleinere maten dan bij Kroo? :=

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:38

Sintara schreef:
Wat hebben jullie op je paarden liggen? Mel heeft nu een 0 grams deken met hals op maar ze heeft het wel warm..

Mijn ongeschoren paard van bijna 19 (met vacht) staat onder een 0 grams, voldoet prima, hij voelt warm genoeg en zo koud is het niet. Daarnaast staat hij ook veel in zijn schuilstal.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:53

Twiggy2008 schreef:
Sintara schreef:
Wat hebben jullie op je paarden liggen? Mel heeft nu een 0 grams deken met hals op maar ze heeft het wel warm..

Mijn ongeschoren paard van bijna 19 (met vacht) staat onder een 0 grams, voldoet prima, hij voelt warm genoeg en zo koud is het niet. Daarnaast staat hij ook veel in zijn schuilstal.

Dat blijkt die van mij ook te doen, er wordt tijdelijk ook in de schuilstal gevoerd en ze maakt er dankbaar gebruik van.. zij en de deken waren net helemaal droog :') verstandig paard

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:46

Hier ongeschoren koukleum onder de 100 gram Rhino. Is precies comfy daaronder. De winddichtheid van deze deken is heel fijn.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:48

prugelpiet schreef:
Marigo schreef:

De wug heeft die sluiting met een ring en 2 klipjes, of niet? Ik kom even niet op de naam. Lijkt me dat die niet te verbreden is op een manier dat die nog goed zit?

Thanks, ja klopt idd. Heb nu een karabijnhaak waarvan ik de sluiting heb dichtgemaakt met ducktape als tussen stukje. Werkt op zich ok, maar krijg idd het klittenband niet meer dicht, waardoor het er niet echt fraai uit ziet. Maar de deken zit nu wel precies fijn bij de schouders. Was echt net een tikkie te krap.

BeritSor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:01

zou een horseware deken passen op een tinker? zit erover na te denken om hem te bestellen maar niet te duur.. tips zijn welkom

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:50

Hier past dat prima op alle Tinkers. Alleen amigo niet op allemaal.