Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
92smartie92 schreef:Hallo bokkers, mijn Haflinger merrie wordt Zaterdag geschoren. Erg dikke vacht en is binnen 10 minuten zeiknat van het zweet. Staat nu 24/7 op de wei, maar gaat binnenkort weer s'nachts op stal. Wat adviseren jullie qua dekens? Hoeveel gram? Ze heeft nu alleen een regendeken op, en heb nog 2 waterdichte dekens 200 grams liggen. Wanneer welke deken en hoeveel zou ik doen? Wil natuurlijk niet dat ze binnen no time weer een bos haar erop heeft liggen.
Alvast bedankt! Groetjes Marthe
92smartie92 schreef:Bedankt voor reactie's. Ik pak haar zeker niet al gelijk helemaal in. Ik kan sowieso tot 400 gaan. Dus heb niet alleen maar 200 grams. Denk dat ik er nog een 100/150 bij koop. Bedankt!
Blon_D schreef:92smartie92 schreef:Bedankt voor reactie's. Ik pak haar zeker niet al gelijk helemaal in. Ik kan sowieso tot 400 gaan. Dus heb niet alleen maar 200 grams. Denk dat ik er nog een 100/150 bij koop. Bedankt!
Maar de overgang van 200 naar 400 is te groot. Zou er zeker 100 gr staldeken bij kopen. En nog een tip zorg dat je een reserve waterdichte deken achter de hand hebt voor het geval het stortregent of er een gesloopt wordtDat heb ik afgelopen winter geleerd