Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rienn schreef:Mijn paard staat nu onder een regendeken overdag buiten en in de avond op stal. Morgen wordt ze geschoren, hoeveel grams is verstandig om op te doen? Ik heb helaas niet veel keuze meer, heb een aantal dekens verkocht omdat ik dacht dat ik haar met pensioen zou doen.
Ik heb keuze uit een 300 grams Bucas deken of een 150 grams onderdeken met regendeken er overheen.
Nies_ schreef:Ligt er maar net aan inderdaad.. Soms ligt beide goed, dan is het maar net wat je fijner vind. Ik vind die voering van Bucas ideaal, maar er zijn ook wel mensen die het juist graag gewoon helemaal glad willen hebben. Het zijn beide goede dekens, het is echt maar net wat je wil en wat er op je paard past. Waarom twijfel je?
kusvoorjou schreef:Pfff zo lastig dit weer he. Paard staat met 0 gram dekentje op. En gisteren kwam ik rond 6 uur bij haar om naar les te gaan, vacht voelde wat klam dus had ze gezweet onder haar deken. Ik heb niet de mogelijk heid om steeds dekens te wisselen dus wat zouden jullie doen? Gewoon oplaten of af doen en dan snachts (half open stal) Ook af laten? Ze zit al best dik in haar vacht, en ik zit er over na te denken om haar gedeeltelijk te laten scheren. Vooral omdat ze tijdens les (binnen bak) slecht haar warmte kwijt kan en gauw aan het zweten/dampen is...
Nouvel schreef:IngridM schreef:Heb ik met Alf ook inderdaad, even uitzoeken hoe kouwelijk hij wel of niet is etc. En dan weet je het een dan gaan de temperaturen weer zo schommelen haha. Houdt ons van de straat
had net een berichtje dat hij zonder twijfel goed warm was, gelukkig!
Ajpam schreef:Nies_ schreef:Ligt er maar net aan inderdaad.. Soms ligt beide goed, dan is het maar net wat je fijner vind. Ik vind die voering van Bucas ideaal, maar er zijn ook wel mensen die het juist graag gewoon helemaal glad willen hebben. Het zijn beide goede dekens, het is echt maar net wat je wil en wat er op je paard past. Waarom twijfel je?
We hebben een rambo optimo voor een ander paard waar de 3e deken voor terug is omdat die niet waterdicht is. Dit model past goed op hem.
De Bucas vind ik erg mooi, er zijn alleen 2 paarden bij ons in de wei waar hij op de schoft knelt.
Omdat mijn ijslander z'n hoofd erg hoog heeft twijfel ik dan erg.
Qua waterdichtheid gaat m'n voorkeur naar de Bucas uit en qua pasvorm naar de rambo. De pasvorm van de Bucas weet ik niet op mijn ijslander.
kusvoorjou schreef:Hhm oké maar hoe doe jij dat dan met rijden? Bij mij duurt het echt een half uur voor dat ze niet meer zweet/dampt..