[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:30

Hier is het steeds niet zulk mooi weer := paard staat nog steeds onder 200 niks te war eronder. Maarja die grauwe grijze lucht, mist en wind zijn ook niet zo warm :P

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:38

Voor de liefhebber hem ik een Bucas All in One tekoop, maat 205, stay dry voering, deken is weinig gebruikt en heeft geen beschadigingen, tekoop wegens over compleet.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:45

Hier staan de ongeschoren overdag zonder deken buiten en geschoren met een ongevoerde regendeken voor de wind. Ik vind de nachten nog best koud hier langs de Ijssel dus dan staan ze met regendeken en en geschoren onder 200 gram.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:52

Ongeschoren onder 200 gram met hals., pony heeft het niks te warm.
En probeer haar na 5 jaar een keer niet te scheren, door een blessure hoeft ze niet meer zoveel te doen 3/4 in de week.

Als ze wel een haarbal wordt gaat de scheermachine erover heen, de messen zijn scherp. Maar 1 voordeel ze is wel mooi zwart op dit moment :D

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:20

Heb nu 100 grams deken op, ongeschoren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:22

hier geschoren onder 50, ik vind het echt lastig...

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:29

Gisteren heeft mijn geschoren haf van 11u tot 16u zonder deken in het zonnetje gestaan. Ik zie dat hier straks het zonnetje weg gaat dus laat der deken (100gr) nu maar op.
Hopelijk wil mijn oma morgen rond de middag der deken af doen want zie dat het dan weer warm en zonnig wordt. Anders moet ik gaan kiezen tussen nacht af of overdag op. Zo lastig dit weer :\

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:34

Mijn paard staat nu onder een regendeken overdag buiten en in de avond op stal. Morgen wordt ze geschoren, hoeveel grams is verstandig om op te doen? Ik heb helaas niet veel keuze meer, heb een aantal dekens verkocht omdat ik dacht dat ik haar met pensioen zou doen.
Ik heb keuze uit een 300 grams Bucas deken of een 150 grams onderdeken met regendeken er overheen.

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:27

Welk Model Rambo hebben jullie ervaring mee? Zijn deze waterdicht?
Ik twijfel tussen Rambo en Bucas voor mijn ijslander.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:28

Rienn schreef:
Mijn paard staat nu onder een regendeken overdag buiten en in de avond op stal. Morgen wordt ze geschoren, hoeveel grams is verstandig om op te doen? Ik heb helaas niet veel keuze meer, heb een aantal dekens verkocht omdat ik dacht dat ik haar met pensioen zou doen.
Ik heb keuze uit een 300 grams Bucas deken of een 150 grams onderdeken met regendeken er overheen.

Die van mij staat nu ook ongeschoren onder een regendekentje. Volgende week wordt ze geschoren en krijgt ze een 200 grams op.
Ik denk dat de 300 grams voor nu echt nog te warm is. Ik zou de 150 grams onderdeken met regendeken doen :j

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:29

Allebei top dekens, bij mijn paard ligt Bucas voor geen meter dus ik zweer voor horseware. Er zijn er hier ook zat die juist bij de pasvorm van Bucas zweren, ligt er maar net aan wat op jouw paard het beste ligt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:32

Ligt er maar net aan inderdaad.. Soms ligt beide goed, dan is het maar net wat je fijner vind. Ik vind die voering van Bucas ideaal, maar er zijn ook wel mensen die het juist graag gewoon helemaal glad willen hebben. Het zijn beide goede dekens, het is echt maar net wat je wil en wat er op je paard past. Waarom twijfel je?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:45

Pfff zo lastig dit weer he. Paard staat met 0 gram dekentje op. En gisteren kwam ik rond 6 uur bij haar om naar les te gaan, vacht voelde wat klam dus had ze gezweet onder haar deken. Ik heb niet de mogelijk heid om steeds dekens te wisselen dus wat zouden jullie doen? Gewoon oplaten of af doen en dan snachts (half open stal) Ook af laten? Ze zit al best dik in haar vacht, en ik zit er over na te denken om haar gedeeltelijk te laten scheren. Vooral omdat ze tijdens les (binnen bak) slecht haar warmte kwijt kan en gauw aan het zweten/dampen is...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:45

Nouvel schreef:
hier geschoren onder 50, ik vind het echt lastig...

Hier geschoren onder 100 maar het is altijd weer lastig vind ik al tig jaar Hahaha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:55

Hier stonden ze van de week overdags ongeschoren ook te zweten onder de 0 grams regendekens, echt lastig...

Gisteravond geschoren en onder 50 grams gezet omdat het vandaag weer 15 graden met zon zou worden en nu is het eigenlijk weer niet echt zonnig...
heb een stalgenootje gevraagd om voor de zekerheid even te voelen, had 'm nog nooit geschoren dus weet niet wat hij nu nodig heeft...

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:59

Nies_ schreef:
Ligt er maar net aan inderdaad.. Soms ligt beide goed, dan is het maar net wat je fijner vind. Ik vind die voering van Bucas ideaal, maar er zijn ook wel mensen die het juist graag gewoon helemaal glad willen hebben. Het zijn beide goede dekens, het is echt maar net wat je wil en wat er op je paard past. Waarom twijfel je?

We hebben een rambo optimo voor een ander paard waar de 3e deken voor terug is omdat die niet waterdicht is. Dit model past goed op hem.
De Bucas vind ik erg mooi, er zijn alleen 2 paarden bij ons in de wei waar hij op de schoft knelt.
Omdat mijn ijslander z'n hoofd erg hoog heeft twijfel ik dan erg.
Qua waterdichtheid gaat m'n voorkeur naar de Bucas uit en qua pasvorm naar de rambo. De pasvorm van de Bucas weet ik niet op mijn ijslander.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:00

Heb ik met Alf ook inderdaad, even uitzoeken hoe kouwelijk hij wel of niet is etc. En dan weet je het een dan gaan de temperaturen weer zo schommelen haha. Houdt ons van de straat :-)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:12

kusvoorjou schreef:
Pfff zo lastig dit weer he. Paard staat met 0 gram dekentje op. En gisteren kwam ik rond 6 uur bij haar om naar les te gaan, vacht voelde wat klam dus had ze gezweet onder haar deken. Ik heb niet de mogelijk heid om steeds dekens te wisselen dus wat zouden jullie doen? Gewoon oplaten of af doen en dan snachts (half open stal) Ook af laten? Ze zit al best dik in haar vacht, en ik zit er over na te denken om haar gedeeltelijk te laten scheren. Vooral omdat ze tijdens les (binnen bak) slecht haar warmte kwijt kan en gauw aan het zweten/dampen is...

Mijn paard staat zonder omdat ze ook stond te zweten overdag. Kiezen tussen overdag zweten en savonds warm of overdag niet zweten en savonds het lekker hebben was voor mij een makkelijke keus! Beest heeft best wat haar koud zal ze het niet hebben.

Van t weekend nog heerlijk weer zodra t minder wordt wordt ze gewassen en krijgt Ze pas een deken weer op!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:32

Hhm oké maar hoe doe jij dat dan met rijden? Bij mij duurt het echt een half uur voor dat ze niet meer zweet/dampt..

Ik zag trouwens deze deken voor een leuke prijs. Hoe valt deze deken? Voor een fries aan te bevelen of?

Afbeelding

En iemand ervaring met bestellen daar?

Edit; is bij de paardendrogist

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:35

IngridM schreef:
Heb ik met Alf ook inderdaad, even uitzoeken hoe kouwelijk hij wel of niet is etc. En dan weet je het een dan gaan de temperaturen weer zo schommelen haha. Houdt ons van de straat :-)

had net een berichtje dat hij zonder twijfel goed warm was, gelukkig! :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:09

Nouvel schreef:
IngridM schreef:

had net een berichtje dat hij zonder twijfel goed warm was, gelukkig! :D

En dan nu vannacht nog ff gaan voelen Hahaha :-)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:51

Paardendrogist is echt top, betere service heb ik nog niet gehad.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:10

Mijn paard staat zonder deken. Maandag zal het weer minder worden dan gaat de regendeken weer op.

Ik heb de amigo hero xl big neck. Beetje hetzelfde idee, ben er erg tevreden over.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:35

Ajpam schreef:
Nies_ schreef:

We hebben een rambo optimo voor een ander paard waar de 3e deken voor terug is omdat die niet waterdicht is. Dit model past goed op hem.
De Bucas vind ik erg mooi, er zijn alleen 2 paarden bij ons in de wei waar hij op de schoft knelt.
Omdat mijn ijslander z'n hoofd erg hoog heeft twijfel ik dan erg.
Qua waterdichtheid gaat m'n voorkeur naar de Bucas uit en qua pasvorm naar de rambo. De pasvorm van de Bucas weet ik niet op mijn ijslander.

Oh, lastig dan inderdaad := Zou eigenlijk het mooist zijn als je ze beide kunt passen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:01

kusvoorjou schreef:
Hhm oké maar hoe doe jij dat dan met rijden? Bij mij duurt het echt een half uur voor dat ze niet meer zweet/dampt..

Mijn paard is ook goed nat na het rijden, gewoon goed uitstappen en als het niet heel erg waait geen zweet deken op en zonder zadel nog wat rondjes buiten stappen. En beetje klammig weg zetten kan geen kwaad maar meestal is die van mij dan wel al droog. Meestal zadel ik al snel na t rijden af en stap dan aan de hand, zijn ze veel sneller droog.