Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjors493 schreef:Even vraagje voor de dekenloze mensen onder ons. Hebben julie het idee dat julie paarden het soms koud hebben nu het snachts vriest?
Mijn paarden staan namelijk dag en nacht buiten wel met een tent maar ze verharen natuurlijk wel al en als het dan snachts vriest maak ik me wel een beetje zorgen eigenlijk. Al heb ik nog niet gezien dat ze het koud hebben maar ik ben er dan ook niet snachts..
andwoort van Sjors493
ook als het hard gaat regenen (zoals vanmorgen) krijgen ze nog steeds geen deken op. dan zet ik ze op de binnebak i.p.v de wei, oftewel dan worden ze nog niet nat. als je een deken op doe dan verstoor je het natuurlijke evenwicht.
ik denk niet dat ze het 's nachts koud hebben. wat dacht je van koninkpaarden die hebben toch ook geen deken op van 450grams? die hebben toch ook geen stal met stro of zaagsel?
CinTwiZo schreef:Mijn paard heeft nog 500 gr op. Ze is geschoren en is heel de hersft en winter verkouden geweest dus laat hem nog maar even op. Er staat ook nog een hele gure wind dus...
Heb trouwens nog niet gemerkt dat ze het warm had, ook niet wanneer ze net uit de zon kwam.
tisby schreef:Gewoon een vraagje hoor, maar is de overgang niet te groot als je van 200 gr naar bloot gaat? Ik zou dit nl ook wel willen doen met mijn paard maar was eigenlijk bang dat de overgang te groot zou zijn. Vandaar dat ik naar een 0 gr deken wil van het weekend. Tips?
mirka1994 schreef:tisby schreef:Gewoon een vraagje hoor, maar is de overgang niet te groot als je van 200 gr naar bloot gaat? Ik zou dit nl ook wel willen doen met mijn paard maar was eigenlijk bang dat de overgang te groot zou zijn. Vandaar dat ik naar een 0 gr deken wil van het weekend. Tips?
Lijkt me inderdaad niet handig om van 200 gr gelijk naar poedelnaakt te gaan..
En ik kan me niet voorstellen dat je paard het lekker vind om tijdens het vriezen laten we zeggen dat het toen zon -5 (ruim genomen) en nu met +9 (ook ruim genomen) met de zelfde deken op te staan![]()
Maar ik ben dan zoiezo geen voorstander van dekens
tisby schreef:Gewoon een vraagje hoor, maar is de overgang niet te groot als je van 200 gr naar bloot gaat? Ik zou dit nl ook wel willen doen met mijn paard maar was eigenlijk bang dat de overgang te groot zou zijn. Vandaar dat ik naar een 0 gr deken wil van het weekend. Tips?