Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tiwi1969 schreef:Bentee schreef:Hoihoi,
Ik heb een vraagje, hopelijk kan iemand mij helpen:
Heeft iemand ervaring met anti-bijt spul op een deken sprayen/smeren? Dit om te voorkomen dat de deken wordt stuk getrokken?
Ik zit met mijn handen in het haar, mijn pony (of nouja, eigenlijk ik want ik moet iedere keer nieuwe dekens kopen) is iedere keer de klos met kapotte dekens door toedoen van andere paarden. (dekens worden gewoon helemaal van de ene kant naar de andere kant open getrokken).
Afgelopen week zijn er 2 regendekens doorheen gegaan. Een minder sterke 600D van HH en een sterke Amigo van geloof ik 1200D.
Andere tips zijn ook welkom!
Vroeger smeerde ik cribox op mijn dekens, toen liep er een paard bij die de vulling uit de dekens at. Als hij een gat had trok hij echt de plukken eruit.
Een vieze knoeiboel werd het wel, met een dikke laag cribox op de deken, maar het scheelde wel enorm in het dekenverbruik.
Kasmir schreef:Een jute zak?
Pfff in ben zoo blij dat m'n paard haar deken heel houdt xD.
xLV schreef:Hallo bokkers even een vraagje,
Ik krijg een merrie shet van 4jaar en nu is mijn vraag, is het verstandig om een fleecedeken aan te schaffen? Want ik ga er vrijheidsdresssuur mee doen, longeren en mee naar de bossen.
Nog een vraag is, is het dan ook verstandig om een regendeken 0gr aan te schaffen eventueel? Omdat stel dat ze net gelongeerd is en een fleecedeken op krijgt en ze droog is deze weer af gaat en ze daarna buiten staat met een in/uitloop stal met een regendekentje staat want stel dat het regent of aan het regenen is dan pakt zij een kou??
Groetjes
Nies_ schreef:xLV schreef:Hallo bokkers even een vraagje,
Ik krijg een merrie shet van 4jaar en nu is mijn vraag, is het verstandig om een fleecedeken aan te schaffen? Want ik ga er vrijheidsdresssuur mee doen, longeren en mee naar de bossen.
Nog een vraag is, is het dan ook verstandig om een regendeken 0gr aan te schaffen eventueel? Omdat stel dat ze net gelongeerd is en een fleecedeken op krijgt en ze droog is deze weer af gaat en ze daarna buiten staat met een in/uitloop stal met een regendekentje staat want stel dat het regent of aan het regenen is dan pakt zij een kou??
Groetjes
Dan zou ik gewoon helemaal geen dekens gebruiken. Ze hoeven niet kurkdroog te zijn voor de naar buiten gaan en bovendien gaat je dat toch niet lukken als ze zo'n dikke vacht hebben.