[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:11

Ik heb de Bucas Power Cooler in maat 122 uit mijn hoofd. Superfijn dekentje!

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:25

tiwi1969 schreef:
Bentee schreef:
Hoihoi,

Ik heb een vraagje, hopelijk kan iemand mij helpen:
Heeft iemand ervaring met anti-bijt spul op een deken sprayen/smeren? Dit om te voorkomen dat de deken wordt stuk getrokken?
Ik zit met mijn handen in het haar, mijn pony (of nouja, eigenlijk ik want ik moet iedere keer nieuwe dekens kopen) is iedere keer de klos met kapotte dekens door toedoen van andere paarden. (dekens worden gewoon helemaal van de ene kant naar de andere kant open getrokken).
Afgelopen week zijn er 2 regendekens doorheen gegaan. Een minder sterke 600D van HH en een sterke Amigo van geloof ik 1200D.

Andere tips zijn ook welkom!

Vroeger smeerde ik cribox op mijn dekens, toen liep er een paard bij die de vulling uit de dekens at. Als hij een gat had trok hij echt de plukken eruit.
Een vieze knoeiboel werd het wel, met een dikke laag cribox op de deken, maar het scheelde wel enorm in het dekenverbruik.

Bedankt voor de tip! Omdat ik een sterk vermoeden heb welke paarden de dekens slopen heb ik het advies van Yvank_ maar opgevolgd en mijn pony in een andere wei laten zetten. Ik wou niet het risico nemen dat mijn nieuwe deken van 150euro weer kapot getrokken werd.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:40

Ik ben opzoek naar een nieuwe fleecedeken maar het liefst (denk ik) een cooler deken. Nu heb ik altijd alleen maar fleece gehad. Aangezien mijn geschoren haflinger veel zweet onder het werk en na het uitstappen vaak nog wat nattig is lijkt mij een cooler erg geschikt. Heeft iemand ervaring met cooler dekens? Zijn de paarden echt veel sneller droog dan met fleece? Ik heb nu de Bucas power cooler full neck op het oog voor mij haflinger zijn er ervaringen hiermee?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:49

Ik vind de coolers van Dominick echt superfijn!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:57

De Bucas zweetdekens zijn heel fijn in gebruik :j

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:19

Vraag: moet voor mijn welsh van 1m17 nog een winterdeken kopen. Weet inmiddels, dat hij van Rambo 145 onder lengte heeft en van bucas 135.
Willen hem nog scheren, en dan de deken op doen. Hij staat overdag buiten en 's nachts in een buitenstal. Wat is handig? Er een 200 gr op gooien? En wat als het dan echt richting de -10 gaat? Onderdeken er bij?
We wonen in Luxemburg, is vaak nét iets frisser in de winter.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:25

Ligt er aan wanneer dat je gaat scheren.. Moet zeggen dat ik eigenlijk zelden een andere deken op leg na het scheren, maar dat ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoe dik de vacht al was.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:27

Binnenkort. Dan bestel ik een 200 gr en is het goed.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:29

Wat voor dekens heb je verder? Want als het straks kouder wordt ga je het waarschijnlijk niet redden met 200 grams.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:08

Nog niets :')
Moet dekens bestellen, vandaar. Hij heeft al aardig wat vacht.

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:43

Hallo bokkers even een vraagje,

Ik krijg een merrie shet van 4jaar en nu is mijn vraag, is het verstandig om een fleecedeken aan te schaffen? Want ik ga er vrijheidsdresssuur mee doen, longeren en mee naar de bossen.

Nog een vraag is, is het dan ook verstandig om een regendeken 0gr aan te schaffen eventueel? Omdat stel dat ze net gelongeerd is en een fleecedeken op krijgt en ze droog is deze weer af gaat en ze daarna buiten staat met een in/uitloop stal met een regendekentje staat want stel dat het regent of aan het regenen is dan pakt zij een kou??

Groetjes :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:51

Ik gisteren blij de foto van mijn deken van dutch horse rug laten zien en vandaag zaten er al weer de eerste gaten in. Dus niet hufterproof. Iemand nog een idee voor een merk?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:10

Een jute zak? :')
Pfff in ben zoo blij dat m'n paard haar deken heel houdt xD.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:40

Kasmir schreef:
Een jute zak? :')
Pfff in ben zoo blij dat m'n paard haar deken heel houdt xD.

Goeie grap. Maar dat is inderdaad wat ik vorig jaar heb gedaan. Ik had er 1 in de wei lopen die in 1 week tijd 3 dekens sloopte van mijn merrie... Uiteindelijk jutten deken eroverheen gedaan. Veel lastiger stuk te krijgen. Alleen lastig dat ze erg snel nat worden.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:41

En een canvas deken ofzo? een paard dat ik ken sloopte ook zijn dekens. Deze deken kreeg hij niet kapot

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:51

Dutch horse rug verkoopt toch ook canvas dekens?Die zijn erg sterk en hebben ook een mooie pasvorm..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:52

xLV schreef:

Ik krijg een merrie shet van 4jaar en nu is mijn vraag, is het verstandig om een fleecedeken aan te schaffen? Want ik ga er vrijheidsdresssuur mee doen, longeren en mee naar de bossen.

Nog een vraag is, is het dan ook verstandig om een regendeken 0gr aan te schaffen eventueel? Omdat stel dat ze net gelongeerd is en een fleecedeken op krijgt en ze droog is deze weer af gaat en ze daarna buiten staat met een in/uitloop stal met een regendekentje staat want stel dat het regent of aan het regenen is dan pakt zij een kou??

Dan zou ik gewoon helemaal geen dekens gebruiken. Ze hoeven niet kurkdroog te zijn voor de naar buiten gaan en bovendien gaat je dat toch niet lukken als ze zo'n dikke vacht hebben.

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:58

Nies_ schreef:
xLV schreef:

Dan zou ik gewoon helemaal geen dekens gebruiken. Ze hoeven niet kurkdroog te zijn voor de naar buiten gaan en bovendien gaat je dat toch niet lukken als ze zo'n dikke vacht hebben.

Super, bedankt voor u reactie :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:11

pleiada schreef:
Dutch horse rug verkoopt toch ook canvas dekens?Die zijn erg sterk en hebben ook een mooie pasvorm..

Ik heb ind mijn deken van dutch horse rug. En ze hebben hem het sterkst gemaakt wat mogelijk was. Maar helaas mocht dit ook niet helpen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:34

Ja maar je hebt nu toch de nylon deken van hun en niet de canvas variant?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:52

oh ik ben toch wel blij dat de dekens hier over het algemeen netjes heel blijven zeg...

vanavond de 2e geschoren, ging iets minder makkelijk dan de eerste... :+
maar het is uiteindelijk gelukt, zal wel iets minder netjes zijn, maar hij is kaal, hopelijk gaat het volgende keer wat makkelijker...
heb ze nu beide onder 50 grams staan, morgenochtend even voelen...

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:59

Ik zag net dat bij DOC horse de winterdekens in de aanbieding zijn!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:14

Gister de smartex rain maar verwisseld voor de sunshower
Maandag word hij geschoren en gaat de smartex rain weer op.
Wat een raar weer zeg

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:24

Ja irritant he, ik heb ongeschoren gisteren lekker van 12-17:30 zonder deken gezet. Om 17:30 weer ongevoerde regendeken om gedaan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:29

Het weer is niet irritant, maar heerlijk, dames! Nog even genieten, hoor! Straks staat de boel weer onder water! 8-)