Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Furias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:05

Bij ons geen een. :D

Livito

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:07

nu weer 300 .
vandaag overdag de 100 grams opgehad .

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:47

Wat een weer! Vanaf vandaag even geen nachtvorst dus de 220 weer op. 8-) In het weekend beloven ze 13 graden en 's nachts ruim boven 0, als het dan droog blijft gaat zelfs de 100 grams tijdelijk op (staan dus wel binnen 's nachts). :j
Laatst bijgewerkt door Bravura op 08-03-11 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:48

Ik heb t topic even terug gekeken. En Tines staat gewoon al vanaf 14 januari onder dezelfde deken. :D Nl een 0gr regendeken met een 100gr onderdeken. :Y)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:50

Zo! En niet koud gehad afgelopen weken? Mijn Dikke Dap voelde een paar weken terug toch koud onder de 220 dus met die nachtvorst wel weer de dikke deken op gehad, ondanks zijn vacht.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:54

de mijne heeft 350 gram op

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:56

Vanaf gistermiddag bloot!! *\o/* Staat 's nachts op stal dus, het kan gelukkig weer!!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:32

Wat denken jullie, zal ik een andere deken op doen? Ze heeft nu 200 maar is al haar wintervacht al bijna kwijt en ze staat 's nachts op stal.. Haar afweer systeem is alleen niet optimaal, maar dat wordt wel steeds beter..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:33

Ik wil mijn paardje ook zo snel mogelijk bloot hebben. De deken is van voren helemaal stuk en schuurt de vacht weg. Ze heeft 0 grams op maar was daar in de winter wel bij gebaat, ze heeft ook wat moeite met aankomen. Zou de deken al af kunnen? Ik vind het soms nog best koud.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:39

nog steends dus bucas all in one op ,,,, me pony was geschoren heeft iets vacht terug gekregen maar heeft het nog steends niet te warm

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:41

Bravura schreef:
Zo! En niet koud gehad afgelopen weken? Mijn Dikke Dap voelde een paar weken terug toch koud onder de 220 dus met die nachtvorst wel weer de dikke deken op gehad, ondanks zijn vacht.

Nope. Hij is altijd hardstikke warm eronder. Maar Tinesje is dan ook niet geschoren. En hij staat s nachts op stal. En hij heeft een warme stal.

coontje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:25

Nu heb ik ooit gehoord van iemand (of ik het ermee eens ben is een 2e) dat je niet continu moet gaan rommelen met dekens. Dan weer op en dan weer af of een dunne. Maar het is nu overdag zulk mooi weer, wat moet je!? Die van mij staat nog gewoon onder de dikke deken, ook omdat het buiten zo waait en het er niet echt warmer op wordt.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:11

coontje1 schreef:
Nu heb ik ooit gehoord van iemand (of ik het ermee eens ben is een 2e) dat je niet continu moet gaan rommelen met dekens. Dan weer op en dan weer af of een dunne. Maar het is nu overdag zulk mooi weer, wat moet je!? Die van mij staat nog gewoon onder de dikke deken, ook omdat het buiten zo waait en het er niet echt warmer op wordt.

Mijne staat sinds januari onder deze dekens. Ik ga pas wisselen bij echt grote verschillen en ook
bij constante temperaturen.

Simon staat onder 500 gram. Vandaag of morgen gaat er minder op. Als het goed is is dan
de nachtvorst voorbij.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:40

Darkness85 schreef:
Ik heb t topic even terug gekeken. En Tines staat gewoon al vanaf 14 januari onder dezelfde deken. :D Nl een 0gr regendeken met een 100gr onderdeken. :Y)

Hier hetzelfde, mijne ook hetzelfde op, 100 gram. Ook met die kou geen last gehad, voelt niet onwijs warm onder de deken, soms wat 'koudig' maar hals vacht niet opgezet en lichaams temp gewoon op normale temperatuur, dus vond het wel goed.

Ik had die van mij gisteren ook een aantal uur bloot in het zonnetje laten lopen.

coontje1 schreef:

Heb ik ook altijd gehoord, maar de temperaturen veranderen, en dekens kunnen dat niet reguleren, dus moet je wel wisselen lijkt mij. Op je paard letten, en kijken wat nodig is.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:50

ik ga vandaag een 100 gr onderdeken met 0 grams regendeken opdoen ipv 350 grams

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:52

Even vraagje voor de dekenloze mensen onder ons. Hebben julie het idee dat julie paarden het soms koud hebben nu het snachts vriest?

Mijn paarden staan namelijk dag en nacht buiten wel met een tent maar ze verharen natuurlijk wel al en als het dan snachts vriest maak ik me wel een beetje zorgen eigenlijk. Al heb ik nog niet gezien dat ze het koud hebben maar ik ben er dan ook niet snachts..

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:20

mirka1994 schreef:
Even vraagje voor de dekenloze mensen onder ons. Hebben julie het idee dat julie paarden het soms koud hebben nu het snachts vriest?

Mijn paarden staan namelijk dag en nacht buiten wel met een tent maar ze verharen natuurlijk wel al en als het dan snachts vriest maak ik me wel een beetje zorgen eigenlijk. Al heb ik nog niet gezien dat ze het koud hebben maar ik ben er dan ook niet snachts..

Ze kunnen het zelf heel goed regelen. Die van mij staat nu dus bloot, maar als het nu erg gaat regenen en de temperatuur keldert weer, dan krijgt ze een 0 grams regendeken op. Maar de winterdeken (ze krijgt nooit meer dan 200 gram op) die krijgt ze nu niet meer op. Op stal eergisteravond nog gecontroleerd, haar oren waren heerlijk warm en haar haren stonden niet eens overeind. Wij hebben het zelf veel sneller koud, zij zijn van top tot teen behaard met een isolerend laagje tussen die haren. Dus. :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:25

de mijne stond onder 200 gr en vandaag overgegaan naar de Bucas 50 gr deken
ik voel vanavond wel of hij warm genoeg eronder is.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:26

mijn merrie was geschoren, maar heeft ondertussen wel terug wat haar en is volop aan het ruien.
die staat nu toch ook al enkele weken onder een 200grams deken. Ik ga er ook geen dikkere meer opdoen denk ik. Hier vriest het 's nachts ook nog geregeld, gelukkig zijn het hier vrij warme binnenstallen. Bij temperaturen onder -5°C doe ik mijn bovenluikje dicht en dan is het op stal ook makkelijk tegen de 10°C.
Nu wachten tot de nachtvorst afneemt en ik een 100grams deken kan opdoen...

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:31

Mijn paard heeft al de hele winter een 200 gr. deken op, hij is niet geschoren. Wanneer is een goed moment om die voor een 0gr. regendeken te wisselen? En dan voor dag en nacht of alleen dag (staan 6u per dag buiten) of alleen nacht? (staan 's nachts binnen)

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:33

Die van mij heb ik vandaag gewisseld van een 300 gr naar een 200 gr ongeveer.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:34

onze paarden hebben nooit een deken op. alleen naar het rijden een fleece deken tijdens het uitstappen en afzadelen. daarna gaat die gewoon weer af. :o

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:36

geert100 schreef:
mirka1994 schreef:

Ze kunnen het zelf heel goed regelen. Die van mij staat nu dus bloot, maar als het nu erg gaat regenen en de temperatuur keldert weer, dan krijgt ze een 0 grams regendeken op. Maar de winterdeken (ze krijgt nooit meer dan 200 gram op) die krijgt ze nu niet meer op. Op stal eergisteravond nog gecontroleerd, haar oren waren heerlijk warm en haar haren stonden niet eens overeind. Wij hebben het zelf veel sneller koud, zij zijn van top tot teen behaard met een isolerend laagje tussen die haren. Dus. :)

Ik snap dat ze het zelf kunnen regelen daarom staan ze ook dekenloos :) Alleen omdat ze nu aan het verharen zijn en de vacht dus aanzienelijk dunner wordt vraag ik me af of dit effect heeft op het warm houden van hun lichaam aangezien de temperatuur aardig verschilt overdag en snachts deze week met het vriezen :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:37

Ik heb mijnpaard nu onder een 300 grams staan. hij is niet geschoren. Snacht's staat hij op stal.Ik heb enkel een 300 grams deken maar wil graag een dunnere aanschaffen zodat ik over een tijdje ook kan afbouwen. Weten jullie misschien wat voor grams deken ik dan het best kan aanschaffen? een 100grams regendeken?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:38

Is 300 nu niet een beetje warm? Staat al heel de winter onder diezelfde deken?