Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bravura schreef:Zo! En niet koud gehad afgelopen weken? Mijn Dikke Dap voelde een paar weken terug toch koud onder de 220 dus met die nachtvorst wel weer de dikke deken op gehad, ondanks zijn vacht.
coontje1 schreef:Nu heb ik ooit gehoord van iemand (of ik het ermee eens ben is een 2e) dat je niet continu moet gaan rommelen met dekens. Dan weer op en dan weer af of een dunne. Maar het is nu overdag zulk mooi weer, wat moet je!? Die van mij staat nog gewoon onder de dikke deken, ook omdat het buiten zo waait en het er niet echt warmer op wordt.
Darkness85 schreef:Ik heb t topic even terug gekeken. En Tines staat gewoon al vanaf 14 januari onder dezelfde deken.Nl een 0gr regendeken met een 100gr onderdeken.
coontje1 schreef:Nu heb ik ooit gehoord van iemand (of ik het ermee eens ben is een 2e) dat je niet continu moet gaan rommelen met dekens. Dan weer op en dan weer af of een dunne. Maar het is nu overdag zulk mooi weer, wat moet je!? Die van mij staat nog gewoon onder de dikke deken, ook omdat het buiten zo waait en het er niet echt warmer op wordt.
mirka1994 schreef:Even vraagje voor de dekenloze mensen onder ons. Hebben julie het idee dat julie paarden het soms koud hebben nu het snachts vriest?
Mijn paarden staan namelijk dag en nacht buiten wel met een tent maar ze verharen natuurlijk wel al en als het dan snachts vriest maak ik me wel een beetje zorgen eigenlijk. Al heb ik nog niet gezien dat ze het koud hebben maar ik ben er dan ook niet snachts..
geert100 schreef:mirka1994 schreef:Even vraagje voor de dekenloze mensen onder ons. Hebben julie het idee dat julie paarden het soms koud hebben nu het snachts vriest?
Mijn paarden staan namelijk dag en nacht buiten wel met een tent maar ze verharen natuurlijk wel al en als het dan snachts vriest maak ik me wel een beetje zorgen eigenlijk. Al heb ik nog niet gezien dat ze het koud hebben maar ik ben er dan ook niet snachts..
Ze kunnen het zelf heel goed regelen. Die van mij staat nu dus bloot, maar als het nu erg gaat regenen en de temperatuur keldert weer, dan krijgt ze een 0 grams regendeken op. Maar de winterdeken (ze krijgt nooit meer dan 200 gram op) die krijgt ze nu niet meer op. Op stal eergisteravond nog gecontroleerd, haar oren waren heerlijk warm en haar haren stonden niet eens overeind. Wij hebben het zelf veel sneller koud, zij zijn van top tot teen behaard met een isolerend laagje tussen die haren. Dus.