[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:45

Slmt9 schreef:
Wie heeft een idee wat sterker is:
- 1000 denier (rhino lite)
- 840 denier ballistic nylon (PE buster lite)

Ik zoek een ongevoerde regendeken die hufterproof is. Rambo met 1200D en ballistic nylon geeft al gaatjes.

Ik heb nu een PE titan, 1680D ballistic nylon en 40gr voering, maar die is te warm voor mn paard.

Gebruik nu mn nooddeken Rambo wug. Maar die heeft dus al gaatjes en ik heb liever geen halsstuk, want ook weer te warm.

40 gram?...

Dan niks op

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:40

Dat draagt hij normaal ook niet. Zoveel regen en wind trekken zijn spieren niet (pssm).
Die hele PE is zwaarder, wellicht door de dikkere stof, misschien is hij daardoor warmer.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:30

Wat een crime zeg dit weer.
Ik heb echt het idee dat de dekens tov 10j geleden echt minder waterdicht zijn. Zolang je ze op laat en ze dik genoeg zijn cava. Maar wil je gaan rijden en ze koelen af dan word alles zo vies en klam. Ik heb het idee dat ik dit vroeger met mijn bucas dekens niet zo had.
Die gladde voeringen zijn echt goor met regenweer als je het mij vraagt.
In de zomer doe ik de dekens enkel wassen met de tuinslang het vuil eraf binnen en buitenkant om ze zo goed mogelijk waterdicht te houden.
Ik heb zelfs 2 sets maar dit is niet te doen en bijna niet droog te krijgen.

Slmt9

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:39

Daarom heb ik er standaard een liner met stay dry onder. Of een staldeken. Die kan je tenminste wassen en staan ze nooit klam.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:17

Jammer dat de enige die stay dry verkoopt in maten klein genoeg bucas is. Dit is namelijk de kleinste maat bucas, maar die valt kennelijk groot als een 115 ipv als een 107. Pony heeft normaal 110 om qua maat en is gemeten 112. Even zoeken naar een deken in die maat dikte 200 gram voor hem, want met deze deken blijft zijn borst ben ik bang niet droog. Hij is veel te ruim van voren en dit is geen smalle shet overigens, gewoon gemiddeld. :P
Afbeelding

Ik had deze en de 0 gram gekocht voor mijn kleinere pony die precies maat 107 heeft. Nou dat ging dus niet passen, dus dekens doorgeschoven naar deze. Maar ook voor deze valt het gewoon veel te ruim bij de borst. En nog eentje gevonden ook, 200 gram, onderlengte 110 *\o/*
https://www.ej.nl/deken-br-turnout-prem ... 57025.html
Pony was overigens een week terug geschoren, maar ze stonden nu beide te warm onder 300.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:35

Slmt9 schreef:
Daarom heb ik er standaard een liner met stay dry onder. Of een staldeken. Die kan je tenminste wassen en staan ze nooit klam.

Dat ken ik niet.
Ik ken een liner. Maar is dat dan een liner die fleece gevoerd is?
Maar eigenlijk is dat toch helemaal geen goede eigenschap voor een deken dat paarden er klam onder worden

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:54

Ik heb de stay dry cooler zelf in een liner genaaid. Maar voor 1x24 uur zou de losse cooler ook prima kunnen.
De stay dry absorbeert snel en de deken wordt niet nat aan de bovenkant. Dus je regendeken zelf wordt niet klam.

Dus toen mijn paard gister zeiknat geregend was, kon ik de cooler op doen en gelijk de regendeken erop.

Paardje was vandaag mooi droog en de rest ook. Had ook niet gezweet oid. Kwam er met mooie glanzende vacht onder vandaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 22:09

Ik heb er ook geen last van met bucas met gladde voering eigenlijk.... Die is ook superdroog ook aan de binnenkant. Dat is wel de dermo-care voering die heeft 50% van de stay dry eigenschappen. Dus wellicht het daar door komt.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 04:51

Jennyxx schreef:
Weten jullie of er ook een borstverbreder is voor een v-sluiting? Misschien is dat ook wel niet mogelijk, maar het zou wel fijn zijn als dat er was :D

En ik zag al in het topic een bucas schoftbeschermer voorbij komen. Hebben jullie ook nog ervaring met andere schoftbeschermers? Die van bucas zien er zo groot uit en ik ben bang dat zijn vriendjes dat erg aantrekkelijk vinden om mee te spelen.

De schoft beschermer van Bucas, bedoel je daarmee dat fleece lapje wat je van externe partijen kan kopen? Zover ik weet heeft Bucas zelf (nog) niets.

Over dat lapje ben ik zeer tevreden! Paarden zijn er nooit aan gaan zitten bij mij. Gebruik 'm nu zelfs op mijn Rhino die ook van diezelfde hals bevestigingen heeft als Bucas. Werd ook niet overmatig nat gek genoeg.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:15

Slmt9 schreef:
Ik heb de stay dry cooler zelf in een liner genaaid. Maar voor 1x24 uur zou de losse cooler ook prima kunnen.
De stay dry absorbeert snel en de deken wordt niet nat aan de bovenkant. Dus je regendeken zelf wordt niet klam.

Dus toen mijn paard gister zeiknat geregend was, kon ik de cooler op doen en gelijk de regendeken erop.

Paardje was vandaag mooi droog en de rest ook. Had ook niet gezweet oid. Kwam er met mooie glanzende vacht onder vandaan.

Ik zie door de stay dry liners het bos niet meer, heb je een linkje naar t type wat jij aan je liner hebt genaaid? Ik heb net met een cadeaubon een 0 grams Rhino wug erbij besteld. Gister vond ik z’n deken na t rijden klammig aanvoelen. Hij heeft een stal met uitloop en staat rustig uren buiten in de stromende regen. Dat spat ook gewoon op van de grond met dat rotweer van nu :')

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:08

https://hypostore.nl/bucas-power-prize-cooler.html

Wat ik zelf nog ga testen is om de klittenband van een originele hw-liner te halen en die te bevestigen aan de cooler. Zodat je dit vast kan maken aan de hw regendeken. Met het idee dat hij niet naar achter trekt.

Dat is voor de meesten misschien wat makkelijker te realiseren. Vooralsnog denk ik dat het onder een originele liner wel het beste zit.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:12

Is er hier ook interesse in een horseware staldeken met recuptex voering? Ik heb die als onderdeken gebruikt, maar voor mijn paard is het veel te warm.
Nu gebruik ik hem alleen voor grondwerk en wandelen, maar dan vind ik de walker handiger.
Dus ik overweeg om die te gaan verkopen. Voor ik een advertentie aanmaak wou ik eerst hier even peilen of er interesse is.

Gaat om een Rambo waffle staldeken waarin ik met de naaimachine de recuptex heb bevestigd. In maat 183.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:07

Ik stuur je een pb.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 23:08

Ik heb binnenkort een Rhino 0 grams original, vari layer variant en ook een horseware onderdeken van volgens mij 100 gram te koop.

Zal binnenkort foto’s maken. De Lemieux Arika ligt een stuk netter bij haar, maar wel jammer, zijn nog goede nette dekens van amper een jaar oud.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 23:10

Wiwabalia schreef:
Ik heb binnenkort een Rhino 0 grams original, vari layer variant en ook een horseware onderdeken van volgens mij 100 gram te koop.

Zal binnenkort foto’s maken. De Lemieux Arika ligt een stuk netter bij haar, maar wel jammer, zijn nog goede nette dekens van amper een jaar oud.

Welke maat?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 02:05

Nouvel schreef:
Wiwabalia schreef:

Welke maat?

206

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 11:02

Oh nee daar heb ik een hele berg van en die moet ik juist kwijt als mijn nieuwe paardje door gaat , die is een stuk kleiner …
Jammer …

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 11:22

Slmt9 schreef:
https://hypostore.nl/bucas-power-prize-cooler.html

Wat ik zelf nog ga testen is om de klittenband van een originele hw-liner te halen en die te bevestigen aan de cooler. Zodat je dit vast kan maken aan de hw regendeken. Met het idee dat hij niet naar achter trekt.

Dat is voor de meesten misschien wat makkelijker te realiseren. Vooralsnog denk ik dat het onder een originele liner wel het beste zit.

Thanks!! Als ik het goed lees is het een speciale fleece stof? Qua pasvorm ligt bucas bij mijn paard voor geen meter, dan zal ik moeten kijken naar een alternatief van horseware. Mocht iemand daar nog een soortgelijke liner van weten?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:54

Pallatin schreef:
Thanks!! Als ik het goed lees is het een speciale fleece stof? Qua pasvorm ligt bucas bij mijn paard voor geen meter, dan zal ik moeten kijken naar een alternatief van horseware. Mocht iemand daar nog een soortgelijke liner van weten?

Nee, het is geen fleece. Andere stof. Heb geen ander merk gevonden waar het zo snel onder droogt als bij de stay dry. Mijn paard past ook geen Bucas, vandaar dat ik ze in HW dekens naai :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:57

Die dekens van het Drunens Ruiterhuis hebben ook een soort stay dry voering en de dekens van Fryso ook, al zijn die laatste gewoon qua vorm exact Bucas dekens dus daar heb je weinig aan. Ben erg geïnteresseerd in die van het Drunens Ruiterhuis, maar ze hebben net niet maat 5.6 helaas.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 15:44

Kentucky heeft ook dekens met quick dry voering. Zelf geen ervaring mee. Zit komende week wel 30% korting op Kentucky dekens.
Heb een bucas gehad met Stay dry voering maar was er geen fan van. Paarden kregen er lelijke vacht van.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 20:47

Slmt9 schreef:
Is er hier ook interesse in een horseware staldeken met recuptex voering? Ik heb die als onderdeken gebruikt, maar voor mijn paard is het veel te warm.
Nu gebruik ik hem alleen voor grondwerk en wandelen, maar dan vind ik de walker handiger.
Dus ik overweeg om die te gaan verkopen. Voor ik een advertentie aanmaak wou ik eerst hier even peilen of er interesse is.

Gaat om een Rambo waffle staldeken waarin ik met de naaimachine de recuptex heb bevestigd. In maat 183.

[ [url=m/2EWqJS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HrigaP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SnKtZQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deken is verkocht. Als het goed is heeft iedereen hier ook een pb van gekregen. Heb ik je over het hoofd gezien, dan alsnog via deze weg.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:10

Dat doe je snel zeg!
Ik heb nog een EJ regendeken 185, 200g te koop. Hij is Rood/grijs. Paar dagen gebruikt, zonder beschadigingen alleen met wat modder. Is voor mijn Quarter merrie op de borst dus te krap.

Ik heb nu de twee Lamicell dekens en ben er zo ontzettend fier mee. Ze liggen zo waanzinnig goed :D Alleen jammer dat er dus geen tussenstandje is van 0 naar 150g.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:46

Nou kreeg gister de rhino wug binnen en paardlief heeft z’n nieuwe jas meteen maar aangehouden. Ik ben gezien het weer nu heel benieuwd hoe ik m vanavond aantref.Afbeelding

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:00

Nouvel schreef:
Ik lees veel ellende met de nieuwere Rambo dekens, wat zonde, ik heb al jaren mer veel plezier Rambo’s.
Hoe bevallen de nieuwere Rhino’s qua model en waterdichtheid?
Is dat een goed alternatief?

Ik heb altijd Rambo dekens gehad maar nadat ze na een wasbeurt (via een dekenwasserij) toch niet meer waterdicht bleven, moest ik opzoek naar iets anders. Zelfde Rambo dekens kreeg ik niet meer goed passend (zelfde maat besteld maar kennelijk toch iets qua pasvorm veranderd). Ik heb nu 2 nieuwe rhino dekens (allebei een Rhino plus, dus incl. Losse hals een 0 gram en een 100 gram) en ze bevallen me heel goed. Het enige wat ik minder vind, is de bevestiging van de hals. Die is niet met ringen maar met klittenband. Hals blijft wel mooi over de deken zitten daardoor en waait bij wind niet omhoog.