[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:37

Amiigo schreef:
Marjo89 schreef:
Ik kan wel even keihard janken, mijn amigo bravo lite, was vorige week plots lek, Echt bizar.
Hij is verdorie nog geen jaar oud, contact gehad met de paardendrogist(daar kocht ik hem)
Terug gestuurd, nu is hij inderdaad lek op sommige plekjes & op de stiksels achterbij de staartflap.

Volgens hun was de deken ernstig beschadigd,:( krijg niks vergoed.
Ze gaan hem nog wel wassen & impregneren, maar ik heb er een hard hoofd in.
Maarja dan komt het weer wat nu, of weer een amigo, of een rambo orginal lite, deze is nu bij agradi redelijk betaalbaar.

Horseware informeren, hoor wel eens verhalen dat je dan een nieuw deken thuis gestuurd krijgt.

Horseware is prima met hun garantie, maar zij zijn niet gek natuurlijk. Als de deken idd schade heeft zullen ook zij geen nieuwe deken sturen hoor _/-\o_

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:38

Amiigo schreef:
Marjo89 schreef:
Ik kan wel even keihard janken, mijn amigo bravo lite, was vorige week plots lek, Echt bizar.
Hij is verdorie nog geen jaar oud, contact gehad met de paardendrogist(daar kocht ik hem)
Terug gestuurd, nu is hij inderdaad lek op sommige plekjes & op de stiksels achterbij de staartflap.

Volgens hun was de deken ernstig beschadigd,:( krijg niks vergoed.
Ze gaan hem nog wel wassen & impregneren, maar ik heb er een hard hoofd in.
Maarja dan komt het weer wat nu, of weer een amigo, of een rambo orginal lite, deze is nu bij agradi redelijk betaalbaar.

Horseware informeren, hoor wel eens verhalen dat je dan een nieuw deken thuis gestuurd krijgt.

Nee hoor, en in dit soort gevallen helemaal niet. De paardendrogist werkt heel nauw samen met horseware, ik wacht inmiddels op de 4e deken omdat de andere 3 (Rambo) lek waren. Als de paardendrogist al zegt van dit is geen garantie gaat horseware dit al helemaal niet doen.

Icrack

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:43

Ik vind het zo wie zo al erg netjes dat zij de deken wassen en impregneren. De meeste winkels wijzen je de deur onder het mom van; jammer dan.

Al blijft het uiteraard wel erg zuur dat je geen waterdichte deken meer hebt :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:47

Maarja als je deken beschadigd is... Dan is het vrij logisch dat die niet waterdicht meer is :o en dat kan al gebeuren als je paard veelvuldig rolt op takken , of op een harde ondergrond gaat liggen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:06

Naja mijn pony staat op open land, en ze staan wel samen natuurlijk.
maar ze trekken echt nooit aan elkaars dekens. Maar goed het zij zo.. Ze gaan hem nu nog voor mij wassen en opnieuw waterdicht maken.
Maar ga dr niet vanuit dat het werkt. Ze wordt straks geschoren, en dan moet ze dikkere deken op.
Dan maar even wat wisselen met de pony's onder elkaar.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:12

Ons zwarte monster had binnen 24 uur al een scheurtje in zijn Rhino Wug. Waarschijnlijk geschuurd op stal. Gelukkig heb ik meteen een reparatiesetje mee besteld.

Zoiets dus
Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:13

Dat is mooi snel inderdaad. Mijne komen niet op stal, enkel in de wei.
En daar kunnen ze zich eigelijk nergens aan open halen.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:21

Icrack schreef:
doemaar schreef:
Okeee hier een huil momentje. En negatieve ervaring met Bucas Smartex deken.

Ik twijfelde over de waterdichtheid van mijn rain. Nu heb ik een simpel testje gedaan. Op een plek van de deken wat water op gedaan binnen 5 minuten een hele natte plek aan de binnenkant. Zo lek als wat dus!

Dit is een garantie gevalletje. Maar dan heb ik ook nog eens de pech dat het deken helemaal niet zo goed ligt. Ze heeft een korstje op haar schoft. Heb ook nog de big neck versie. Grrrrrr! Wat een prut pasvorm voor mijn fjord. De andere soorten van Bucas liggen heel goed (en dit is geen big neck uitvoering) maar de Smartex is in ons geval om te huilen. Zit ik nu met een Rain en de Smartex Extra |(

Als het idd een garantiekwestie is en je krjgt al wel een nieuwe deken, dan kan je het voorstel neer leggen dat je de nieuw verkregen deken om kunt ruilen voor één die wel goed past. Niet alle winkeliers gaan er mee accoord, maar sommigen vinden dat geen enkel probleem. Je kan het wellicht proberen ;-)

Ja heb de paardendrogist al geinformeerd en deken moet terug voor de test (logisch) heb ook gezegd dat ik de pech heb dat deken drukt op de schoft. Ze geven me wel het idee dat ze open staan voor een ander alternatief.

Ik ga nu maar weer voor de amigo die had ze vorig jaar ook op met liner systeem. Maar die Amigo lekte door!!! Dus terug naar agradi en geld terug gehad. Maar toen koos ik voor het super systeem van de bucas smartex wat voor mij een huil systeem is. Ik vervloek de dekens onderhand. Zou bijna geneigd zijn dekenloos te gaan grr

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:25

Doemaar, jij hebt ook een fjord ? ik heb hier voor mijn fjord ook een bucas, maar zit niet lekker.
En heb ook een weather beeta, die zit wel goed.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:28

Of gewoon een paard kopen wat wel in die dekens past :')

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:36

Nies_ schreef:

Je koopt eerst dekens en daar zoek je een paard bij :')

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:38

Hier ook fjord
Ik heb deken van EJ merk, zat vorig jaar super... Dit jaar iets minder zakt elke keer naar 1 kant maar het is niet dat het erg storend is.
Nog steeds onder 0grams regendeken ongeschoren.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:41

Zij zullen idd eerst zelf de deken willen testen voordat zij een uitspraak kunnen doen, logisch idd. Bij de Paardendrogist is de kans wel rieel dat zij met je voorstel accoord gaan. Succes! :-)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:42

Ik heb vandaag mijn dekens van dutch horse rug binnen gekregen. Heb ze zo laten maken dat hij er hopelijk langer mee doet dan 2 dagen. En moet zeggen dat ik zo op het oog de pasvorm van de staldeken nog niet heel slecht vind.
Afbeelding

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:43

_coquette_ schreef:
Ik heb vandaag mijn dekens van dutch horse rug binnen gekregen. Heb ze zo laten maken dat hij er hopelijk langer mee doet dan 2 dagen. En moet zeggen dat ik zo op het oog de pasvorm van de staldeken nog niet heel slecht vind.
[ [url=m/KcjuM1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ligt netjes zeg!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:57

Nies_ schreef:

Haha ja zou het bijna doen . Eerst een maandje op proef met deken op.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:58

Marjo89 schreef:
Doemaar, jij hebt ook een fjord ? ik heb hier voor mijn fjord ook een bucas, maar zit niet lekker.

Ja ik heb ook zo'n ding :p en ook nog ouderwets. Andere soorten bucas past weer wel. Amigo ook.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:24

Ik heb vandaag een nieuwe Horseware Amigo 100 gram gekocht, mooi is die nieuwe uitvoering. Met reflectie aan de voorkant en op de staartflap en felblauw afgebiesd.
Ik zweer echt bij Amigo's voor mijn western paardjes.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:06

Wat denken jullie dat handiger is als overgang van 0 naar 200 gram: een fleece gevoerde regendeken of een deken met echt 100 gram vulling?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:20

100 gram. Fleece zweet sneller heb ik gemerkt, ik heb beide soorten.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:22

Icrack schreef:
_coquette_ schreef:
[ [url=m/KcjuM1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ligt netjes zeg!

Ja ik vind hem zelf ook echt niet onaardig liggen. Had nog een regendeken mee besteld maar de pasvorm daarvan is echt veel slechter.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:46

doemaar schreef:
Marjo89 schreef:

Ja ik heb ook zo'n ding :p en ook nog ouderwets. Andere soorten bucas past weer wel. Amigo ook.

Hihi. Of mijne ouderwets is geen idee. Zijn leeftijd iig niet haha.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:31

Zijn er hier nog mensen met tips welk soort zweetdeken geschikt is bij warmere dagen zoals nu, om een geschoren en bezwete pony droog te krijgen?

Zelfs geschoren is mijn pony nog vrij bezweet na het werk, en met een dun fleece dekentje droogt ze voor geen meter. Helemaal al niet op stal, buiten zetten met zweetdeken ook weinig effect.
Dus ik zoek eigenlijk iets wat hopelijk beter werkt, een bezwete geschoren pony zonder deken laten drogen vind ik ook niet echt wat.

Zou dan een cooler of dun wollen dekentje betere optie zijn? Of heb je nog andere soorten?
Oh ja, en zoek het dat ook nog in shetlandmaten. :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:08

Ik weet niet of de zweetdekens van Bucas er in kleine maten zijn, maar die zijn heel fijn. Of Rambo Newmarket, maar die is vrij dik dus nu niet heel ideaal en weet daar ook niet van welke maten er zijn.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:20

Bucas is er wel in kleine maten, ik heb alleen een pony die Bucas niet past helaas.
Rambo newmarket is er helaas niet in ponymaten.

Zat te denken aan een Amigo Pony Cooler, al moet ik nog wel even zoeken tot hoe klein die gaat.
Geen idee of de Amigo Cooler net zo fijn is als de Bucas.