Paard was niet eens warm onder haar dek(200 gram) Is ook echt wel koude wind, en dan af en toe een beste regenbui er over... Morgenavond gaat ie weer af, weekend lijkt toch wel mee te vallen en de temperatuur gaat ook weer omhoog
Paardlief staat al een aantal nachten op stal.... ik moest zelfs weer stro kopen. IN MEI! Grmbl. Die moet 24/7 buiten blijven was de bedoeling. Maar ze moet wel droog kunnen liggen, en daar is helaas geen sprake meer van. In stal snachts zonder deken (alles staat binnen, dus warm zat) en overdag met de 0 grams wug. Daar voelt ze warm zat onder, had ik niet verwacht, want het is best koud zeker in de wind en regen, maar dan voelt ze nog gewoon lekker warm onder de deken. Doe ik de 0 grams Bucas Freedom op, is dat een ander verhaal, dan is ze wel te koud.
24/7 op stal (blessure en dinsdag operatie) overdag als het warm is zonder dek verder met 50 grams bucas. Het is even roeien met de riemen die we hebben helaas, ik heb mijn pony liever lekker veel buiten.
Nickyyyy
Geplaatst: 24-05-13 15:04
Die van mij staat 24/7 buiten. Gisteren maar een regendeken gehaald en vanmiddag krijgt ie deze op. Vorige winter was het drama, dus nu toch amar een deken aangeschaft
Regendeken met hals erop, al een paar dagen. Hij staat veel op z'n balkon (uitloop ) en krijgt daar ook zijn voer. Wel zo vriendelijk als hij dat op kan eten met z'n regenjas aan!
Was vanmiddag bij paardje die twee dagen onder de regendeken stond. vanmiddag was het rond de 14 graden met zon en voelde ze weer meteen broeierig eronder. Deken weer af gedaan.
Hij had zijn regendeken vorig week gemold, maar aangezien ik geen tijd had die te maken, zat die met strotouwtjes aan elkaar. Vanavond een nachtje onder zijn verwassen 200 grams gezet. Morgenochtend de deken maken en hem dan wisselen. Volgens mij vind dikkiedik dat helemaal niet erg met maar 2 graden voorspeld vannacht.
De dunne 200 gram is er weer af. ze had het er vanmiddag wat warm onder, en word komende dagen alleen maar warmer. hopelijk nog voorjaar? zomer laat ik maar even voor wat t is...
simongek
Geplaatst: 26-05-13 08:47
nog steeds 200 gram. voelt niets warm eronder dus blijft nog even zo staan.
Ze hebben vannacht dekenloos op stal gestaan, vanmiddag krijgt mijn rui de bucas smartex op. Meneer heeft helemaal genkeg van de dekens en Ik ook, maar helaas kan het nu niet anders. En dat noemen ze 'lente.'
Mijn ruin is vanmiddag compleet geschoren, en met de wind erbij had 'ie het dus best wel koud, heb hem daarom 200gr opgedaan ipv de 'geplande' smartex.