Romeo2007 schreef:Zetten jullie je paard geschoren op de wei in de blub enzo?
Hele dagen buiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
galopje2000 schreef:Hoi allemaal,
Hier ook een vraag wat betreft het scheren. Hoe pakken jullie het aan om een jong paard voor de eerste keer in zijn leven te scheren?
Ik heb nu een jong paard met heel weinig ervaring, zo van de fokker en dit jaar zadelmak gemaakt. Ik wil zijn hele lichaam scheren behalve zijn hoofd. Tenzij hij heel braaf is op zijn hoofd maar dit verwacht ik niet aangezien hij het al spannend vind als ik zijn hoofd borstel.
Het paard is niet de makkelijkste. bij de hoefsmid is het altijd een heel gedoe, dus ik verwacht dat hij het scheren ook niet heel leuk gaat vinden. Voordeel is dat ik hem zelf kan scheren.
Ik was al van plan om hem te laten wennen aan het geluid door de scheermachine aan te zetten en dan samen met hem er rustig op af te gaan en uiteindelijk dan proberen de scheermachine tegen hem aan te houden zodat hij het zo minder eng gaat vinden.
Hebben jullie nog tips/ervaringen?
doemaar schreef:Hier zijn vast mensen die zelf scheren. Die van mij gaat gewoon kaal dus kan weinig aan mis gaan? En elke keer 45 euro betalen heb ik zo een scheer apparaat uit. Welk merk scheer apparaat raden jullie aan en waar moet ik rekening mee houden?