Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XladyX schreef:Ik heb vorige maand een Rambo original gekocht (na altijd Amigo dekens te hebben gehad) oudste model uit jaartje 0 ongeveer met het idee het beste sloopproof deken te kopen, maar helaas zit er al een gaatje in, sneller dan zn vorige Amigo. Waterdichtheid is wel goed tot nu toe maar pasvorm minder (zakt soms wat scheef). Behalve Bucas, zijn er nog andere zgn echt hufterproof dekens of merken? Hij staat in een kudde van 30 en spelen gaat vrij grof op zn tijd.
Haf_Woezel schreef:Een 100 gr staldeken vinden voor een mooie prijs lijkt bijna onmogelijk voor een shetlanderen 70€ vind ik best duur
Nouvel schreef:Ik lees veel ellende met de nieuwere Rambo dekens, wat zonde, ik heb al jaren mer veel plezier Rambo’s.
Hoe bevallen de nieuwere Rhino’s qua model en waterdichtheid?
Is dat een goed alternatief?
MarjanB schreef:Haf_Woezel schreef:Een 100 gr staldeken vinden voor een mooie prijs lijkt bijna onmogelijk voor een shetlanderen 70€ vind ik best duur
https://www.minihorseshop.nl/shetlander ... shetlander
Hier ook niet?
Marigo schreef:Nouvel schreef:Ik lees veel ellende met de nieuwere Rambo dekens, wat zonde, ik heb al jaren mer veel plezier Rambo’s.
Hoe bevallen de nieuwere Rhino’s qua model en waterdichtheid?
Is dat een goed alternatief?
Heb een Wug dit jaar aangeschaft. Vind m wat smal in de schouders uitvallen tov andere dekens. Waterdichtheid niet tevreden over wat betreft inregenen. Heel de billen en buik nat. Elke deken regent zonder hals bij mijn haf in (ik heb Weatherbeeta, Shires, Bucas, Lemieux en Vario) maar deze Rhino echt het allermeest.
Onder de Shires blijft ie het beste droog (zelfs vandaag) en de Lemieux Arika zit het beste. En met hals helemaal een droog paard.
Dus de Rhino is voor mij vergeleken met alle andere merken die ik heb een dikke nee.
Citaat:Ik heb de 100g slof onderdeken voor mijn breedste shet. Ligt perfect. Het is echt onmogelijk om die voor de andere ook te kopen, altijd uitverkocht. Vooral zo laat in het seizoen is het echt een ramp. En de oude van de andere shet heeft nu een gebroken gesp ook nog eens en hij schuift achter zijn schoft. Dus hopelijk wordt het niet weer onder 0 deze winter.
Voorgaande jaren had ik dat probleem niet zo, want dan scheerde ik in september en rond begin november weer. En dan stonden ze comfy onder 200 gram met deze temperaturen en 300 gram met temperaturen onder 0. Nu zijn ze vers geschoren deze maand en staan ze dus onder 300 gram nu en 400 gram bij temperaturen onder 0. En voor 400 heb ik dus 100g onderdekens liggen.