[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 01:49

Als er niets op voorraad is moet je in principe wachten tot Horseware een nieuwe voorraad heeft gemaakt en heeft uitgeleverd. Heb ik begin van dit jaar weken op moeten wachten. Gelukkig heb ik het garantieformulier gewoon weer ingevuld dus ik kan weer een nieuwe aanvraag doen. Maar zal er inderdaad dit keer bij vertellen dat ik niet echt zit te wachten op weer een Rambo.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 02:19

Oh echt? Bij mij werd er gezegd dat Horseware niets meer had liggen en ik dan mijn geld terugkreeg. Misschien coulance van de winkel.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 14:23

M’n haf met zijn Amigo Bravo XL

Afbeelding

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 23:30

Ik heb vorige maand een Rambo original gekocht (na altijd Amigo dekens te hebben gehad) oudste model uit jaartje 0 ongeveer met het idee het beste sloopproof deken te kopen, maar helaas zit er al een gaatje in, sneller dan zn vorige Amigo. Waterdichtheid is wel goed tot nu toe maar pasvorm minder (zakt soms wat scheef). Behalve Bucas, zijn er nog andere zgn echt hufterproof dekens of merken? Hij staat in een kudde van 30 en spelen gaat vrij grof op zn tijd.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 23:49

Premier equine heeft 1680d ballistic nylon, voelt echt super degelijk en sterk aan. Hier nu een week in gebruik dus over de duurzaamheid kan ik niks zeggen, en ook geen slopers in de kudde.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 00:35

Hier eigenlijk nog steeds superblij met mijn Horseware Rambo Icelandic 0 gram. Dit is het derde seizoen van de deken. Hij past echt heel goed op mijn merrie, trekt niet scheef. Alleen heb ik het verouderde model met voor alleen maar rechthoekjes voor de hals en niet voor de liner, maar maak de liner maar vast aan de bovenste twee rechthoekjes. Ook nog gewoon met het witte labeltje aan de binnenkant. Tegenwoordig hebben ze allemaal zo een groen labeltje met maat aan de binnenkant.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 00:37

XladyX schreef:
Ik heb vorige maand een Rambo original gekocht (na altijd Amigo dekens te hebben gehad) oudste model uit jaartje 0 ongeveer met het idee het beste sloopproof deken te kopen, maar helaas zit er al een gaatje in, sneller dan zn vorige Amigo. Waterdichtheid is wel goed tot nu toe maar pasvorm minder (zakt soms wat scheef). Behalve Bucas, zijn er nog andere zgn echt hufterproof dekens of merken? Hij staat in een kudde van 30 en spelen gaat vrij grof op zn tijd.

Catago heeft ook 1680D dekens van ballistisch nylon. De meeste paarden uit onze kudde hebben eigenlijk wel dekens van ballistisch nylon. Of de Horseware Rambo of de Bucas Smartex of de Catago.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 01:13

Ik kan de premier equine titan ook aanbevelen. Waterdicht kolom van 8000 (hw is 3000, bucas 5000) en 1680D ballistic nylon.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 01:35

De enige die bij mijn vorige pony heel bleef was de Horseware Rhino. Daar zag je wel de krassen in de bovenlaag staan maar altijd 100% waterdicht gebleven. Hij heeft deze grotendeels van de winter aangehad, zeg ong. 3 maanden. De deken die hij daarna aan kreeg ivm weersverandering zat na een paar dagen een winkelhaak in :+

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 08:39

Liner 1 dag op…

Afbeelding

Haakje stuk

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 08:50

Is ze gaan schuren aan iets en blijven hangen?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:00

Ik heb 2 PE dekens. Voor mijn oudste merrie de Buster. Deze is goedkoper dan de Titan. Zij heeft in haar kudde een veulen staan die er fijn aan trekt en ook tegen haar opspringt. Nog geen scheurtje. Terwijl de Bucas smartex op dag 1 met veulen samen in de kudde al stuk ging.

Mn jonge merrie heeft nu een maand of 2 een Titan op. Ben er echt super blij mee. Blijft goed liggen, lekt niet door. Beide dekens zijn echt super van kwaliteit.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:29

Haf_Woezel schreef:
Liner 1 dag op…

[ [url=m/7oI6lT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haakje stuk

Had die van mij ook, maar je kunt met een tang het tandje terugduwen als de veer niet stuk is?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 17:05

Zonde zeg. Heb ik gelukkig nog nooit gehad en ik gebruik (en was) ze erg intensief.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 17:20

Ik lees veel ellende met de nieuwere Rambo dekens, wat zonde, ik heb al jaren mer veel plezier Rambo’s.
Hoe bevallen de nieuwere Rhino’s qua model en waterdichtheid?
Is dat een goed alternatief?

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 19:09

Een 100 gr staldeken vinden voor een mooie prijs lijkt bijna onmogelijk voor een shetlander :( en 70€ vind ik best duur

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 19:42

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 00:37

Nouvel schreef:
Ik lees veel ellende met de nieuwere Rambo dekens, wat zonde, ik heb al jaren mer veel plezier Rambo’s.

Heb een Wug dit jaar aangeschaft. Vind m wat smal in de schouders uitvallen tov andere dekens. Waterdichtheid niet tevreden over wat betreft inregenen. Heel de billen en buik nat. Elke deken regent zonder hals bij mijn haf in (ik heb Weatherbeeta, Shires, Bucas, Lemieux en Vario) maar deze Rhino echt het allermeest.
Onder de Shires blijft ie het beste droog (zelfs vandaag) en de Lemieux Arika zit het beste. En met hals helemaal een droog paard.
Dus de Rhino is voor mij vergeleken met alle andere merken die ik heb een dikke nee.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 02:30

MarjanB schreef:
Haf_Woezel schreef:
Een 100 gr staldeken vinden voor een mooie prijs lijkt bijna onmogelijk voor een shetlander :( en 70€ vind ik best duur

https://www.minihorseshop.nl/shetlander ... shetlander
Hier ook niet?

Ik heb de 100g slof onderdeken voor mijn breedste shet. Ligt perfect. Het is echt onmogelijk om die voor de andere ook te kopen, altijd uitverkocht. Vooral zo laat in het seizoen is het echt een ramp. En de oude van de andere shet heeft nu een gebroken gesp ook nog eens en hij schuift achter zijn schoft. Dus hopelijk wordt het niet weer onder 0 deze winter.

Voorgaande jaren had ik dat probleem niet zo, want dan scheerde ik in september en rond begin november weer. En dan stonden ze comfy onder 200 gram met deze temperaturen en 300 gram met temperaturen onder 0. Nu zijn ze vers geschoren deze maand en staan ze dus onder 300 gram nu en 400 gram bij temperaturen onder 0. En voor 400 heb ik dus 100g onderdekens liggen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 09:29

Marigo schreef:
Nouvel schreef:

Heb een Wug dit jaar aangeschaft. Vind m wat smal in de schouders uitvallen tov andere dekens. Waterdichtheid niet tevreden over wat betreft inregenen. Heel de billen en buik nat. Elke deken regent zonder hals bij mijn haf in (ik heb Weatherbeeta, Shires, Bucas, Lemieux en Vario) maar deze Rhino echt het allermeest.
Onder de Shires blijft ie het beste droog (zelfs vandaag) en de Lemieux Arika zit het beste. En met hals helemaal een droog paard.
Dus de Rhino is voor mij vergeleken met alle andere merken die ik heb een dikke nee.

Bedankt voor je reactie!
|hmm lastig zeg, ik heb al zoveel jaren Rambo, altijd onwijs blij mee geweest, mooie pasvorm en hier tot nu toe eigenlijk altijd goed waterdicht.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 09:51

DuoPenotti schreef:
Is ze gaan schuren aan iets en blijven hangen?

Geen flauw idee -O-

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 09:57

Citaat:
Ik heb de 100g slof onderdeken voor mijn breedste shet. Ligt perfect. Het is echt onmogelijk om die voor de andere ook te kopen, altijd uitverkocht. Vooral zo laat in het seizoen is het echt een ramp. En de oude van de andere shet heeft nu een gebroken gesp ook nog eens en hij schuift achter zijn schoft. Dus hopelijk wordt het niet weer onder 0 deze winter.

Voorgaande jaren had ik dat probleem niet zo, want dan scheerde ik in september en rond begin november weer. En dan stonden ze comfy onder 200 gram met deze temperaturen en 300 gram met temperaturen onder 0. Nu zijn ze vers geschoren deze maand en staan ze dus onder 300 gram nu en 400 gram bij temperaturen onder 0. En voor 400 heb ik dus 100g onderdekens liggen.

Ja maar bij ons in de stal is het nu al twee dagen een stabiele 13 a 14 graden, nét te koud voor naar mijn gevoel zonder deken te zetten want ze zijn net geschoren, maar te warm voor een 200 gram deken die ik wel heb, en ik had het met de liner alleen geprobeerd maar die glijden alle kanten op.
Ik had ze gisteren zonder gelaten, maar om 20:30 toch maar in mijn pyjama (en daar snel een broek over getrokken,) naar stal gegaan en gaan voelen, ze voelen dan wat frisjes aan en het is iets minder warm dan lauw in de liezen en achter de oren, dus toch maar een fleece opgelegd omdat ik dacht van dat is beter dan niets en omdat de liners schuiven, maar natuurlijk in de ochtend heel het fleece onder schavelingen :+

Maar het voelt voor mij niet prettig om de outdoordekens (die op het eind van elke dag steeds onder modder hangen) op te laten de hele tijd, vind dat de huid best wel moet kunnen ademen. (ieder zijn idee hierover natuurlijk maar zo wil ik het gewoon)

En ze kunnen natuurlijk altijd in hun poep gaan liggen waardoor ik geen bondkraag 70+ euro toestanden wil gaan aankopen, het zijn geen showpaarden :')

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:03

Ik ben al jaren fan van de rhino's. Drie jaar geleden een 0grams en 250 grams aangeschaft. Dit jaar een nieuwe 0grs erbij gekocht omdat ik voornamelijk met liners werk en mijn paard 24-7 buiten staat dus met hevige regenval fijn om te kunnen wisselen. Maar onder de nieuwe en de oude staat ze kurkdroog ondanks heftige regen. Gebruik bij erge regen wel een hals, dat zorgt ervoor dat de regen de deken niet inloopt. Verder totaal geen issues met mijn nieuwste rhino aankoop (of de oudere rhino's).

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:34

Ja ik snap je probleem. Die van mij staan s nachts ook opgesloten, maar blijven gewoon onder hun 300g outdoor deken staan. Het hok is niet veel warmer dan buiten, is alles behalve winddicht. Het is hier ook nog niet boven de 10 graden geweest. Hun hokje is wel wolfdicht dus daar doen we het voor. Ik ga nu geen speciale dekens voor binnen aanschaffen, mijne liggen ook in hun eigen poep enzo. En de outdoor kan daar wat beter tegen, naast dat ik geen budget heb voor dubbele sets aan te schaffen. Mijn dekens worden alleen wat zanderig buiten, ik heb drainage in de paddock. Nika heeft bvb ook wel staldekens, maar inderdaad ook alleen nog de luxe uitvoering met zo'n bontkraag.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 12:06

ja ik denk dat ik wel alle sites ben afgegaan (agradi, dekroo, hypostore, madelin, dochorses, divoza, EJ, ooteman,kramer, horze...) ofwel denk je "oh hebbes" en dan is nét jou maat er niet bij. :+
Ik kan ze rustig met hun buitendeken binnen zetten maar nu staan ze nog even op de zomerwei en dat is bij hevige regen even een grote dratchpoel.

Nu kunnen ze droog staan maar die van mij vinden het lekker om dan met elkaar te spelen en dan is alles van de grond p tot de buik modder :D

Op eind van de dag neem ik ze naar binnen, worden ze afgespoten en dan gaan ze zonder hun buiten deken in de stal en het buitendeken hang ik dan verticaal zodat het water eraf kan. En krijgen ze iets anders op. is eigenlijk maar 7 min werk ofzo dat deken wissel.

ik werk ook met liners en vind de horseware dekens best prijzig om daar dan weer verschillende sets van te hebben. Dan liever een goedkoper staldeken, die zijn overigens niet zo duur om te laten wassen bv, en ik heb geen wasmachine zwaar genoeg om ze zelf te wassen, bovendien zou mijn man gek worden :D :')

ach ik zoek nog wat door.

MAAR
nu ik eraan denk, ik zoek gwoon een "koude breker" voor de stal, zou een zomer deken geen optie zijn om als 100 gram staldeken te functioneren? :o? want ik MOET BBB sluitingen hebben (borst/buik/bil)

aangezien ze alle avonden lekker gaan liggen in hun stal.