Mijne staat sinds vandaag weer met een 0-grams zomerdeken, temp 's nachts daalt weer flink en ook overdag maar 10 graden . Vind het wel een beetje zielig want hij heeft zo'n hekel aan dekens, hij heeft ze nog nooit zo lang omgehoeven.. Hopelijk klopt de voorspelling en wordt het volgende week eindelijk stabiel boven de 15 graden overdag!
Hier beide onder de regendeken. Gisteren maar een nieuwe regendeken gekocht want de Amigo regendeken van mijn ene paard was zo lek als een mandje en de deken was nog geen jaar oud. De regen mag van mij ook wel stoppen.
Hier vandaag ook maar weer onder dek. Het wordt nu 's nachts echt weer koud 1/2/3 graden. Met die regen vond ik dat toch te veel. Zucht.
Marleen_vA
Geplaatst: 21-05-13 22:23
toch maar weer 0 gram fleecegevoerde regendeken opgedaan... komt weer nachtvorst en ik vind de temperaturen overdag voor aankomende dagen ook niet echt om over naar huis te schrijven....
Tja.. Na toch wel een tijdje zonder dek vandaag toch maar weer zn regenjas aangedaan.. Hij heeft nu wel teveel regen op zn lijf gehad, stramme spiertjes tot gevolg.. Wordt het al zomer?
Denk dat ik nog maar een regen deken erbij ga bestellen. Gisteren was het zelfs eronder nat... Nu maar even een 100 grams opgedaan...
_Elaine_
Geplaatst: 22-05-13 12:35
ik zit er ook over te denken om weer een deken op te gooien, Pony staat alleen al 3 weken zonder deken, Kan ie dan nog wel weer op ? en dan wel een gevoerde neem ik aan (150gram heb ik liggen) ? want met een 0 gram krijgt hij het juist koud denk ik?
mirgino
Geplaatst: 22-05-13 12:58
ik heb mijn paard overdag met een zomerregendeken van Bucas staan vanaf begin april staat hij al zonder maar nu vol op de wind werd hij gevoelig op de rug. ik doe geen grams deken op , het is 11 gr
Mijn exceem-pony staat nu heerlijk dekenloos te genieten, voor haar is deze harde wind erg fijn want dna zijn er geen kriebelmugjes! M'n ruin staat onder de smartex rain
Morgen en overmorgen krijgt paardlief overdag haar deken op, een oude 200 grams(dus wat dunner). Harde wind, geen beschutting op het land en aardig wat regen voorspeld. VH weekend verder kijken, er is dan sochtends niemand om de deken op te doen, en snachts op stal is het weer te warm.
Heerlijk al weken bloot maar ja gezien het weer dinsdag weer een ongevoerde regendeken omgedaan. Hij was er blij mee.
Bravura
Geplaatst: 22-05-13 20:40
Morgen de Bucas Rain met fleecevoering weer op. Op stal zonder. Wordt tijd dat de herfst voorbij is!
lauraatjxx
Geplaatst: 22-05-13 21:07
ik haalde vanmorgen mijn pony uit de wei om te rijden, staat meneer te rillen van de kou na het rijden maar onder een 100 grams dekentje gezet. We gaan de nieuwe ijstijd in mensen!
Ik heb een oude 200gr opgegooid. Was eigenlijk even een nood oplossing omdat mijn regendekens zeik nat waren geregend maar ze voelde er vanavond gewoon goed onder, niet te warm.