[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 19:00

Slmt9 schreef:
Wij troffen gister een vd paarden aan zonder deken, voor de tweede keer. De eerste keer was geen enkele sluiting los, de tweede keer alleen de disc sluiting :Y)
Ook zien we veel vaker een enkele sluiting los vd disc deken.
Dus nog niet de grootste fan van disc dekens :=

Omg.. hoe? Houdini

Slmt9

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 19:08

Ja echt hoor. Mijn eigen paard is het ooit gelukt met de rambo original. Gekkies _O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:45

Oh mijn paard kan ook haar dek af doen met alle sluitingen vast en bilkoorden gekruist!
Als ze haar deken te warm vind lost ze het zo op. :j

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-22 21:08

Spenk schreef:
Met welk wasmiddel wassen jullie niet waterdichte dekens? Ik laat al mijn buitendekens wassen bij een bedrijf met bucas wash.

Maar ik heb nu een stinkding die verregend is en niet meer droogt en bucas wash heb ik niet. Maar een niet waterdichte deken lijkt me toch dat je die met ieder willekeurig wasmiddel wel kan wassen :+ ?

Ik was mijn LeMieux dekjes, liners en alle andere dingen die je kunt wassen en niet waterdicht zijn met "wol en fijn" en wasverzachter van Robijn.
En als ze erg vies zijn, doe ik er nog een schepje Vanish bij.
Maar volgens mij kun je gewoon ieder soort wasmiddel gebruiken :j

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-22 21:09

En yes! Ook ik krijg een nieuwe Rambo suprême van HypoStore!! *\o/* Zo blij mee!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:10

Gewoon eigen merk jumbo of action net wat ik dan heb.
Altijd extra spoelen. Geen wasverzachter.

Ben ook wel eens naar het tankstation geweest. Geen idee wat daar in zit.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:11

De service van hypostore is top.

Maar is de kwaliteit van Rambo inmiddels zo beroerd? Schade, lekkage enz
Dat moet voor die idiote geldbedragen (+€350) toch niet meer mogen?

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-22 21:22

Saaams schreef:
De service van hypostore is top.

Maar is de kwaliteit van Rambo inmiddels zo beroerd? Schade, lekkage enz
Dat moet voor die idiote geldbedragen (+€350) toch niet meer mogen?

Ja, geen idee, ik begrijp het ook niet zo goed. Vorig jaar 4 nieuwe Rambo's gekocht en 3 daarvan hadden al heel snel mankementen. Twee vorig jaar al (waarbij 1 super netjes opgelost is bij HypoStore en bij 1 kreeg ik een waardeloze "service" bij Agradi) en 1 die ik pas sinds kort in gebruik had genomen en de sluiting er na 2 dagen al half af lag. Deze had ik gelukkig ook bij HypoStore gekocht en wordt nu ook weer super opgelost.
Dus ja, toeval..? Gelukkig heb ik nog nooit problemen met de waterdichtheid gehad en ben ik verder super tevreden over de dekens. Maar ben het absoluut met je eens dat het niet zou mogen met zulke dure kwaliteit dekens.. -O-

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:25

Eerder in het topic had iemand het over een batch Rambo’s met productiefouten, misschien is er gewoon 1 hele lading slecht?

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-22 21:26

goldyc schreef:
Eerder in het topic had iemand het over een batch Rambo’s met productiefouten, misschien is er gewoon 1 hele lading slecht?

Daar lijkt het dan inderdaad wel op ja.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 23:18

Hmm, mijn eerste lekkende Rambo kwam uit een andere serie dan de tweede lekkende Rambo. Ik heb namelijk weken moeten wachten op de nieuwe omdat ze nog in productie waren.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 23:18

Vraagje. Weet er iemand nog een fijne zweetdeken voor een paard met brede schouders?

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 23:42

Escada schreef:
Wat vinden jullie van een disc sluiting ? Is dat wat of valt dat tegen?

Wat grappig dat het zo verschilt :') . Ik ben namelijk heel blij met de Disksluiting. Hangt denk ik een beetje af van de bouw van je paard wat het fijnste is. Maar dit is een van de weinige dekens die mooi om de schouder valt.

Ook heeft mijn paard het talent op met voorsluiting in de draad, hooinet of wat hij ook maar vindt, te gaan hangen. Dat kan nu niet meer, dus dat vind ik ook wel een fijn idee :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 00:21

Slmt9 schreef:
Wij troffen gister een vd paarden aan zonder deken, voor de tweede keer. De eerste keer was geen enkele sluiting los, de tweede keer alleen de disc sluiting :Y)

Sommige paarden doen dat ook gewoon hoor, hoeft niet percee aan de disk te liggen. Ik heb er 1 hier die gewoon een paar keer per seizoen d'r deken afgooit. Ze weet precies hoe het moet. Ben gestopt met beensingels omdat ze die of los pulkte of stuk trok. En nu stapt ze gewoon af en toe uit d'r deken. Altijd kunstig als het bv een halsdeken is.

Spenk schreef:
Met welk wasmiddel wassen jullie niet waterdichte dekens? Ik laat al mijn buitendekens wassen bij een bedrijf met bucas wash.

Maar ik heb nu een stinkding die verregend is en niet meer droogt en bucas wash heb ik niet. Maar een niet waterdichte deken lijkt me toch dat je die met ieder willekeurig wasmiddel wel kan wassen :+ ?

Voor echte de meeste dekens gebruik ik soda. Dat trekt de lucht en vuil er mooi uit in de was. Ik was meestal op 40 graden. Als ik was met iets anders pak ik gewoon een huismerk, wel vloeibaar altijd.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 09:44

goldyc schreef:

Dat denk ik ook ja. Mijn suprême had ook vooral op de naden/sluitingen los na 2 maanden gebruik en na opsturen van de productie code kreeg ik ook direct een nieuwe opgestuurd van hypostore. Super fijn :j
Vervelend dat het gebeurt maar zij kunnen er ook niks aan doen en lossen het dus (samen met Horseware neem ik aan) heel goed op.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 15:15

Haf_Woezel schreef:
Slmt9 schreef:

Omg.. hoe? Houdini

Ik zei dit gisteren.. vandaag trof ik aan
….
Een shet zonder deken en alleen een dekenband

Hoe????? Hahahaha (wel staldeken)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:36

Als iemand het nog een keer kan filmen hoe die paarden dat doen :')

Fede_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:50

Ze hebben mij een nieuwe Rambo optimo toegestuurd maar die heb er vandaag afgehaald want hij lekte weer door op de rug. Dat kan toch bijna geen toeval zijn. Begin het vertrouwen in de optimo wel te verliezen. Zijn er andere mensen die in de laatste 1,5 maand een nieuwe optimo gekocht hebben die niet lek is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:54

Ik heb de indruk dat rambo momenteel hele grote problemen heeft := ik hoor overal over lekke rambo's niet alleen op bokt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:32

Aangezien ik enorm tevreden was over de amigo bravo medium dankzij dit topic.

Heb ik nog een rib verkocht en nu ook de light versie. Maar dan in een andere kleur.

Nu kan ik mooi van 0, naar 100 liner, naar 250gram deken en evt nog 350 gram incl liner.
Prachtige set vind ik zelf :+

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:52

Vandaag blij verrast door een merk dat ik niet eerder heb geprobeerd.

Voor mijn ruin is een horseware bravo xl in bestelling. Maar komt pas half januari binnen.

Dus ik had Ryan vandaag met zijn 300 grams deken buiten staan. Die was immers nog waterdicht
Zijn 100 grams niet meer. Vandaar de bestelling.
Hele week ook goed gegaan en dan op stal de dunnere aan.
Maar je raad het al... Was waterdicht.

Dus net naar brabants ruiterhuis geweest.
En heb daar een première deken gekocht.
En die zit hem toch mooi!
Breed genoeg, sluiting laag.
En hij was ook nog eens 50% korting.
Ben er heel blij mee.

Geen foto
Morgen eens kijken.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:45

Fede_Marije schreef:
Ze hebben mij een nieuwe Rambo optimo toegestuurd maar die heb er vandaag afgehaald want hij lekte weer door op de rug. Dat kan toch bijna geen toeval zijn. Begin het vertrouwen in de optimo wel te verliezen. Zijn er andere mensen die in de laatste 1,5 maand een nieuwe optimo gekocht hebben die niet lek is?

Dit is de reden dat ik nog steeds geen garantieaanvraag heb gedaan op mijn gekregen Rambo via de garantie. Ben het vertrouwen in die dekens volledig kwijt. Maar moet ze deze week eigenlijk wel even mailen, wie weet krijg ik gewoon een (deel) van het geld terug zodat ik in ieder geval mijn Rhino ermee kan financieren.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:23

Celebi schreef:
Fede_Marije schreef:

Dit is de reden dat ik nog steeds geen garantieaanvraag heb gedaan op mijn gekregen Rambo via de garantie. Ben het vertrouwen in die dekens volledig kwijt. Maar moet ze deze week eigenlijk wel even mailen, wie weet krijg ik gewoon een (deel) van het geld terug zodat ik in ieder geval mijn Rhino ermee kan financieren.

Ik zou echt gewoon mijn geld terugvragen. Een winkel kan niet eeuwig nieuwe dekens blijven sturen. Na een tijdje is gewoon geld terugkrijgen echt wel redelijk. Zij worden vergoed via Horseware dus hun kost het niks. Daarbij, als zij zelf momenteel geen voorraad hebben kunnen ze je ook gewoon niets anders aanbieden want Horseware heeft er zelf geen meer.

Zorg er in ieder geval voor dat je binnen het jaar je aanvraag doet want als je die dekens niet registreert op de Horsewaresite kunnen ze eventueel moeilijk gaan doen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:07

Mijn Lemieux deken was binnen (de Arika), die zit erg mooi bij mijn merrie.

De Kudos had ik besteld in eerste instantie maar de levertijd blijkt erg lang (en hij is bijna 2 keer zo duur), dus heb besloten dat ik voor de Arika ga.

Heb nu een 50 grams Amigo liggen, een 100 grams Lemieux Arika en daar wil ik dan nog een 100 grams liner bij van Lemieux.

Dan van het voorjaar nog een half waterdichte vliegendeken, maar hoop dat Lemieux ergens mee komt, vond hem net iets mooier liggen als de Amigo.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:08

Saaams schreef:
Aangezien ik enorm tevreden was over de amigo bravo medium dankzij dit topic.

Heb ik nog een rib verkocht en nu ook de light versie. Maar dan in een andere kleur.

Nu kan ik mooi van 0, naar 100 liner, naar 250gram deken en evt nog 350 gram incl liner.
Prachtige set vind ik zelf :+

[ [url=m/WmTxVz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ligt mooi zo op het oog!