[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:05

Geschoren pony staat hier onder 200 gram met halve hals, hele hals vind ze niet fijn en vind ik ook niet nodig. Staan hier overdag altijd buiten en met rot weer in de nachten op stal.

Heeft hier iemand ervaring met de horseware fleece liner? Heeft deze een nylon borst deel en is hij geschikt om echt als onderdeken te gebruiken of enkel voor als het paard gezweet heeft er tijdelijk onder te doen?

Starbreeze

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:22

Ff ter info, horseware stopt met de fleeceliners. Als je deze nog wilt hebben zou ik haast maken met bestellen ;)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:40

Ik heb een rambo original turnout en nu ik er weer de liners onder heb liggen valt me op dat mijn paardje links een schuurplek heeft op zijn schouder. Zijn regendeken ligt recht, maar zijn liner scheef dus ik denk dat dat daar komt, zijn er nog anderen die hier ook last van hebben en zo ja, wat was bij jullie de oplossing?? Met alleen de regendeken op heb ik nergens last van...

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:46

Ik heb mijn geschoren paard (weer aardig in het haar) terug onder 100 gram gezet. Ze had het erg warm onder de 200 gram. Volgende week geven ze zelfs dinsdag 17 a 18 graden aan....
Over 2 a 3 weken voor de 2e keer scheren.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:50

Mijn paard staat weer bloot. Ze had het veel te warm onder haar regendeken dan maar weer zonder en wachten tot het weer echt koud wordt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:39

Ik heb de regendeken er ook weer afgehaald, staat nu weer alleen onder een eczeemdeken. Het is zo warm.... met rijden is ze niet vooruit te branden.
Nog even en dan gaat het haar er toch af, maakt voor nu niet meer uit als er iets meer bij komt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:45

Die van mij stond vanmiddag ook te zweten onder de ongevoerde Rhino...
omdat die toch iets dikker aanvoelt dan de amigo hero heb de amigo er nu maar weer opgegooid...
net geschoren paard was zelfs erg warm onder de 50 grams...

lastig weer hoor!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:48

Hier hebben ze de hele dag zonder gestaan. Allemaal ongeschoren.
En vanavond heb ik 2 van de 3 een 50 grams deken opgedaan. En 1 zonder. (fjord)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:03

Hier een koukleum. Voelde goed aan onder 150gram, had niet de indruk dat ze het te warm had.

Morgen wordt het hier in BE 2 dagen heerlijk weer, 17gr, dan gaat de liner er wel onderuit en gaat ze onder een ongevoerde regendeken de wei op

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:23

Pony is vanmiddag volledig geschoren en die heb ik om te beginnen onder een 100 gram gezet het is zo warm nog :-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:46

zelfs 100 was hier nog te warm voor net geschoren, echt bizar om een net geschoren paard onder minder dan 100 te zetten, maar daar was 'ie zelfs nog knap warm onder...

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:43

Ik heb de 50gr irish stable weer tevoorschijn gehaal (lag al gewassen klaar om de zolder op te gaan :') ). Heb alleen de hals van mn paard geschoren, de rest niet.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:46

Mijn geschoren paard stond te zweten onder 200 gram. Overdag zonder deken gezet, voor de nacht de 200 grams weer opgedaan.
Andere pony ongeschoren onder 150 gram.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:35

Ik was vandaag om 5u bij de paarden maar toen was mijn merrie absoluut niet warm onder haar wug. Heb dus gewoon ongevoerde dek op laten liggen (voelde zelfs wat koel maar heb ze liever zo dan te warm). Denk dat midden op de dag met de zon erop ze wel warmer is geweest maar ze heeft niet staan zweten. Nu moet ik zeggen dat ze sowieso amper zweet dus dat zou wel bijzonder zijn geweest :+

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:52

Hoihoi,

Ik heb een vraagje, hopelijk kan iemand mij helpen:
Heeft iemand ervaring met anti-bijt spul op een deken sprayen/smeren? Dit om te voorkomen dat de deken wordt stuk getrokken?
Ik zit met mijn handen in het haar, mijn pony (of nouja, eigenlijk ik want ik moet iedere keer nieuwe dekens kopen) is iedere keer de klos met kapotte dekens door toedoen van andere paarden. (dekens worden gewoon helemaal van de ene kant naar de andere kant open getrokken).
Afgelopen week zijn er 2 regendekens doorheen gegaan. Een minder sterke 600D van HH en een sterke Amigo van geloof ik 1200D.

Andere tips zijn ook welkom!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:55

Mijn geschoren pony staat onder 50 grams en heeft daar genoeg aan (24/7 buiten). Als ze volgende week
voor de 2e keer geschoren wordt dan krijgt ze 200 grams op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:55

Mijn ervaring is dat het niet helpt... Enige oplossing is dan of een nog sterkere deken a zoals rambo nemen... Of de slopers uit de groep halen..

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:52

Vraagje!
Wil nieuwe dekens aanschaffen.
Altijd goedkope 'troep' gehad (pagony) en merk dat mijn paard snel zweet onder de deken.

Zit te deken aan Bucas en dan met zo'n stay dry voering.
Nu vroeg ik mij af: werkt dat nou echt goed?
Ik heb vaak na het rijden na 20 min zweet deken dat ze nog iets klam is, en vooral na intensief rijden wil ze ook nog wel eens gaan nazweten onder dr buik (bij dr flank).
Bij mijn huidige deken ben ik bang dat ze dan haar warmte niet kwijt kan.

Maargoed dan welke bucas. Op de site van Agradi zie ik door het bomen het bos niet meer.

Wat is nu het verschil tussen turnout light (die zilvere) en turnout medium (die blauwe)?

Dan heb je ook zo'n alles in 1 deken dat je er een stal deken onder kan doen. Is dat genoeg voor de winter? Dan heb ik het over deze:
http://www.agradi.nl/bucas-multi-power- ... 15-152.htm

Nou lijkt mij deze ook wel ideaal, vanwege de hals:
http://www.agradi.nl/bucas-power-turnou ... 20-160.htm
Maar kan ik echt mee beginnen als eerste deken als het overdag 16 graden is, of is hij dan nog te warm? Deze wil ik dus vervangen voor mijn regendeken en 200 grams deken want die zijn echt prut die ik heb. Maar in de nazomer kan het nog best warm worden als de zon schijnt.

Nog een vraag:
Die alles in 1 deken staat 112-152 en die 2de deken staat 120/160 aangegeven. Wat is het verschil.

Sorry voor de grote hoeveelheid vragen :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:23

Ik zou eens op de site van Bucas kijken, want om te beginnen kloppen de benamingen al niet. Ik heb zelf de smartex dekens en die leg ik gerust op een net gewassen paard.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:48

Bentee schreef:
Hoihoi,

Ik heb een vraagje, hopelijk kan iemand mij helpen:
Heeft iemand ervaring met anti-bijt spul op een deken sprayen/smeren? Dit om te voorkomen dat de deken wordt stuk getrokken?
Ik zit met mijn handen in het haar, mijn pony (of nouja, eigenlijk ik want ik moet iedere keer nieuwe dekens kopen) is iedere keer de klos met kapotte dekens door toedoen van andere paarden. (dekens worden gewoon helemaal van de ene kant naar de andere kant open getrokken).
Afgelopen week zijn er 2 regendekens doorheen gegaan. Een minder sterke 600D van HH en een sterke Amigo van geloof ik 1200D.

Andere tips zijn ook welkom!

Vroeger smeerde ik cribox op mijn dekens, toen liep er een paard bij die de vulling uit de dekens at. Als hij een gat had trok hij echt de plukken eruit.
Een vieze knoeiboel werd het wel, met een dikke laag cribox op de deken, maar het scheelde wel enorm in het dekenverbruik.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:03

Ik was gisteren wat later op stal en mijn koukleum voelde zelfs nog fijn aan onder 300 gram. :=

Maar heb 'm toch even gewisseld naar de 150.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:07

Ik heb gister de 100gr liner onder mijn pony zijn Amigo Bravo Pony Plus medium gehaald, dus hij loopt nu onder 250gr + 150gr hals met een (groot) jachtmodel geschoren 24/7 buiten. Overdag misschien aan de warme kant, maar s'nachts is het nog best fris dus dan heeft hij het iig niet koud. Hij heeft het toch niet zo snel warm en valt snel af, dus ik heb hem liever iets te warm dan te koud.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:12

Het wordt morgen 18 graden! :wow:
wat nu...
wat doen jullie met de dekens?
ik ben de hele dag aan het werk, er is evt wel iemand die dekens eind van de ochtend af kan doen, maar ik heb er eentje geschoren staan...
zou 18 graden met een zonnetje warm genoeg zijn voor een geschoren paard?

ik ga zo nog naar stal, dan wil ik 'm eigenlijk de 50 grams weer op doen (staat nu even onder een andere deken na het werk) en de ander die niet geschoren is staat met een ongevoerde amigo op, maar was daar vanmiddag in de zon al wat klam onder...

DjulitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:16

Ik heb mijn geschoren paard onder een 100 gram deken staan met hals.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:28

Ik heb een vraag. Ik zoek een 200 of 300 grams deken met hals en gladde binnenvoering 205. Onder de 80 euro. Iemand ideeen?