Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosbananas

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:53

150 grams en 24/7 buiten.
Hij had het te warm onder 250-300 grams.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:50

Blij dat ik er niets heb afgehaald. Heeft vannacht gevroren hier en hij staat in een open stal.

_Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:26

Ik heb hem gisteren van zo'n 340 weer naar 400 gedaan

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:08

Ik heb bij mijn paardje (kwpn) gisterochtend de deken afgedaan en de avond en nacht zonder deken laten staan, ze staat in een binnenstal met op de dag het buitenluik open. In de stal is het een hele behaaglijke temperatuur als je van buiten naar binnen loopt voel je echt de warmte maar ........... nu heeft het vannacht gevroren ik hoop dat ze het niet koud heeft gehad ('s-nachts en savonds gaan de luiken wel dicht) ik voel me dan zo snel ongemakkelijk. Er staan in totaal 40paarden in die stal dus snachts zal het er wel behaaglijk zijn .. toch .. ? ER staan paarden nog dik in de dekens zelfs met hals en er staan al paarden helemaal zonder deken. De reden dat ik de deken er snel af wil is dat ze heel erg schuurt aan haar staart met deken om, zonder deken ik dit niet het geval maar tsja een dikke vacht is ook niet echt handig misschien doe ik vannacht weer een dunne deken om ... wat raden jullie aan ... deken af laten of toch weer een dunne deken om doen ? ?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:12

Als het echt zo aangenaam is in de stal zou ik hem aflaten. Staat hij dan de hele dag in stal en gooien ze overdag niet de deuren en
luiken open?

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:15

@ Simongek, bedankt voor je reatie !
In de stallen is het echt aangenaam tot warm ..... Ze komt overdag ook in de paddock .......... ongeveer een drie kwartier en dan kom ik savonds zelf om haar te rijden of te longeren of wat dan ook .... De luiken gaan meestal op de dag wel open zodra er zon staat, staat die wel bij haar op haar luik dus dan kan ze lekker zonnebaden. De deuren van de stal gaan wel open ... het is een hele lange stal met aan beide kanten 25boxen met een groot middenpad. Ik rij wedstrijden met haar , denk jij dat ze nu weer enorm veel haar aan gaat maken ? ?

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:20

mijne staat nu onder een 300 grams,
en heeft een buitenstal,en staat soms overdag buiten !

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:37

Wat een raar weer, gisteren overdag was het gewoon WARM, ik heb mijn merrie even aan het werk gezet, maar die zweette peentjes. Was nog wat nattig toen ze terug onder de deken ging, en snachts ging het vriezen :? Wat willen ze nou :))

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:41

@ Tancreda4 ....... tsja wist ik het maar dan liet ik de deken lekker af hahahahahh, het is hier nu ook alweer lekker zonnig dus vandaag kan de deken op de dag zowiezo lekker afblijven maar weet niet waar ik goed aan doe voor de nacht alhoewel de temperatuur volgens mij op stal juist snachts erg aangenaam is pfffffff wist ik het maar, ik zit er ook niet op te wachtten dat ik binnen de korste keren een teddybeer heb en wil al helemaal niet dat mijn paardje het koud heeft :?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:44

lemon71 schreef:
@ Simongek, bedankt voor je reatie !
In de stallen is het echt aangenaam tot warm ..... Ze komt overdag ook in de paddock .......... ongeveer een drie kwartier en dan kom ik savonds zelf om haar te rijden of te longeren of wat dan ook .... De luiken gaan meestal op de dag wel open zodra er zon staat, staat die wel bij haar op haar luik dus dan kan ze lekker zonnebaden. De deuren van de stal gaan wel open ... het is een hele lange stal met aan beide kanten 25boxen met een groot middenpad. Ik rij wedstrijden met haar , denk jij dat ze nu weer enorm veel haar aan gaat maken ? ?

Nee, haaraanmaak heeft te maken met het licht.. :) T wordt nu steeds langer licht, dus maken ze geen winterhaar meer aan, sterker nog, zomervachtje is/wordt al aangemaakt :)

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:53

@ MaaikeMo .... oh joh is dat zo ? ? Dat wist ik dus echt niet .... (voel me enorm blond) Ze is idd al aardig aan het verharen maar ik dacht dat als ze het koud had dat ze dan weer haar aan ging maken ? ?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:14

Geschoren staat onder 400 gram, staat 24/7 buiten. Ongeschoren staan zonder.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:34

ik laat de 300 hier mooi nog even op , wou eerst een dunnere op doen aangezien ze vanaf volgende week alweer willen dat het gaat viezen laat ik zn dekentje mooi nog even op :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:22

Ze zal ook niet weer een flinke vacht aanmaken maar lijkt me ook niet fijn als hij het koud heeft.

volgens mij zal het op stal wel meevallen want met zoveel paarden is het algauw aangenaam.
Hij zal het eerder buiten koud hebben als hij helemaal niets opheeft.

het is hier tenminste 1 graad op het moment.

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:39

Net naar stal geweest en toch maar weer een dunne deken op gedaan, ik vind het idd nog te koud op de dag ... Als snachts de deuren en luiken dicht zijn is het heerlijk warm maar zo op de dag is het toch frisjes op stal dus nog even met deken op en hopen op beter weer zodat de deken af kan en haar staart bespaart blijft.
Iedereen ... bedankt voor de reacties en adviezen !

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:11

Die van mij heeft zich net weer zwart gerold zonder deken, aldus het berichtje van mijn stalgenootje die voor mij de deken eraf heeft gehaald.
En als ik vanavond kom, mag ik hem weer ontdoen van alle bagger en leg ik hem zijn regendeken weer op.
Hij geniet er volop van om zonder deken te staan.
Toen ik gisteravond terugkwam om de deken er weer op te leggen (nadat ik hem eerst ook van de sporen van zijn modderbad heb ontdaan) had hij het niet koud, ondanks dat het al afgekoeld was naar rond de 3 graden.
Pony is dus ondanks zijn half geschoren lijf behoorlijk winterhard.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:51

Mijn pony's hebben hun dunne deken op, 100-150 grams schat ik. Als het vriezen helemaal over is ga ik die ook afdoen. Verwacht dat dat over 3-4 weken het geval is.

Ben wel heel blij met de pasvorm van de dekens trouwens, ben goedkoop aan tweedehands Horseware en Rambo dekens gekomen, ze schuren totaal niet, zelfs al zijn ze ietsje aan de grote kant :D Misschien dat ik voor de dikke winterdekens toch moet investeren in de duurdere merken...

Caroline_Tor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:29

Heb 300gram op liggen voor paard in binnenstal, dringend een dunner deken opleggen blijkbaar :)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:32

Mijn pony heeft nu een staldeken van 350 gram en nog eentje van 200 gram op ;)
Na het rijden nog een fleece eronder...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:35

550 en nog een fleece?
Onder hoeveel zet je hem dan als het -12 is?

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:37

Fleece gevoerd, ze is al weer heerlijk aan het verharen!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:53

kimmie88 schreef:
550 en nog een fleece?
Onder hoeveel zet je hem dan als het -12 is?

Onder een wollen deken en 55o ;)
En alleen een fleece naar het rijden hoor.
En als het weer zoals gisteren is de 350 eraf ;)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:08

mijne heeft sinds do 220 grmas weer op, had hiervoor nog 300 gram op. is trouwens helemaal geschoren

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:08

ik had hier gister de 200 opgelegd ,
paard had het vandaag niks niet warm , dus heb de 300 er maar weer opgedaan .
zodra ze geen vorst meer willen hebben gaat de 200 er weer op .

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:58

Die van mij staat nog onder de 330 grams, alhoewel ik wel aan het twijfelen ben of ik de 220 grams erop leg, hoewel ze wel weer kouder weer gaan opgeven, dilemma dilemma!