[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:13

Mijn ongeschoren staat onder 100 grams.
Wil het scheren zo lang mogelijk uitstellen, en hij wil nogal graag haar aanmaken :+.

Perryx

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:16

Wil ik ook maar bij die van mij geen succes komt veel haar op al snel

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:22

Ik heb er ook al een paar die best al vacht hebben,maar als ik ze nu scheer kan het met 2 weken weer.
Nog ff een maandje uitstellen maar.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:53

Die van mij gewoon geschoren vandaag, staat onder fleece gevoerde regendeken.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:39

100 grams, hoe warm was het vandaag bij jullie?

Hier vanmiddag toch even boven de 20 graden. Nu vond ik het nog meevallen en ben niet extra naar stal gereden om de regendekens af te halen. En het koelt 's nachts af (ze kunnen in en uit lopen zoveel ze willen). Maar als het warmer wordt vind ik die regendekens echt te warm.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 00:01

Ik heb snachts seen 100 gram op en met slecht weer overdag ook. Staat 24-7 buiten met zomervacht:

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 06:18

Als je hem geschoren hebt kan 100 grams heel goed. Als je goede ademende dekens hebt zal je paard ook niet gaan zweten met de temperatuur van nu. Zonkracht is niet zo sterk dan een maand geleden dus dat scheelt ook veel. 20 graden kijkt

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:15

Hoi allemaal, mijn paard is al weer zo'n teddy dat ik hem dit weekend wil gaan scheren. Nu twijfel ik over de deken.. 100gr met hals of regendeken, of zonder deken want hij staat op een goede stal kwa warmte. Of is zonder deken te koud? (Als hij zonder gaat gaat hij ook zonder naar buiten, voor ongeveer 4 uur.. ik ben niet in de mogelijkheid te wisselen daarvoor )
Wat zouden jullie doen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:18

Ik zou een geschoren paard nu niet bloot buiten zetten hoor. :n Daar mag best 100gr op. Kan die hals er eventueel af? Dat scheelt nogal wat warmte als hij het heet zou krijgen.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:21

Dat is dus mijn twijfel.. regem zonder hals (niet gevoerd) of 100 met vaste hals..

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:22

Nou moet ik wel zeggend at hij het niet snel koud heeft... voroge winter geschoren en niet dikkere dekens op gehad dan 200 met hals..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:13

Het wordt niet zo best weer, ik zou een ongeschoren paard persoonlijk niet in de regen zetten zonder iets. Je kent je paard het beste, misschien kun je het proberen met de regendeken en dan na een uurtje eens gaan voelen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:36

Mijn paard staat geschoren gewoon met RSIH en 's nachts met Bucas Rain (buiten). Zo koud is het allemaal niet hoor, het is gewoon 20 graden en weinig wind. Als het gaat regenen doe ik de sunshower op.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:54

Lastige keuzes. Wel of niet nu al scheren. Van de week een simpel buitenritje gemaakt. Ze kwam nat terug. Niet kletsnat maar wel nat terwijl ik al een heel stuk gestapt had. Heb niet de mogelijkheid om voor dag en nacht dekens te wisselen. Ze zou dat met een fleece- of kartoengevoerde regendeken komen te staan. Nu heeft ze het bijna nooit te warm onder haar dekens. Hmmm moeilijk.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:33

mandje schreef:
Lastige keuzes. Wel of niet nu al scheren. Van de week een simpel buitenritje gemaakt. Ze kwam nat terug. Niet kletsnat maar wel nat terwijl ik al een heel stuk gestapt had. Heb niet de mogelijkheid om voor dag en nacht dekens te wisselen. Ze zou dat met een fleece- of kartoengevoerde regendeken komen te staan. Nu heeft ze het bijna nooit te warm onder haar dekens. Hmmm moeilijk.

Misschien is deels scheren een optie?

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:15

Ik heb altijd besloten om haar helemaal te scheren. Deels scheren zie ik niet als een optie. Als ze zweet is ze echt nat ook op plekken waar je dan niet standaard scheert.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:27

ik heb haar vandaag ook geschoren. regendeken met fleecevoering opgedaan.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:43

Vandaag geschoren, even laten rollen zonder deken en verder zn regen deken op :)
Hele lijf gedaan, hoofd niet en benen tot knieën (die vind hij echt echt verschrikkelijk).
Afbeelding
Stalgenootjes waren verbaasd over de hoeveelheid haar... wat op de foto te zien is op de grond,is van 1 kant

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:02

Hier denk ook maar weer scheren.
Had haar al eerder onder de dekens gezet, zodat ik het scheren wellicht kon voorkomen.
Vorig jaar voor het eerst geschoren & schrok ze van dus uit reflex scheerapparaat kapot getrapt.

Poetste haar vanochtend;
Afbeelding

Vorig jaar rond oktober geschoren & rest vd winter niet meer hoeven te scheren... Dus ben ff aant kijken voor dit seizoen!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:08

Hier toch ook maar geschoren. We zijn van plan om morgen een lange rit met de wagen te gaan maken. Dan is het toch ook prettiger voor haar om geschoren te zijn. Ook heb ik het wat rustiger op het werk en dus meer tijd om door te trainen. Heb haar met een fleece gevoerde regendeken buiten gezet. Ze staat nu nog dag en nacht buiten. Straks als het echt Herst word gaan ze snachts op stal.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:21

Misty word as donderdag geschoren! Gister stuk wezen mennen en ze was van top tot teen bezweet dus gauw weg met dat haar!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:47

Iemand een suggestie waarom de "standaard" paardenscheermachines niet (helemaal niet!) door de vacht heen komt en een mensen tondeuse wel?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:49

Vermogen, messen, kwaliteit.. Kan vanalles zijn.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:53

Nou ik heb verschillende scheermachines gehad, liscop/heiniger/ moser etc allemaal precies hetzelfde. Ook met nieuwe messen/net geslepen. Dit is al jaren een probleem.

En nu vanwege frustratie mijn eigen tondeuse gepakt en die glijd als een mes in boter door het haar.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:13

Peachy schreef:
Nou ik heb verschillende scheermachines gehad, liscop/heiniger/ moser etc allemaal precies hetzelfde. Ook met nieuwe messen/net geslepen. Dit is al jaren een probleem.

En nu vanwege frustratie mijn eigen tondeuse gepakt en die glijd als een mes in boter door het haar.

Messen slijpen kan niet iedereen, ik scheer met een liscop. En super machine !
Ik laat de messen profi slijpen bij mij in de buurt.. Dat is stuk duurder dan bij een boeren winkel op de hoek van de straat.