Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Piekosjj schreef:Ik zit vreselijk te dubben, het weer is ook zó moeilijk nu. Als het droog is kunnen ze prima zonder, maar als het regent weer niet. Het weiland waar ze nu staan is omringd met grote hoge bomen die de regen wel grotendeels tegenhouden, maar verder geen schuilmogelijkheden (tijdelijk weiland, wordt meestal alleen gebruikt in de zomer)
Mijn merrie is ongeschoren en heeft het nooit koud, die redt zich prima zonder deken. Alleen mijn ruin (25, aan de magee kant) is een koukleumpje en geschoren. Heb de keuze tussen ongevoerd en fleece-gevoerd, de fleece-gevoerde ligt wat fijner want de ongevoerde ligt 'm niet lekker op z'n kale vacht en is ook geen fijn materiaal. Al ben ik dan wel weer bang dat de fleece-gevoerde (Bucas smartex) dan weer wat te warm is. Pfff, die Hollandse lente's ook *sigh*
Iemand tips wat ik het beste kan doen?
Stal_Fiore schreef:Mijn merrie staat onder een Rambo Sweet Itch Hoody.
Omdat deze met de regen zo lang nat blijft, heeft ze onder deze deken een speciale regenliner.
Mijn ruintje staat zonder deken.
Piekosjj schreef:Stal_Fiore schreef:Mijn merrie staat onder een Rambo Sweet Itch Hoody.
Omdat deze met de regen zo lang nat blijft, heeft ze onder deze deken een speciale regenliner.
Mijn ruintje staat zonder deken.
Zou ik mogen vragen waar je deze vandaan hebt?Toen ik die deken kocht zat er wel zo'n 'foldertje' bij over die rain-liners maar ik heb in verschillende winkels gekeken en heb ze nog nooit gezien. Lijkt me namelijk ideaal, hoef ik er niet steeds een regendeken over de exceemdeken te gooien als ze veel regen verwachten!
De rest; bedankt voor het advies. Heb inderdaad het idee dat die Bucas deken bij warm weer ook een wat 'verkoelende' werking heeft!