[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Elaine_

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:45

hier nog steeds zonder,
pony nog geen 1x zien rillen, en hij kan droog en uit de wind staan in zn schuilstalletje als hij dat wilt.

huid voelt trouwens ook lekker aan qua temperatuur

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:52

ik heb gisteren de fleece gevoerde regendeken erop gelegd

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:45

Ik zit vreselijk te dubben, het weer is ook zó moeilijk nu. Als het droog is kunnen ze prima zonder, maar als het regent weer niet. Het weiland waar ze nu staan is omringd met grote hoge bomen die de regen wel grotendeels tegenhouden, maar verder geen schuilmogelijkheden (tijdelijk weiland, wordt meestal alleen gebruikt in de zomer)
Mijn merrie is ongeschoren en heeft het nooit koud, die redt zich prima zonder deken. Alleen mijn ruin (25, aan de magee kant) is een koukleumpje en geschoren. Heb de keuze tussen ongevoerd en fleece-gevoerd, de fleece-gevoerde ligt wat fijner want de ongevoerde ligt 'm niet lekker op z'n kale vacht en is ook geen fijn materiaal. Al ben ik dan wel weer bang dat de fleece-gevoerde (Bucas smartex) dan weer wat te warm is. Pfff, die Hollandse lente's ook *sigh*
Iemand tips wat ik het beste kan doen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:21

mijn merrie staat onder de smartex, hier op de wind niks te warm hoor...

een paar weken terug was het plotseling heel warm geworden, ik zat op m'n werk en er was niemand die de deken af kon doen, baalde als een stekker...
gauw uit m'n werk naar stal, thermometer gaf 20 graden aan... :oo
madam voelde niet eens extreem warm onder de smartex, echt bizar!

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:51

0 grams regendekentje, zowel op stal als op 't land!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:55

Piekosjj schreef:
Ik zit vreselijk te dubben, het weer is ook zó moeilijk nu. Als het droog is kunnen ze prima zonder, maar als het regent weer niet. Het weiland waar ze nu staan is omringd met grote hoge bomen die de regen wel grotendeels tegenhouden, maar verder geen schuilmogelijkheden (tijdelijk weiland, wordt meestal alleen gebruikt in de zomer)
Mijn merrie is ongeschoren en heeft het nooit koud, die redt zich prima zonder deken. Alleen mijn ruin (25, aan de magee kant) is een koukleumpje en geschoren. Heb de keuze tussen ongevoerd en fleece-gevoerd, de fleece-gevoerde ligt wat fijner want de ongevoerde ligt 'm niet lekker op z'n kale vacht en is ook geen fijn materiaal. Al ben ik dan wel weer bang dat de fleece-gevoerde (Bucas smartex) dan weer wat te warm is. Pfff, die Hollandse lente's ook *sigh*
Iemand tips wat ik het beste kan doen?

Mijn paard is ook aan de schrale kant, en geschoren geweest. Ik heb haar nog onder een 100grams deken staan en daar voelt ze heel fijn onder (zowel s'morgens vroeg als s'avonds laat). Ik vind het voor haar een fijn idee dat ze al haar energie in het 'dik worden' kan stoppen, en niet onnodig afvalt omdat ze moeite heeft met zichzelf warm houden. Misschien heb je er wat aan :)
Oh edit: ook 24/7 buiten maar dan met schuilstal, en ook hoge bomen rondom het weiland.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:01

Mijn merrie staat onder een Rambo Sweet Itch Hoody.
Omdat deze met de regen zo lang nat blijft, heeft ze onder deze deken een speciale regenliner.

Mijn ruintje staat zonder deken.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:07

Ik heb die van mij vandaag maar een regendeken op gedaan, voor de rest staat hij gewoon zonder, 's avonds staat hij op stal dus dan gaat alles af.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:45

Mijne staat zonder deken, bij flinke buien krijgt ze m wel op, geen schuilmogelijkheden hier op t weiland. 0 grams dan.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 13:48

overdag buiten met regendekentje, snachts binnen zonder iets.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:53

Stal_Fiore schreef:
Omdat deze met de regen zo lang nat blijft, heeft ze onder deze deken een speciale regenliner.

Zou ik mogen vragen waar je deze vandaan hebt? :D Toen ik die deken kocht zat er wel zo'n 'foldertje' bij over die rain-liners maar ik heb in verschillende winkels gekeken en heb ze nog nooit gezien. Lijkt me namelijk ideaal, hoef ik er niet steeds een regendeken over de exceemdeken te gooien als ze veel regen verwachten!
De rest; bedankt voor het advies. Heb inderdaad het idee dat die Bucas deken bij warm weer ook een wat 'verkoelende' werking heeft!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:36

Piekosjj schreef:
Stal_Fiore schreef:

Zou ik mogen vragen waar je deze vandaan hebt? :D Toen ik die deken kocht zat er wel zo'n 'foldertje' bij over die rain-liners maar ik heb in verschillende winkels gekeken en heb ze nog nooit gezien. Lijkt me namelijk ideaal, hoef ik er niet steeds een regendeken over de exceemdeken te gooien als ze veel regen verwachten!
De rest; bedankt voor het advies. Heb inderdaad het idee dat die Bucas deken bij warm weer ook een wat 'verkoelende' werking heeft!

toevallig heeft een oud stalgenoot hem ook, en wil ik hem zelf ook aan gaan schaffen zodra ik de RSIH weer nodig heb, (hij schuurt nu niet, en heeft geen jeuk door een kuur pretniselon voor zijn mok)
hierbij een linkje :) ;

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 7801/41434

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:19

Mijn regendeken was gister een beetje doorgelekt -O-
Zoveel regen gevallen.. Gelukkig kon ik een droge lenen van een lieve stalgenoot.
Dus nog steeds regendekentje op.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:54

mijne heeft een 200 grams op nu

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:49

regendeken allebei niet door gelekt ik heb amigo s. bij mij op stal waren de dekens van anderen paarden wel door gelekt. toevallig allemaal hh.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:49

mooihoofd schreef:
regendeken allebei niet door gelekt ik heb amigo s. bij mij op stal waren de dekens van anderen paarden wel door gelekt. toevallig allemaal hh.

Haha de mijne was ook hh :')
Heb een nieuwe besteld bij Nika

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:00

wendyke schreef:
mijne heeft een 200 grams op nu

Hier ook :j

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:06

hier nogsteeds ongevoerd.

hebben die van jullie het niet snikheet onder de 200? hier is het bijna 20 graden..
en zelfs mijn koukleum had het warm onder zijn ongevoerde.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:08

Hier was het vanmiddag rond een uur of 4 maar 9 graden en hozen van de regen... -O-

eentje onder 100 grams, eentje bloot...

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:14

Mijn regendeken van niet doorweekt. Pony had het wel koud. Dus dikkere deken en een fleece deken eronder. Morgen vroeg kijk ik wel weer wat ik overdag opgooi....

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:32

xapple ahahahaha toevallig zeg. ik ga die van mij echt niet dikker zetten omdat het een paar graden kouder is. ze zijn warm onder hun ongevoerde en als ze het koud hebben rennen ze maar een extra rondje door het land.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:46

Nou zeg, heb een 4 weken oude Rambo Optimo deken, uiteraard nog niet gewassen en gewoon in nieuwstaat. Maar die was toch echt wel nat aan de binnenkant na de hoosbui van gister, paard was niet doorweekt maar ook niet droog... staat nu binnen zonder deken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:56

Koud onder de 0 gram vandaag.... en ik wilde hem eerst aflatne omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen met de regen := Vanavond mocht ze nog even op het land met zweetdeken + 0 grams regendeken. Vannacht op stal bloot, en morgen 50 gram op, hopelijk is dat genoeg anders komt de Smartex erop.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:19

Hier onder 220 en 300 grams, ze hadden gisteren hun ongevoerde regendekens van amigo op maar ze waren helemaal doorweekt! :(

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:55

Het is niet heel koud dus die van mij staat nog steeds zonder. Hij is gelukkig van op het gras staan ook wat aangekomen (ik ben hem de hele winter al klem aan het voeren), dus hij heeft gelukkig ook wat reserve nu.