mijne gaat dadelijk weer onder een deken heb spijt dat ik dat gisteren niet al had gedaan
amber_steph
Geplaatst: 10-05-13 15:00
Hier bij mijn paard die een koukleum heeft een 0 gr regendeken op, gezien hij regen hou deze week. Hij hou dus een week deken op, en de rest staan zonder, die hebben vet zat en zijn geen koukleumen
_Elaine_
Geplaatst: 10-05-13 15:01
mijne staat nog zonder. Hij doet mooi z'n haren overeind zetten en zn huid voelt ook niet koud aan.
Heb hem ook nog niet zien bibberen ofzo. Nou heb ik wel zn hooi n de schuilstal gelegd, scheelt toch wel iets haha
Mijn paard heeft op dit moment een vliegendeken op. Maar zit heel erg te twijfelen of ik niet een ongevoerde regendeken op zal doen. Ik ben zelf niet thuis, zondag pas weer, dus ik weet niet of ze het koud heeft. Ik zelf vind het wat fris, maar een paard kan veel beter tegen kou dan wij.
En even een vraag aan jullie. Ik heb deze deken gezien (bucas buzz-off rain met hals), wil er namelijk een extra vliegendeken bij, en deze leek mij wel ideaal. Maar wordt deze niet te warm op de dagen dat het echt +25 is? Ik ga er vanuit van niet. En de maat, ik heb geen idee!! Ik heb een Bucas winterdeken, deze ligt perfect. Ik weet alleen niet welke maat. Ik kan kiezen tussen een M,L en XL. Normaal heeft ze een 195 qua deken maat.
xApple
Geplaatst: 10-05-13 19:23
Mijn paard heeft net haar regendeken opgekregen. Ze stond onder een eczeemzdeken maar aangezien het flink waait en gaat regenen en ze 24/7 buiten staat heb ik hem omgeruild voor de 0 grams regendeken.
Polderpaard
Geplaatst: 10-05-13 20:34
Ik laat hem bloot. Hij heeft spek genoeg, voelt tot nu toe goed aan en ik heb hem nog nooit zien bibberen Overdag kan hij kiezen of hij op zijn paddock wil staan of in zijn stal en 's nacht gaat de boxdeur dicht.
bij ons staan alle paarden bloot op 1 na maar die moet hem op. en ja al zeg ik het zelf: een paard heb het sneller koud met een natte deken op ze rug dan een natte vacht.
Je zou bijna de 100 gram weer opgooien. Het is hier koud!
Bravura
Geplaatst: 11-05-13 20:14
Hier ook de ongevoerde regendeken sinds gistermiddag. Paard vond t niet leuk buiten en liep te drammen bij het hek om naar binnen te mogen. S nachts op stal bloot. Voelde niet warm onder deken vanavond toen hij naar binnen ging. Krijg idd de neiging om de Bucas rain met fleece op te doen.
simongek
Geplaatst: 11-05-13 21:31
in stal was het nog wel lekker dus nog onder ongevoerde laten staan.
pony hebben we ook de ongevoerde opgelaten maar wel vannacht binnen ipv buiten in de paddock.
Al ruim een maand geen deken meer op. Als het regent kan ze kiezen of ze buiten in de regen staat of zelf in de stal gaat staan (staat in uitloop). De paar uurtjes op het land (nog opbouwen) kan ze wel aan als het even wat regent.
Hier mn monster onder de regendeken gedaan. haalde haar van het land en ze stond helemaal te shaken, tijdelijk de zweetdeken eronder maar madam kreeg het niet warm, dus weer onder de 100 gram Hoop dat ze morgen weer naked kan ...
Nouvel
Geplaatst: 12-05-13 21:42
jonge paard nog bloot, m'n merrie onder de smartex... maar 12 graden met wind en regenbuien, bah...