Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:47

Zal ik even komen stoken dat mijn geschoren (!) veulen (!) onder drie (!) dekens staat wat op een totaal van 1000 (!) gram komt :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:54

Zal dn vast wel een bijzonder (mietjes :o) gevalletje zijn lijkt mij := ;)
Edit; profiel, ja dat paardje herken ik wel! In sommige gevallen moet het wel om een paardje blij te houden. Je kijkt iig naar het paard dan 'shetlanders kunnen altijd zonder dekens' in je hoofd te houden :j

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:30

hier de 400 gr op.
voelt hij goed onder, maar over paar dagen dan gaat de vries weer naar 4 a 5 graden in de nacht, dus dan gaat er een deken af.. dan komt hij denk ik op 300 te zitten, even aan kijken

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:32

Ja helaas heeft ie alles in een keer gekregen, zwaar verwaarloosd, virusinfectie, luis. Daarom geschoren en wil hem zoveel mogelijk buiten houden om toch maar die weerstand op te blijven bouwen. Helaas had ie het van de week echt heel koud dus heeft ie een aantal nachten binnen gestaan. Maar ben niet blij met het mietje, had ik maar een veulen met een buikje, dik haar en zonder deken....misschien volgend jaar *D dat wordt het streven iig.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:32

is jullie paard nu ook alweer in de rui??
die van mij verliest haren alsof zijn leven er van af hangt... terwijl het nog steeds vriest :=

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:38

Nou mijn paarden niet.
Maar de shet van de staleigenaren zelf, was ontsnapt, dus ik ving hem, en die was ook heel erg al aan het verharen.
de shet van mij staat zonder deken, die is klein beetje aan het verharen, en mijn paard staat onder 400 gr en die verhaart nog niet

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:39

Grace schreef:
die van mij verliest haren alsof zijn leven er van af hangt... terwijl het nog steeds vriest :=

hier ook alweer aan het verharen :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:20

Sappos schreef:
Ja helaas heeft ie alles in een keer gekregen, zwaar verwaarloosd, virusinfectie, luis. Daarom geschoren en wil hem zoveel mogelijk buiten houden om toch maar die weerstand op te blijven bouwen. Helaas had ie het van de week echt heel koud dus heeft ie een aantal nachten binnen gestaan. Maar ben niet blij met het mietje, had ik maar een veulen met een buikje, dik haar en zonder deken....misschien volgend jaar *D dat wordt het streven iig.

Arm ding :(:) Gelukkig kan hij ondanks alles met zijn dikke deken verzameling toch lekker buitenlopen, toch het gezondste voor een paard denk ik :j Hopelijk volgende winter beter, dat hij dan gewoon weer genoeg haartjes aan maakt, maar na 1 jaar dekens is dat nog niet 'verpest' lijkt mij!

Verharen, mijne is daar altijd erg laat mee. Die laat op het lichaam nog niets los. Haar witte bles en witte voetjes echter laten wel al haren los, dat begint altijd het eerst. Mijn shetje laat ook al wat haartjes los, maar nog niet heel veel.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:07

Hier zit alles nog muurvast :D

staat nog dik ingepakt maar morgen gaat er iets minder op als het echt zoveel warmer is.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:22

Grace schreef:

JA! Er komen hier hele bossen vanaf! Niet normaal!
Maar ik ben er wel blij mee eerlijk gezegd, ze staat toch onder een lekkere warme deken :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:47

onderdeken er weer onder vandaan gehaald, was vanavond bijna 5 graden boven o hier ineens!

ook in de rui hier trouwens!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:49

Tancreda4 schreef:
Sappos schreef:

Arm ding :(:) Gelukkig kan hij ondanks alles met zijn dikke deken verzameling toch lekker buitenlopen, toch het gezondste voor een paard denk ik :j Hopelijk volgende winter beter, dat hij dan gewoon weer genoeg haartjes aan maakt, maar na 1 jaar dekens is dat nog niet 'verpest' lijkt mij!

Verharen, mijne is daar altijd erg laat mee. Die laat op het lichaam nog niets los. Haar witte bles en witte voetjes echter laten wel al haren los, dat begint altijd het eerst. Mijn shetje laat ook al wat haartjes los, maar nog niet heel veel.

Neuh verpest was ie al niet, had echt een cm of 10 haar, het was niet normaal wat daar vanaf kwam :\ Maar nu zie ik wel gelijk hoe dik of dun hij is, dat is gelijk mooi meegenomen. Ik kan hem nu veel beter in de gaten houden :)

http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... to-154.jpg

Nu 9 maanden en 14 weken bij mij

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 05:41

Ook hier is alles al weer lekker aan het verharen, jaarlingetjes(bijna dan) staan zonder deken, en volwassen hafje onder 250 gram :j

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 05:45

Hier staan ze nog lekker onder de 330 grams hoor.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:47

Mijn Haflinger heeft gewoon der volle wintervacht en begint al verschrikkelijk te verharen :+
Mijn Welsh pony van 1,5 jaar staat onder een 200 grams als het onder de 5 graden is en ook zij begint al te verharen.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:51

Grace schreef:

Ja hier ook, 1 van de 3 die ik thuis heb is vrolijk aan het verharen, heb haar vanmiddag even uitgebreid geborsteld, vond ze heerlijk :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:39

Onze pony's nogsteeds dik in het haar onder hun 300 grams :j Hoop dat dat nog even zo blijft, en ze pas beginnen als de dekens af zijn. Worden mijn dekens anders zo harig van :=

Heeft het verharen trouwens niet meer met het licht (langere dagen) dan te temp. te maken?

Enne, zijn we nog niet toe aan een nieuw topic?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:46

Safiera schreef:
Onze pony's nogsteeds dik in het haar onder hun 300 grams :j Hoop dat dat nog even zo blijft, en ze pas beginnen als de dekens af zijn. Worden mijn dekens anders zo harig van :=

Heeft het verharen trouwens niet meer met het licht (langere dagen) dan te temp. te maken?

Ja dat zegt men inderdaad wel, maar dan ziet m'n schimmel meer licht dan de rest haha :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:47

Wit vangt misschien meer licht op _O-

edit: o, nee, wit reflecteerd licht, donkere kleuren nemen het op...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:16

Safiera schreef:

Heeft idd te maken met het licht, maar ik geloof graag dat het ook te maken heeft met de temperatuur schommelingen

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:25

Mijne is ook ontzettend aan het verharen, maar gek genoeg alleen de witte haren. (ze is bont)
Heb van de week zelfs zo'n ijzeren roskam gehaald zo erg is het!
Ze staat nog wel onder een 340grams, maar ze voelt niet heel erg warm onder de deken, dus laat deze nog maar even op tot het iets warmer word en dan krijgt ze een 200 grams op. :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:19

Ambrasoft schreef:
Grace schreef:

JA! Er komen hier hele bossen vanaf! Niet normaal!
Maar ik ben er wel blij mee eerlijk gezegd, ze staat toch onder een lekkere warme deken :)

idd, ik vind het ook geen verkeerde ontwikkeling.
Weer een mooi kort glanzend vachtje :D
enja, hij heeft toch een lekker warm dekentje op :o

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:22

_Cher schreef:
Mijne is ook ontzettend aan het verharen, maar gek genoeg alleen de witte haren. (ze is bont)
Heb van de week zelfs zo'n ijzeren roskam gehaald zo erg is het!
Ze staat nog wel onder een 340grams, maar ze voelt niet heel erg warm onder de deken, dus laat deze nog maar even op tot het iets warmer word en dan krijgt ze een 200 grams op. :)

dankje :) die moest ook nog op mijn lijstje van nieuwe spullen..
reuze handig als ze idd zo in de rui zijn, of onder het zand zitten :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:15

Mijn fjord is gister gewisseld van 300 naar 200 grams.
Ze is wel geschoren maar ze voelde steeds zoo warm, dat
ik toch een dunnere heb opgedaan. De benen heb ik niet geschoren
en die verharen echt ontzettend.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:47

Was er niet ooit een topic over dat witte stukken van het paard eerder verharen, schimmels misschien dan ook :P Hier gaan iig de bles en de sokken als eerste haren los laten, pas veeel later komt het vosselijf :))

Heb de onderdeken er onderuit gehaald, ze voelde behoorlijk warm, het wordt ook weer warmer en het zonnetje scheen.