wanneer met welke dekens beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: wanneer met welke dekens beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:28

Dan rij ik over een uurtje nog maar een keer naar stal Nagelbijten / Gniffelen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:21

Ik heb ze bij mijn paarden vanmorgen ook afgelaten heerlijk weer!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:46

Mijn pony is na de les heerlijk zonder deken de wei in gegaan (nu dus een blubberpaard, want zonder deken is het rollen in de modder natuurlijk veel leuker Tong uitsteken)

Vanavond gaat ze weer onder de ongevoerde regendeken Lachen

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:04

Ik ben vorige week begonnen met de zomerdeken s'nachts op te doen. Overdag heeft ze de Bucas sunshower opgehad, das echt een superdeken, waterdicht en je hoeft niet bang te zijn dat ze eronder gaan zweten, kan tot 24 graden gewoon op blijven.
Zondag en maandag heb ik de rhino regendeken opgedaan, brr wat was het koud en vies. En vandaag weer lekker zonder deken in de wei, wat een weer he!!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:36

word er niet goed van van het weer van het weekend was het koud en vies dus regendekens op .nu weer mooi weer dus dekens weer af ze gaan wel gewoon s avonds naar binnen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:50

Die van mij staat nu ook zonder. Hij gaat vanavond wel weer op.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:56

die van mij hebben 'm vandaag ook af. Vanavond gaat t katoentje weer op...

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:06

Gisteravond was het nog rond de 21graden buiten, laat staan in stal, waar bij ons 30 paarden staan. Vond het zelf erg warm.
Nee die van mij blijft nu lekker zonder deken en word eind oktober begin november geschoren.
Spieren geen last van, liep super los gister.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:13

Dei van mij heeft hem gisteren avond weer opgekregen. Staat in een buitenstal en daarnaast staat een shetje en daarnaast een KWPN dus niet echt warm op stal.. Meer paarden staan er namelijk niet haha! Tong uitsteken

Vandaag heeft hij hem ook af. Als het morgen zulk weer is als vandaag mag hij hem ophouden (hoewel ik nog niet weet hoe warm het wordt vandaag) Tong uitsteken

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:14

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:15

Ik heb ze ook terug opgelegd gisteravond, hoewel ik twijfelde...
Of ze er vandaag afgaan weet ik niet, beslissing ligt bij de staleigenaar vandaag Knipoog

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:16

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:17

Hier is het droog bewolkt maar wel een zonnetje.
Maarja die van mij kan vandaag de stal nog inlopen mocht het gaan regenen. Tong uitsteken

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:32

BrittKitt schreef:
Nou nee hoor, bij mijn oude stal stonden ze in een kaal weiland want er mochten geen bomen geplant worden

Dat kan kloppen Ja Als dat in het bestemmingsplan staat. Je mag ook niet zomaar paarden houden op bv agrarische grond.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:39

snachts kan je al beginnen met simpele zomerdekentjes.

als het kouder gaat worden dalijk, rond de 10 graden kan je wel een 200 grams opleggen ( afhankelijk van hoe grote kouklen je paard is he ) en zodra je merkt dat ie onder die 200 grams niet warm genoeg aanvoelt gooi je gewoon een dikkere erop.

maar het verschilt erg per paard want de een kan het de hele winter met een 300 grams volhouden terwijl de ander onder een 500 grams staat bij wijze van spreken....

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:23

het is hier de hele dag mooi weer geweest en warm dus dekens lekker af.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:27

Ik heb bij de mijne een week of 3 geleden een zomerdeken op gedaan, nu ze weer thuis op het land staat staat ze met ongevoerde regendeken op.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:21

ik begin als het overdag rond 15 graden wordt met een ongevoerde regendeken,denk eind september dus..

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:26

oh ik heb mijn paard onder een ongevoerde regendeken staan en had hem vandaag op laten liggen maar ze was kletsnat van de zweet Verdrietig en ik heb hem er meteen afgehaald en net pas weer opgelegd en morgen gaat ze zonder deken op de wei Haha!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:27

Ik vind het nog veelste te warm er voor, Cool maar moet natuurlijk iedereen zelf weten,bij ons op stal hebben het er ook al wat die het op hebben liggen,en inderdaad zweten ze er dan onder Verdrietig ,kan nooit goed zijn maarja

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:00

Ze hebben gisteren overdags zonder deken buiten gestaan, nu liggen de katoenen zomerdekentje erop.
Die zijn er vandaag overdags ook op blijven liggen, ze waren er niet te warm of nat onder...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:36

Sinds een week heb ik een ongevoerde regendeken op mijn paardje liggen. Maar vanavond heb ik hem er toch afgehaald. Het wordt morgen zo'n 25 graden!!! Ik denk dat het inderdaad eind september wordt voordat ik haar weer plaag met dekens.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 05:52

Gisteravond heb ik in de les gereden en mijn tinker was kletsnat. Toch heb ik hem zonder deken de wei weer ingezet.

Het is immers nog heerlijk weer, het was windstil. Dan ga ik toch geen deken opdoen?
Ik ben altijd heel erg terughoudend geweest met dekens, gewoon hup, de wei weer in na het rijden (nou ja, niet bij beestenweer, dan mag ie even opdrogen) en 's winters gewoon wassen met koud water.

In de herfst scheer ik een streepmodelletje en laat hem verder dekenvrij. Hij gaat dan overdag in het land en's avonds naar binnen.

Ik heb in 8 jaar paardenbezit nog nooit een verkouden paard gehad.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 06:19

Hier alleen regendekens voor die paar dagen per jaar waarop het 0 of -1 is en er neerslag valt. Bij ijzig nat of sneeuw krijgen ze een deken op. Dat is het enige weer waarbij ik merk dat ze het onaangenaam vinden. Tussen -10 en zonnig en +20 en zonnig merk ik geen enkel verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 06:28

beantsje schreef:
Gisteravond heb ik in de les gereden en mijn tinker was kletsnat. Toch heb ik hem zonder deken de wei weer ingezet.

Het is immers nog heerlijk weer, het was windstil. Dan ga ik toch geen deken opdoen?
Ik ben altijd heel erg terughoudend geweest met dekens, gewoon hup, de wei weer in na het rijden (nou ja, niet bij beestenweer, dan mag ie even opdrogen) en 's winters gewoon wassen met koud water.

In de herfst scheer ik een streepmodelletje en laat hem verder dekenvrij. Hij gaat dan overdag in het land en's avonds naar binnen.

Ik heb in 8 jaar paardenbezit nog nooit een verkouden paard gehad.

Ligt dr natuurlijk ook aan wat je met je paard doet en hoe dik z'n vacht wordt Knipoog
Mijn haf krijgt een mega teddyvacht en ik rijd dr 6 dagen per week zeker een uur flink, dat werkt dus niet ze is dan zeiknat naa 15 min en duurt uren voor ze droog is