Hoeveel grams deken nu op je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Re: Hoeveel grams deken nu op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:01

Mijn paardje staat onder een 300 grams deken, met daarover een ongevoerde regendeken. Mocht het weer heel extreem worden heb ik nog een 200 grams deken, maar meer gaat er niet op!

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 19:02

spuit12 schreef:
mijn buurvrouw heeft een 7 jarige tinker en moet om de 5 weken scheren maar ja die staat ook onder een 150 gram Lachen

Das toch ook niet gezond, je paard om de 5 weken scheren! Laat je ze elke keer weer die vacht aanmaken en haal je het er weer af. Ik zou zeggen, dikkere deken of gewoon niet scheren toch?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:06

opaal schreef:
spuit12 schreef:
mijn buurvrouw heeft een 7 jarige tinker en moet om de 5 weken scheren maar ja die staat ook onder een 150 gram Lachen

Das toch ook niet gezond, je paard om de 5 weken scheren! Laat je ze elke keer weer die vacht aanmaken en haal je het er weer af. Ik zou zeggen, dikkere deken of gewoon niet scheren toch?

Zie mijn post op de vorige pagina. Dat vindt ik dus ook. Het is toch absurd dat er mensen zijn die nu al voor de 3e keer gaan scheren. Dan doe je toch echt wat fout. Dan zou ik hem of dikker inpakken of gewoon stoppen met scheren.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:13

simongek schreef:
Zie mijn post op de vorige pagina. Dat vindt ik dus ook. Het is toch absurd dat er mensen zijn die nu al voor de 3e keer gaan scheren. Dan doe je toch echt wat fout. Dan zou ik hem of dikker inpakken of gewoon stoppen met scheren.

vind ik ook idd!
Als je scheert moet je zorgen dat ze het warm genoeg hebben!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:12

Mijnes is niet geschoren en staat onder een ongevoerde regendeken.

Enig idee wanneer ik een 200 grams deken erop kan gooien? Hij staat nu weer een groot deel van de dag binnen.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:14

Jims wordt zaterdag geschoren en krijgt dan een 370 grams deken op. Hij staat nu onder een ongevoerde regendeken!
Als het weer gaat vriezen krijgt hij nog een deken eronder van 300 grams.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:21

de mijne is niet geschoren en staat onder een flees gevoerde regen deken met daar over een ongevoerde buiten/regen/modder deken Clown

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:25

Mijn niet geschoren paard staat onder een 200 grams. Als het kouder wordt onder een 350 gram en daar houdt het dan ook mee op!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:34

shcmarathon schreef:
Jims wordt zaterdag geschoren en krijgt dan een 370 grams deken op. Hij staat nu onder een ongevoerde regendeken!

Dus totaal 670 grams deken op als het vriest..
Pff....

Mijn paard heeft nu 200gram op en staat 's nachts op stal en heeft op de hals absoluut nog geen dikkere vacht gekregen. (niet geschoren).
Laatst bijgewerkt door Up_to_Date op 09-11-07 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:35

Mijn niet geschoren paard staat al een lekker tijdje onder 300 grams Lachen

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:18

mijn paard staat nog onder een regendeken (met voering), maar als het dit rotweer blijft krijgt hij 300 grams. Warmer doe ik niet, tenzij het écht heel erg koud word... Dan komt er een fleece deken of wollen deken onder!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:30

240 grams plusminus. Even kijken hoe hij met dit weer is anders wordt het 300. Lachen

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:39

Kan ik mijn paard binnenkort wel een deken van 370 grams ongeschoren op doen? Of is dat nog een beetje te veel?
Ze staat nu onder een 300 gr.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:40

nomes schreef:
Mijn niet geschoren paard staat onder een 200 grams. Als het kouder wordt onder een 350 gram en daar houdt het dan ook mee op!

Dit is ook mijn bedoeling.. Houd jou paard wel een dunne vacht als hij van de winter met alleen een 350 gram deken staat??

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:52

Vandaag is het 5 graden overdag, echt heel guur. Mijn geschoren paard heeft hierom een onderdeken + een 360 grams aan. Mijn ongeschoren paard heeft een 300 grams aan, ze staan de hele dag buiten uit te waaien.

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:00

x_Katja_x schreef:
Dit is ook mijn bedoeling.. Houd jou paard wel een dunne vacht als hij van de winter met alleen een 350 gram deken staat??

Ja, bij mijn paard gaat dat prima, heeft een heel dun vachtje! Vorig jaar stond ze in een vrij warme stal en heb ik het hele jaar door niet meer dan 250 g erop gehad, maar dat was ook niet ideaal, nu staat ze gewoon in een lekker frisse stal.

Volgens mij heeft je paard als ie niet geschoren is niet meer nodig, maargoed, dat is ieder zijn eigen keuze natuurlijk!

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:10

Oke dan ga ik het gewoon proberen Lachen Mijn paard staat nu met een 250 gram op in een vrij warme stal (binnenstal) en heeft een nette dunne vacht. En dit wil ik natuurlijk wel graag zo houden.. Wanneer doe jij je 360 gram erop? Alvast bedankt!

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:11

hey heb een quarter merrie van bijna 3 en die wilde ik ook onder een dekentje zetten, voor het eerst! Ze zit super dun in haar vachtje maar staat toch te zweten onder een regendeken van 0 gram dus voorlopig maar even niets dan! Het is ook zo hitte petit staat zich druk te maken om niks

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:36

De vrouw waar ik les van heb heeft haar geschoren paard al sinds ong. 2 weken geleden onder 750 grams staan, ja, dat lees je goed, 750 GRAM!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:37

Up_to_Date schreef:
shcmarathon schreef:

Dus totaal 670 grams deken op als het vriest..
Pff....

Mijn paard heeft nu 200gram op en staat 's nachts op stal en heeft op de hals absoluut nog geen dikkere vacht gekregen. (niet geschoren).

Maar als het ver onder nul komt hoor! En als het erg lang erg koud blijft! Maar echt niet als het 1 nachtje vriest! Hij staat binnen en misschien hebben we hem niet nodig...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:41

Ik heb er net toch ook maar even voor dit koude weer met die onwijs harde wind de 400 grams Dominick opgegooid.
Ze is woensdag geschoren en stond onder de gewone Dominick (380) maar die is erg licht van gewicht en heeft geen staartflap.
Ze stond dus buiten met haar kont in de wind en de deken vloog boven haar rug...
Niet echt lekker als je net kaal bent... Clown
De 400 grams is dieper naar beneden en heeft wel een staartflap, ik wilde die eigenlijk bewaren voor echt koud weer, maar ik heb 'm er nu dan toch maar opgegooid...
Ze staat pal op de zeewind en het was daar flink koud!

Als de wind weer een stuk minder is en de temp. niet lager gaat die andere er wel weer op...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:43

Mijn tinker is geschoren, en heeft nu een 400(of 500, weet even 123 niet meer) grams deken op.. met nek.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:48

MelanieB schreef:
Mijn tinker is geschoren, en heeft nu een 400(of 500, weet even 123 niet meer) grams deken op.. met nek.

owww, ik was al bang dat ik de enige was die er zo'n dikke deken op had liggen, was al bang dat het té dik zou zijn... Cool

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:49

x_Katja_x schreef:
Oke dan ga ik het gewoon proberen Lachen Mijn paard staat nu met een 250 gram op in een vrij warme stal (binnenstal) en heeft een nette dunne vacht. En dit wil ik natuurlijk wel graag zo houden.. Wanneer doe jij je 360 gram erop? Alvast bedankt!

Als het echt kouder wordt, dus 's nachts tegen het vriespunt aan zit. Nu is het nog een graad of vijf 's nachts en overdag tussen de 8 en 12. Ik voel ook altijd even onder haar deken als ik aankom, dan voel je ook of ze frisjes aanvoelen, gewoon lekker warm of soms overdreven warm en daar kun je dan je deken op aanpassen.

Mijn ervaring is dat als je paard nu nog een nette vacht heeft met die 250 grams dat dan ook wel zo blijft met een iets dikkere als het kouder wordt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:52

Nouvel schreef:
MelanieB schreef:

owww, ik was al bang dat ik de enige was die er zo'n dikke deken op had liggen, was al bang dat het té dik zou zijn... Cool

Tja, Bonny's haar groeit zo snel! Nagelbijten / Gniffelen
Tja, koudbloed he...komt haar wintervacht weer.
Iig altijd nek als het kan, ik wil haar nek echt dun houden, echt dunne vacht.
Mijn minishetje word weer een beertje Lovers
Ik had bonny geschoren, na 1 maand, zat ze weer in het haar ( had regendeken op), dus weer geschoren en meteen dikke deken zoals elk jaar erop. Ja