Wanneer beginnen jullie weer met een dekentje ('s nachts) op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Re: Wanneer beginnen jullie weer met een dekentje ('s nachts) op

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:06

Ik heb 's nachts een 0 grams regendeken op en overdag moet ze nu nog even zonder deken doen. Aangezien ze steeds gaat staan schuren aan een paar scherpe palen, sloopt ze heel m'n nieuwe deken.
Maar morgen worden die palen afgezet en dan krijgt ze ook overdag dr regendeken op, zal wel lekker voor dr zijn.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:17

gisteravond heb ik toch ook maar weer zijn regendekentje op gedaan en die mag hij vandaag lekker aanhouden! toen ik hem gister uit de wei ging halen was hij helemaal verzopen en stijf van de koude regen en wind..

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:47

die van mij gaat nu niet meer bloot naar buiten, jammer maar is niet anders. gelukkig krijgt ze wel wat wintervacht nu ( ze verhaart iig dikker word de vacht niet) is een begin

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:01

Die van mij is toch echt wel aan het verharen en al wel vacht aan het aanmaken. Nagelbijten / Gniffelen Het is niet anders.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:04

Mijn pony staat al een pittig tijden dag & nacht met 0 grams regendeken. En sinds gisteravond staat het paard onder 200 grams waterdichte deken, en pony vanaf vanmorgen met (300?) grams waterdichte deken. Lachen We willen ze graag ( vanwege de sport ) niet te dik in het haar, en aangezien ze van 's morgens 8 tot ong. 's avonds 8 buiten staan, en we geen binnen maar buitenstallen hebben ( mischien verbaast het je, maar dat maakt echt een heel verschil.. ) hebben we ze nu al onder dek. ( Paard wordt wss nog wel geschoren, kan bij pony helaas niet, misschien, als het echt te gek wordt, dat we hem toch scheren, maar dan moet er helaas wel een spuit in, anders overleef je het niet.. )

inke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:12

Mijn paard wil ik deze winter kort in het haar houden, want met de wedstrijden is dat niet erg handig en de pony wordt zoiezo geschoren, lijkt echt een beertje in de winter. Dus alleen het paard heeft al sinds enkele weken s'nachts een zweetdekentje op.

Maar als ik geen nekstuk (halsstuk..of hoe het ook heet) opdoe, krijgen ze dan geen wintervacht aan hun hals? Onze pony die geschoren gaat worden wil ik zeker een halsstuk aandoen (op haar deken zitten ringen waaraan je dat kan bevestigen).
Maar aan de dekens van het paard niet.. bestaat dan een halsstuk die je gewoon erbij kan kopen zonder dat het eraan vast moet gehangen worden? (of zal dat teveel wegglijden of valt dat nog goed mee?.. of iets anders verzinnen om het aan het deken vast te maken?)

Wat doen jullie? (bij geschoren of niet geschoren paarden die liefst zo weinig mogelijk winterhaar mogen krijgen) hebben jullie zo'n halsstuk (/nekstuk) of hebben ze dat eigelijk niet echt nodig of alleen bij geschoren paarden als ze buiten staan in de vrieskou of regen?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:14

Die van mij krijgt wel vacht op zn nek als daar geen deken zit (en die zit er niet). Weet niet hoe dat bij andere paarden gaat.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:17

Mijn paard íets meer, maar bijna niet.. Zonder halsstuk.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:18

als ik mijn pony een deken opdoe (zonde halsstuk) zit hij op zijn hals idd wel gewoon in zijn wintervacht...

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:20

Bij ons heeft de halve manege de deken alweer op.. Mijn paard nog niet (de dekens zijn nog niet terug van de schoonmaak Lachen ) maar doe wel elke avond het luikje weer dicht..

mriell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:02

Flew schreef:
Die van mij krijgt wel vacht op zn nek als daar geen deken zit (en die zit er niet). Weet niet hoe dat bij andere paarden gaat.

die van my heeft een halsdeken op als het strax egt kouder word.. is waterdicht en gevoerd..
ideaal ! Ja

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:13

Halsdekens lijken mij echt ondingen.
Een halve hals lijkt me weinig nut hebben, want als ze met hun hoofd naar beneden staan kiept het een beetje omhoog, dus dat regent harstikke in.
En hele hals lijkt me een beetje trekken zodra ze met hun hoofd naar beneden gaan.

Hebben jullie trouwens ook met de ongevoerde regendekens dat als het flink regent dat er een klein stuk onder de deken nat is. En dan niet op de rug ed, maar bij de naden bij de borst en hals? Net alsof het daar inregent.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:17

Karin_deB schreef:
Halsdekens lijken mij echt ondingen.
Een halve hals lijkt me weinig nut hebben, want als ze met hun hoofd naar beneden staan kiept het een beetje omhoog, dus dat regent harstikke in.
En hele hals lijkt me een beetje trekken zodra ze met hun hoofd naar beneden gaan.

Hebben jullie trouwens ook met de ongevoerde regendekens dat als het flink regent dat er een klein stuk onder de deken nat is. En dan niet op de rug ed, maar bij de naden bij de borst en hals? Net alsof het daar inregent.

Ja tuurlijk, naden zijn nooit waterdicht..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:19

Het is dan nat bij de naden, en nog een stukje naar binnen, omdat het natuurlijk verder lekt. Heb wel elke keer gecontroleerd of der rug ed niet nat was, anders was de deken niet goed waterdicht.
Maar het is gelukkig alleen dat stuk bij de hals en borst.

Ik heb vorige week 3 dekens gekocht die volgens de omschrijving getapete naden hebben voor anti-lekkage.
Ben benieuwd.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:23

je kunt anders ook naaddichtspray kopen bij Perry's Sport. Is eigenlijk voor tenten maar werkt voor dekens ook erg goed Ja

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:07

Brrrr, vannacht in het oosten hier 4 graden Bloos!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:09

Niet, want ook als ze een deken op krijgt kweekt ze me toch een dikke vacht. Dan saat ze te zweten onder haar deken, dus ze doet het zonder deken. Ze staat wel op stal Ja

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:33

Hier staan ze weer met een regendekentje buiten Ja

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:37

Mijn pony heeft zomerdekentje en regendeken er overheen! Met warm weer (zoals afgelopen zondag) heeft ie alleen zomerdeken op!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:39

Zo laat mogelijk en in het voorjaar zo vroeg mogelijk weer af.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:41

mijn dekens regenen allemaal ( met erg slecht weer, dus hele dagen regen) altijd wat in. Als ze gaan grazen staat de hals van de deken altijd iets open en anders druipt het gewoon via de nek zo naar binnen, gelukkig idd alleen maar bij de borst..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:48

dan past de deken niet goed, want dat hoort niet te kunnen hoor!

inke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:20

spuiten jullie vaak spray op om het deken weer waterdicht te maken? Bij stortbuien zal het water er zoiezo door komen zeker?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:08

wij hebben de paarden net naar huis gehaald, was het echt zat. en vanacht was het zo verschrikkelijk koud en nat! regendeken komt morgen binnen. dus gaan ze daarmee de bak in. op de wei komen ze misschien alleen nog als het een paar dagen lekker weer is, en dan met regendeken als het onder de 15 graden is!

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:56

die van mij heeft nog maar pas een ongevoerde regendeken op. en ik wissel niet dus ik hoop dat ze het niet te warm heeft!