Nadya schreef:Royaldancer_ schreef:Dus als jullie eens alles willen gaan doen zoals via de natuur dan gooi jullie paarden ergens lekker los en kom er niet meer aan..
En ik vind dit weer zo zwart/wit..... Ik denk dat ik mijn paard aardig 'natural' hou en ik denk dat hij daar heel gelukkig mee is. En als hij ingereden is (bitloos!) dan zal ik echt wel iets meer doen dan buitenritten maken, omdat ik wil dat hij soepel is, rechtgericht is, maar ik was niet van plan hem dagelijks in het zweet te werken, zeker niet als 'ie zijn teddyberen wintervacht heeft.
Mijn paard staat zoveel mogelijk uren op de wei, dagelijks.
Word elke dag bereden en maken ook eens een lekkere buitenrit, maar mijne krijgt altijd al zeer vroeg de wintervacht op terwijl het buiten nog tegen de 20 graden aanloopt en om hem dan niet te rijden is makkelijker gezegd dan gedaan. Hij is na een dag van niet rijden nogal fris, en rijdt wedstrijden en wil hem toch soepel hebben en mij dingen oefenen.
Dus ja ik rijd hem bijna dagelijks in het zweet. En scheren is dus een fijne optie met een deken erover heen, maar ben niet zo dat mijn paard nu al een 300 grams deken op heeft vind dit wel erg overdreven, heb nu nog niks opliggen pas als die geschoren is krijgt ie de dekens op,,