ben ik de enige die paard zonder frutsels op de wei zet!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__inge__

Re: ben ik de enige die paard zonder frutsels op de wei zet!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:09

Nee, je bent niet de enige, hier nog 1 Vork

Chantal1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:56

Mijn twee pony's staan ook bloot in de wei hoor!
Overigens niet alleen in de zomer, maar ook in de winter.
Puur natuur Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:59

jeeeeej ik ben toch niet remy aleen!! mijn paardje heeft ook niks om in de wei hoor! en staat er dag en nacht in, ik heb maar 2 vliegenfrontriempjes die ik bij halstersetjes kreeg, en die riempjes hangen nu mooi voor de sier in mijn kast Knipoog

jvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:19

nee hoor ik doe het ook niet.
soms wat vliegenspray maar meer ook niet.

Ladyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:30

Mijn paard staat ook zonder frutsels in de weide. Tussen haar maatjes vind ze het zalig. Ze staat met nog 7 ander merrie's samen en soms staan ze zo dat ze elkaar met de staart in elkaars gezicht 'ontvliegen'. Een leuk gezicht om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 08:36

oe ik lieg!!
me merrie heeft wel vlechten in de manen...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:18

Die van mij is wel ingepakt, met een HH fly protectionset. (zonder kap) Waarom? omdat hij allegisch is voor alle steekbeesten, hij houd geen manen en staart over en krijgt allemaal bulten. Zo kan hij lekker grazen en spelen zonder lek gestoken te worden ( als er 3 paarden rijden worden wij altijd aangevallen, hij smaakt lekker denk ik) Dus waarom niet?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:35

ik gebruik alleen een beetje vliegenspray voor mijn paarden voor de rest redden ze zich prima zonder frutsels Lachen

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:40

Mijne heeft alleen een halster om ander kan ik hem niet meer eruit halen..
wij hebben op stal ook een fries met zon speciale deken tegen het verkleuren omdat ie dan zwart blijft.
als het heel erg is zetten we de paardjes alleen s'nachts buiten want een paard van ons heeft zwaar last van de beesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:06

nou sinds gister ben ik ook van de frupselclub, [***] was naar een ander stuk land verhuist en helemaal lekgestoken door de dazen Ach gut
dus gister vliegendeken gekocht en spray en hij was me er erg dankbaar voor en viel meteen in slaap Haha! arm ding.

Marigold

Re: ben ik de enige die paard zonder frutsels op de wei zet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:13

mijn paard heeft een halster met vliegenfrontriem, omdat ze een erg korte voorpluk heeft van haarzelf, en de ogen anders vol (of naja, sruk of 3) heeft zitten met vliegen.
verder niks.
zit wel te denken aan vliegenspray want ze heeft het best druk met vliegen wegjagen.

CooLLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:17

Die van mij blijven ook bloot en tis verders gewoon een kwestie van de manen en de pony laten groeien en ze hebben nergen s last van voor de rest kan je wel een frontversiersel op je halster hangen als ze geen pony genoeg hebben vind ik..

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:51

Ik heb ze ook helemaal 'bloot' op het land staan. En af en toe vliegenspray. Kapjes of frontriemfrutsel (?) blijft bij mij niet lang zitten, ze gaan ie van elkaar er af trekken.. Clown

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:00

Mijn pony heeft helaas staart- en manen eczeem en die moet ik dus wel een deken opdoen. Huilen
Mijn paard draagt wel een anti vliegen frontriempje aan haar halster, want zij heeft maar een korte maantop en ze heeft wel veel last van vliegen rond haar ogen. (heb geen zin in oogontsteking ofzo)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:47

vliegen frontriem die eraf gaat; had ik ook last van (naja mijn paard had er last van), ik heb m nu vast genaait om het halster.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:34

ze loopt leker bloot in de wei dus je bent niet de enigste. Alleen als ik ga rijden dan gaat er een lading vliegnspray over maar dat is eerder voor mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:48

Ik heb mijn paarden nu overdag binnen staan, buiten is het niet meer te houden, zelfs niet met frutsels Verdrietig

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:50

runningkawa schreef:
Ik heb mijn paarden nu overdag binnen staan, buiten is het niet meer te houden, zelfs niet met frutsels Verdrietig

oliebol hè met dit weer Ach gut
Heb vanmorgen om 6 uur gereden. Heerlijk fris, geen daas te bekennen maar rond 7en kwamen ze alweer Boos!
De mijne staat nu MET FRUTSELS buiten. Kan naar binnen maar zo te zien vindt hij het nu nog best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:53

Vanmorgen was het idd nog heerlijk.

De jonge paarden kunnen ook zelf een schuilstal in, die stonden er dan om 8 uur al in.
Komen er vanavond om een uur of 8 ook weer eens uit gewandeld om dan nog af en toe eens een spurt naar binnen te maken.

De 2 rijpaarden stonden met frutsels buiten tot half 10 en toen begonnen ze te rennen voor de draad. dan willen ze naar binnen.
En dat mogen ze dan ook.
Vanavond mogen ze weer naar buiten.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:54

Die van mij heeft alleen peesbeschermers om.
Deed ik eerst ook niet trouwens, maar ze is nu herstellende van een peesblessure en ik doe nu altijd peesbeschermers om.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:00

runningkawa schreef:
Vanmorgen was het idd nog heerlijk.

De jonge paarden kunnen ook zelf een schuilstal in, die stonden er dan om 8 uur al in.
Komen er vanavond om een uur of 8 ook weer eens uit gewandeld om dan nog af en toe eens een spurt naar binnen te maken.

De 2 rijpaarden stonden met frutsels buiten tot half 10 en toen begonnen ze te rennen voor de draad. dan willen ze naar binnen.
En dat mogen ze dan ook.
Vanavond mogen ze weer naar buiten.

Gisteravond rond 21.15 wilde ik Spikkel zijn masker afdoen maar er zaten ook acuut weer 3 dazen op zijn hoofd. Heb hem het ding maar weer aangedaan. Hij vindt het best helemaal ingepakt met een vliegenharnas Haha!
Het ziet er mss wat vreemd uit maar hij is er blij mee, en ik dan ook.
Lees net op een ander topic dat Horzelspray erg goed moet werken, wil ik toch es proberen.

Zie trouwens dat Spikkel net naar binnengaat Verdrietig
Nou ja, de stal is koeler dan buiten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:32

Tot vorige week ging het prima zonder 'frutsels'. Op die benauwde zondag kwamen er ineens een hoop dazen opzetten en ook sloeg de zonnebrand in de kootholtes toe.

Inmiddels staat mijn paard met een vliegendeken met hals, een vliegenkap over zijn ogen en zonnebrandcrème in zijn kootholtes. Het moet maar even, voor hem is het zo fijner om buiten te lopen. Als het weer minder wordt met dazen en felle zon, dan mag hij weer lekker bloot.

In de wei kan hij trouwens de schaduw van de bomen opzoeken, maar altijd als ik langs de wei kom, zie ik hem in de volle zon staan. Zijn weidemaatjes zoeken de schaduw wel op. Blijkbaar heeft hij niet zoveel behoefte aan schaduw.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:15

Orchid vind frutsels ook geen probleem, die wil nu zelfs eerst haar kap op voor ze haar eten krijgt Haha!
Dan hou je hem open en doet ze zelf haar neus erin. Ze wacht ook met eten tot ze hem om heeft Haha!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:20

die van mij heeft wel een vliegendeken om. En tsja als je dat een frutsel wil noemen dan doe je dat maar lekker. er zitten nog al veel dazen op de wei en mijn knol wordt er door lekgestoken. als ik hem zonder vliegendeken op de wei zet zit hij onder de bulten en loopt alleen maar als een gek door de wei te rennen. vorig jaar hebben ze hem zelfs te pakken genomen bij zijn koker. waar hij ruim 40 bulten had zitten. en ja ik doe dan een frutsel om ja. hierdoor staat hij rustig op de wei en wordt niet meer lekgeprikt.
andere optie is hem op stal laten staan maar ook daar doe ik hem geen plezier mee. dus ik ben blij dat die frutsels bestaan.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:54

Ik doe m alleen een vliegenmasker om tegen ontstoken ogen, als hij hier geen last van had stond hij ook lekker 'naakt' hoor Lachen