Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hiphorse schreef:Hier toch twijfel of verpakt of onverpakt doe... Het lijkt goed te drogen
Zaterdag gemaaid, woensdag komen ze persen
Voor mij en mijn vriend is het pas het 3e jaar dat we hooien, dus we weten nog niet zo veel ervan
callippo schreef:Mijn buurboer heeft vanavond ook alles op de rip gelegd om morgen weer te verspreiden. Goed om te lezen dat dat blijkbaar verstandig is.
Hebben jullie een idee hoeveel kleine pakjes er van 0,8ha zouden kunnen komen? Gras stond hoog, maar niet heel dicht.
Nibbit schreef:Kun je gewoon droog hooi ook laten wikkelen? Zodat het buiten kan staan?
Of wordt het dan alsnog voordroog?
callippo schreef:Mijn buurboer heeft vanavond ook alles op de rip gelegd om morgen weer te verspreiden. Goed om te lezen dat dat blijkbaar verstandig is.
Ibbel schreef:callippo schreef:Mijn buurboer heeft vanavond ook alles op de rip gelegd om morgen weer te verspreiden. Goed om te lezen dat dat blijkbaar verstandig is.
Vermoedelijk is het alleen nuttig om te doen als het flink dauwt 's morgens (wat het nu ook doet, trouwens). Het hooi wordt dan niet helemaal nat van de dauw, waardoor niet de halve droogdag verloren gaat aan het eerst laten verdampen van de dauw.
En het is dus ook alleen zinvol om te doen als je echt hooi wilt maken. Voor voordroog maakt het niet uit. Dat hoeft niet perfect droog in de pakken, alles vanaf 70-75% ds is prima voer voor paarden.
DuoPenotti schreef:Voorspellen ze bij jullie dan droog vanaf vrijdag?
Hier gaat het morgen in de grote ronde pakken.
Ziet er nu al mooi droog uit.