Ik probeer het niet eens, heb haar gewoon binnen staan momenteel, hele nacht binnen gehouden
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ojajoh schreef:Weinig dekens tegen op gewassen met dit weer
Ik probeer het niet eens, heb haar gewoon binnen staan momenteel, hele nacht binnen gehouden
Veulen84 schreef:Ojajoh schreef:Weinig dekens tegen op gewassen met dit weer
Oh wel hoor, goede regendeken kan dit prima aan. De dames stonden vanmorgen gewoon heerlijk te grazen buiten. Nergens last van. Ja van een storende baas. Mare thats it.
Veulen84 schreef:Die deken heeft geen hele mooie pasvorm voor je paard.
.
MerleSimone schreef:Ik twijfel.. Lekker bloot laten want t is niet super koud, of een 0grams regendeken erop. Geeft 0grams veel warmte? In ieder geval wel iets he?
Als de nachten onder de 10graden komen hoef ik er niet meteen een 100/150grams op te gooien? Voldoet een 0grams dan ook?
Jotoma schreef:Willen jullie mij helpen met deken advies? Normaal bouw ik met dekens op omdat ik mijn ruin niet in super dikke vacht wil ivm trainen. Maar trainen zit er voor ons beide niet in deze winter.
Toch wil ik hem niet een mega dikke vacht laten opbouwen, omdat hij vanaf 10 graden in t voorjaar ook weer een eczeemdeken op moet.
Hoe zouden jullie dat dan doen?
Vanmorgen trof ik hem heftig trillend onder zn doorweekte eczeemdeken aan. Logisch. Gewisseld voor regenliner met zomerdeken met hals (zo gauw t nu droog is zijn knutten gelijk actief).
Ik zoek er dus even naar wanneer ik hem bloot zet en wanneer ik dan op een regendeken over ga. Of eventueel nog wel opbouw tot 100 of 200gr. Of juist niet.
Paard staat 24/7 buiten. Heeft meerdere schuilstallen, maar gaat daar dus niet in staan
Azmay schreef:MerleSimone schreef:Ik twijfel.. Lekker bloot laten want t is niet super koud, of een 0grams regendeken erop. Geeft 0grams veel warmte? In ieder geval wel iets he?
Als de nachten onder de 10graden komen hoef ik er niet meteen een 100/150grams op te gooien? Voldoet een 0grams dan ook?
Ik zou zeggen leg een deken op en voel een tijdje later hoe warm ze zijn, die van mij koelt nu onder een 0 gram meteen enorm af.
Roos_M schreef:Jotoma schreef:Willen jullie mij helpen met deken advies? Normaal bouw ik met dekens op omdat ik mijn ruin niet in super dikke vacht wil ivm trainen. Maar trainen zit er voor ons beide niet in deze winter.
Toch wil ik hem niet een mega dikke vacht laten opbouwen, omdat hij vanaf 10 graden in t voorjaar ook weer een eczeemdeken op moet.
Hoe zouden jullie dat dan doen?
Vanmorgen trof ik hem heftig trillend onder zn doorweekte eczeemdeken aan. Logisch. Gewisseld voor regenliner met zomerdeken met hals (zo gauw t nu droog is zijn knutten gelijk actief).
Ik zoek er dus even naar wanneer ik hem bloot zet en wanneer ik dan op een regendeken over ga. Of eventueel nog wel opbouw tot 100 of 200gr. Of juist niet.
Paard staat 24/7 buiten. Heeft meerdere schuilstallen, maar gaat daar dus niet in staan
Lastig.
Exzeemdekens en regen is echt een drama combinatie.
Iemand van mijn vorige stal had altijd een regendeken over haar exzeemdeken. Tot aan de winter.
Als je je dekens op zou bouwen net als vorige jaren, zou dat het probleem oplossen?
Annekeee schreef:Ik heb nu toch de regendeken van bucas op gedaan (smartex)
Ik zal gaan zien of hij eronder zweet nog niet.
Maar indd regendeken 0gram moet nu wel kunnen