Brace yourselves... winter is coming!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25915
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:21

Mss moet ik ook maar eens met regenbroek proberen te rijden. Heb ik nog nooit gedaan. :=

Koper

Berichten: 30380
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:26

Was jij naar IHE??? :oo

Met regenbroek rijden niet doen... tenzij je heel zeker weet dat je supergoed zit, dan kan het grappig zijn. Regen en rijden gaan voor mij niet samen, dus als het regent trek ik een regenbroek aan.

Josien_

Berichten: 9042
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:36

Met het rijden in de regen heb ik rainlegs en mijn leren laarzen of thermolaarzen. En natuurlijk waterdichte jas.

MarloesHJ

Berichten: 2484
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:53

Wat een handig topic, al een hoop slimme dingen voorbij zien komen, en ook een aantal waarvan ik weet dat ze veel te warm zijn voor mij.
Ik heb wel eens een week in een oliepak gereden, geen last gehad dat ik ging glijden ofzo en ik ben geen fantastische ruiter. Miss dat ik zoiets nog wel aan ga schaffen.

Verder zweer ik wel bij thermohandschoenen van Roeckl in de winter.
Bij IHE had ik alleen normale kleding met een thermolaagje, een cowl, muts en handschoenen bij mij, ging prima samen met een deken om op te zitten

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:52

Ik heb een regenbroek die je draagt zoals lange westernchaps. Je zitvlak is vrij, de rest is beschermd. Dankzij een clipriem en ritsen van enkel tot bovenaan kan je die broek ook uitdoen vanop je paard. Voorwaarde is wel een nuchtere viervoeter en geen kabouterjager :))

Superhandig, ook op wedstrijd als je buiten in regen en modder mort inrijden om je witte broek netjes te houden.

Josien_

Berichten: 9042
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:14

Iemand ervaring met de dunlop Blizzard winterlaarzen bij de welkoop?
Gewoon voor in de winter op stal.

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:20

Die laarzen van Welkoop heb ik vorig jaar gehad. Wel lekker warm, maar na aantal maanden wel al een scheurtje. Nu heb ik Muck Boots <3

Bagheera_206

Berichten: 25915
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:19

Ik heb die Blizzards ook op stal staan. Voor het geld prima laarzen.

Ik moet ook nog op jacht naar muckboots die hoger zijn dan mijn jodhpurs. Welke zouden jullie anraden?

Brendatil
Berichten: 173
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:25

Mn thermoondergoed (lange onderbroek en shirt lange mouwen) liggen klaar. Ik moet nog even lamswollen inlegzooltjes fixen want die verkoopt de paardendrogist niet meer en ze zijn een beetje op nu
Ik kan die echt van harte aanbevelen voor warme voetjes!!!
Ik heb fijne handschoenen, een nieuwe softshelljas met vest. Ik denk dat ik er klaar voor ben!

Renske_W

Berichten: 13845
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:41

Ik vind het zo balen dat het nu weer zo vroeg donker is. -O-
Heb ze gisteren wel verhuisd naar een all in stal. :o
Heb alleen geen binnen of buiten bak, maar ze hebben speciaal voor mij een stukje wei verlicht! Echt super lief.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:45

Gisteren lag hier de hele dag een laagje sneeuw op de weilanden, nu weer weg, maar het gaf toch al een heel winters sfeertje...

Bagheera_206

Berichten: 25915
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:23

Net mijn eerste kerstboomronde gedaan! :)

Koper

Berichten: 30380
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:57

Echt genieten joh. Stomme storm en depri pony door de regen. In het donker rommelen met druppeltjes die in een spuit moeten. Paard wil z'n deken niet op maar dat moet hij wel van mij. De politieke betrekkingen zijn nu wat gehavend. Léúk, de herfst.

Gelukkig maar dat er af en toe wat zonnige dagen zijn. Dan zijn het bos en het licht zo mooi :)

Richard had je veel bekijks? :))

Bagheera_206

Berichten: 25915
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:01

Had wel dat twee auto's van rechts mij voorrang gaven. :D

Nala

Berichten: 8204
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:59

Ik twijfel op dit moment ontzettend over welke winterjodhpurs ik zou kopen... Er zijn er zoveel waarbij ik denk "ja, duurder is beter, maar hoeveel betaal je nou eigenlijk voor de naam? Ariat of Felix Bühler ofzo..."

Bagheera_206

Berichten: 25915
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 01:13

Ik heb die van Grubs. :D

Josien_

Berichten: 9042
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:23

MorganeR schreef:
Ik twijfel op dit moment ontzettend over welke winterjodhpurs ik zou kopen... Er zijn er zoveel waarbij ik denk "ja, duurder is beter, maar hoeveel betaal je nou eigenlijk voor de naam? Ariat of Felix Bühler ofzo..."


Ik zweer bij Ariats, maar heb de andere nog nooit geprobeerd.

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:55

Ik wil eigenlijk warme en blubberdichte jodphurs, waar ik mee kan rijden én wei uitmesten..maar meer keus dan Muck Boots en Grubs is er dan bijna niet denk ik? Gewoon leer gaat er dan zo aan ben ik bang...


Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:51

Bij die ice rider (de 3e) was bij mij na 1,5 maand de zool los, dus hele natte koude voeten. Kramer gemaild en ik mocht nieuwe, maar ik heb toen andere uitgezocht want ik denk dat dit model dat snel heeft. Nu heb ik iets wat op de eerste lijkt en die zijn fijn, maar niet echt warm.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:02

Ik heb nog steeds geen winterjas + stalschoenen gevonden. ;( Verbaas me over hoe moeilijk het is om fijne, niet te dure, warme stalschoenen/laarzen/jodphurs te vinden.. Idem voor de jas, al ga ik die zeker niet bij een paardenwinkel halen. Die prijzen vind ik echt te gek, alleen omdat er een merkje op staat.. Daarbij vind ik het voor die prijs ook zonde om de jas onder de modder, mest en paardenkwijl te laten zitten. :')
Ik kijk denk ik even bij de Decathlon of bij moeders op zolder voor een oud ski jack. :D

Nala

Berichten: 8204
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:08

Goed om te weten Bliksem! Ja die eerste hebben natuurlijk een leuk prijskaartje... Maar ik ben inderdaad bang dat ze niet al te warm zullen zijn. Nu ben ik niet zo'n ontzettende koukleum maar tijdens een lange buitenrit krijg ik toch echt koude voeten.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:10

MorganeR schreef:
Goed om te weten Bliksem! Ja die eerste hebben natuurlijk een leuk prijskaartje... Maar ik ben inderdaad bang dat ze niet al te warm zullen zijn. Nu ben ik niet zo'n ontzettende koukleum maar tijdens een lange buitenrit krijg ik toch echt koude voeten.

Als het echt koud is rij ik ook met m'n snowboots, heb die volgens mij ooit bij de Makro gekocht voor €40,-. Zijn nu wel aan vervanging toe want de voering is echt op, maar dus jaren plezier van gehad en lekker warm.

Nala

Berichten: 8204
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:18

Het is ook een beetje een tussenoplossing nu... Met kerst en mijn verjaardag enzo kan ik dan een duurdere en dus hopelijk betere schoen aanschaffen haha.

ForeverQ

Berichten: 64
Geregistreerd: 01-08-17

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:01

Ik volg! Straks na me werk wat bij lezen. Zal hier zeker enkele tips kunnen gebrukken