Vliegenmasker gezocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 23:46

Ik vind paarden met zulke maskers echt lijken op tapirs :') Het lijkt me wel een fijn model zo met volledige bescherming

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:51

NinaCharlie schreef:
Ik vind paarden met zulke maskers echt lijken op tapirs :') Het lijkt me wel een fijn model zo met volledige bescherming

:')
Vind m vreselijk lelijk maar beter aks een verbrande korsterig hoofd, iemand vond m ook al op een giraffe lijke

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:57

Ik heb de pagoni nu net een week en ze heeft hem tot nu toe nog niet af gekregen. Ogen zijn mooi vrij en ze heeft geen schuurplekken van het halster meer. Heb wel een maat cob gedaan in plaats van full.

Afbeelding

Afbeelding

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 07:45

LiannePuthzy schreef:
NinaCharlie schreef:

:')
Vind m vreselijk lelijk maar beter aks een verbrande korsterig hoofd, iemand vond m ook al op een giraffe lijke

Zo is dat! Mijn paard lijkt zonder masker op een lama, dus het kan allemaal. :')
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:25

Ik dacht dat ik de rambo ideaal vond maar realiseerde me net toen ik de cob nog eens paste dat hij wel past maar dat bij beide kappen de zwarte band eigenlijk precies op ooghoogte hangt.
2 e ponys die normaal cob hebben links draagt pony rechts draagt cob.
Afbeelding

NinaCharlie

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 10:30

Nou mijn LeMieux lag vanochtend vertrapt en smerig in de wei, paard stond er naast te headbangen vanwege de 30 vliegen op zijn hoofd. Heb hem afgespoeld, te drogen gehangen en nogmaals opgedaan na mijn buitenrit. Moedeloos word ik er van, alles schuurt hij af.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:39

alice0cullen schreef:
Ik heb de pagoni nu net een week en ze heeft hem tot nu toe nog niet af gekregen. Ogen zijn mooi vrij en ze heeft geen schuurplekken van het halster meer. Heb wel een maat cob gedaan in plaats van full.

[ [url=m/VGfJ1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VcdqP0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind deze heel mooi..maar is dat zwart uv werend? Mijne heeft nl trigger van fel zonlicht en nog eens een roze neus.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:12

Ik heb gisteren de vliegenmaskers van BR binnen gekregen, maar die zitten helaas niet mooi bij de ogen, en de oren zijn veel te groot.
Dus nu weer verder zoeken, lastige is alleen dat mijn welshje een heel klein hoofd heeft, die heeft een XS of maat Shet nodig.
Pagony vind ik mooie maskers, maar die hebben die kleine maat helaas niet.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:01

NinaCharlie schreef:
Nou mijn LeMieux lag vanochtend vertrapt en smerig in de wei, paard stond er naast te headbangen vanwege de 30 vliegen op zijn hoofd. Heb hem afgespoeld, te drogen gehangen en nogmaals opgedaan na mijn buitenrit. Moedeloos word ik er van, alles schuurt hij af.

Ik ken het gevoel! Gelukkig gaat het al een tijdje weer goed met de Field relief. *klopt af* ze vinden altijd wel weer een manier :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:21

Mijn Field relief blijft goed zitten..
De mio van horseware lag er vaak af

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:23

Bij mij ook en de Rambo was helemaal drama!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:28

Ik weet niet hoe het kan, maar laatst haalde ik mijn paard uit de wei, zijn Amigo Mio nog om en zijn halster er onder vandaan gefoefeld.Afbeelding

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:09

salamaleque schreef:
Hmmm ik weet het niet, wat vinden jullie? Ogen zitten wel mooi midden in het venster maar ik ben bang dat het masker wat omhoog gaat kruipen vanwge het elastiek achter de oren. Dit is een full.

[ [url=m/ZhNgV1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga hem toch terugsturen. Heb ook de Field Relief midi binnen, die lijkt een stuk luchtiger, is wel zonder oren maar sluit mooi aan.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:17

Aan de Bokkers met een Rambo met hoepel erin. Hoe maken jullie die schoon? Bij mij is met name het bont vies geworden door zweet e.d. Kan me voorstellen dat je het gaas met een tuinslang kunt afspuiten maar of die bontrand dan schoon wordt?

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:10

De Bucas zebra maat full paste de mijne helaas niet, balen... als iemand nog interesse heeft, hij staat op de bokt markt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:19

salamaleque schreef:
Aan de Bokkers met een Rambo met hoepel erin. Hoe maken jullie die schoon? Bij mij is met name het bont vies geworden door zweet e.d. Kan me voorstellen dat je het gaas met een tuinslang kunt afspuiten maar of die bontrand dan schoon wordt?

Ik spoel hem gewoon af onder de kraan met lauwwarm water. Soms een klein drupje afwasmiddel op de bontrand, even wrijven met je vingers en dan afspoelen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:30

Mijn vliegenmaskers gaan af en toe in de wasmachine. De maskers die ik vorig jaar gebruikten gingen elke week; ze zaten redelijk dicht bij de ogen en werden ook bij de neus snel vies. De huidige (Cashel) heb ik nu ca 2 maanden in gebruik en is dit weekend voor het eerst gewassen. Eigenlijk meer omdat ie in z'n geheel wat smoezelig was geworden, dan omdat er specifieke vieze plekken op zaten. Eventjes op het korte (30 min) spoelprogramma in de wasmachine was bij mij voldoende. Ik deed daar ook geen wasmiddel bij, ging er vanuit dat daar nog wel restjes van in de machine zaten.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 06:38

salamaleque schreef:
salamaleque schreef:
Hmmm ik weet het niet, wat vinden jullie? Ogen zitten wel mooi midden in het venster maar ik ben bang dat het masker wat omhoog gaat kruipen vanwge het elastiek achter de oren. Dit is een full.

[ [url=m/ZhNgV1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga hem toch terugsturen. Heb ook de Field Relief midi binnen, die lijkt een stuk luchtiger, is wel zonder oren maar sluit mooi aan.

Maar... waar heb je die gekocht? de Field Relief midi?

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:38

De Busse hebben ze tot nu toe niet af gekregen, dus ik ben er meer dan tevreden over.
Zijn er hier meer die deze ook hebben?

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:43

tylando schreef:
alice0cullen schreef:

[ [url=m/VGfJ1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VcdqP0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind deze heel mooi..maar is dat zwart uv werend? Mijne heeft nl trigger van fel zonlicht en nog eens een roze neus.

Ik heb deze dus ook. Ik heb de full waarmee het neusje ook helemaal beschermd wordt. Mijn paard heeft ook een witte neus die telkens verbrandde, dat heb ik nu niet meer gezien nadat ze deze vliegenkap draagt. Ik denk dus wel dat het in ieder geval voldoende UV-werend is voor witte neusjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:23

[/quote]

Maar... waar heb je die gekocht? de Field Relief midi?[/quote]
Ik koop ze bij de paardendrogist

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:20

mocht er nou echt niks passen, is dit misschien een oplossing.
Afbeelding

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:45

[***] schreef:

Maar... waar heb je die gekocht? de Field Relief midi?[/quote]
Ik koop ze bij de paardendrogist[/quote]

Klopt daar heb ik hem ook vandaan. Ze hebben alleen nog de Max de Midi is uitverkocht en komt ook niet meer :(
De max is volgens mij met oren en neusflap.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:01

De midi is ineens overal lastig te krijgen, laatste ook nog bij Divoza en nu ookal niet meer.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:44

Ik heb nu sinds gisteren de pagony fine Vliegenmasker, is met neusflap. Ben echt heel tevreden hierover. Perfecte pasvorm en grootte en ook paard vindt het een fijne kap want ze doet het niet zelf af. Voor mij dus een blijver :)