Nika horseproducts dekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nika Horseproducts dekens zijn

Goed
272 (83%)
Slecht
54 (16%)

Totaal aantal stemmen: 326

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:39

Ik was altijd erg tevreden, en opzich nog steeds, alleen sinds dit jaar heeft mijn pony wel schuurplekken op zijn borst zitten. Nu is 1 deken waarschijnlijk te klein (maatje kleiner dan andere dekens) en de andere dekens zijn ruim, maar de pasvorm is in ieder geval niet optimaal. Wat eigenlijk gek is, want vorige winter heeft hij ook deze dekens opgehad en toen had hij nergens last van. Ik kijk uit naar de tijd dat hij weer lekker zonder deken kan staan!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:42

_Renske schreef:
Ik was altijd erg tevreden, en opzich nog steeds, alleen sinds dit jaar heeft mijn pony wel schuurplekken op zijn borst zitten. Nu is 1 deken waarschijnlijk te klein (maatje kleiner dan andere dekens) en de andere dekens zijn ruim, maar de pasvorm is in ieder geval niet optimaal. Wat eigenlijk gek is, want vorige winter heeft hij ook deze dekens opgehad en toen had hij nergens last van. Ik kijk uit naar de tijd dat hij weer lekker zonder deken kan staan!

Het kan ook zijn dat jou paard gegroeid is (bespiering en dergelijke)

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:11

welmoed__ schreef:
_Renske schreef:

Het kan ook zijn dat jou paard gegroeid is (bespiering en dergelijke)

Ja, kan ook zo zijn inderdaad, maar de deken die hij nu heeft, schuift naar achter, waardoor hij krap komt te zitten aan de voorkant, terwijl er aan de achterkant dan veel ruimte is (achterflap hangt een heel stuk over zijn billen heen). Dus ga voor volgende winter op zoek naar andere dekens denk ik.. helaas, want ben eigenlijk tevreden over de dekens.

Setteli

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 01:30

Ik heb precies hetzelfde wat jij zegt. Ik heb de deken met halve hals en hij is krap aan de voorkant en schuift naar achteren. Ik heb de staartflap ook halverwege de staart zitten.
Met mijn andere dekens van Nika heb ik hier geen last van, misschien ligt het aan het model (halve hals)?

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:29

Hier hebben we vliegendekens van Nika. Ben er erg tevreden over en passen ook prima.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:16

De dekens van nika zijn gewoon goed hoor. Dus ja dat is een tip voor mensen die nog een goeie deken zoeken

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:11

Hier een Nika deken, ben niet echt heel enthousiast over de pasvorm maar ik heb hem even als tijdelijke oplossing gekocht. Ben erg blij met de prijs :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:46

Ik ben nog steeds erg tevreden over die van mijn shet!
Lijkt net een cadeautje als hij hem om heeft staat ie helemaal ingepakt!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:29

Ik hoorde dat de zweetdekens ook erg goede fleece zijn iemand ervaring ? :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:54

hetlevenwint schreef:
Ik hoorde dat de zweetdekens ook erg goede fleece zijn iemand ervaring ? :)

Ja is een mooie kwaliteit. Pasvorm is ook echt mooi.
Ik heb voor mijn paard een halsdeken en voor onze A-pony ook een halsdeken. Zitten heel mooi en echt tot de oren en blijft mooi

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:23

Super! Had op FHE ook al gehoord dat ze goed waren maar extra meningen zijn handig. Enkel jammer dat ze bij de halsdeken niet een gewoon zwart hebben maar goed donkerpaars red ik het ook wel mee :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:43

ja heb voor mijn paard vorig jaar wel een zwarte (gelukkig wel ;-) ) voor de A-pony wel zo'n paarse/rose. Ach, dat staat nog wel lief

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:02

Geluk heb je! Hier tja tis voor een tinker en ben eigenlijk totaal niet aan paars + wilde een praktisch kleur hebben die niet snel vies toont :') .

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:05

Ik denk dat ik dit jaar ook een Nika deken ga aanschaffen, lees goede resultaten erover en die van mij is uit de huidige dekens uitgegroeid.
Vliegendekens zijn dus ook fijne dekens?
Twijfel alleen of vaste halsstuk fijn is...

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 23:39

@juudii5 ik zou toch voor een losse gaan, anders zit je zo vast aan een hals, ook als het wat warmer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:46

Mijn Paard is een ontzettende sloper. Dekens gaan vaak niet langer dan 2 maandjes mee. Ik heb nu een 300 grams outdoor van Nika, en ze heeft er het hele seizoen mee gedaan! Heb hem nu laten wassen en is nogsteeds waterdicht.
Ik blijf bij Nika... ze liggen goed, doen het goed, en zijn goedkoper in aanschaf voor als ze er nog een keertje 1 sloopt.

leefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:38

Ik heb 2 Nika horseproducts dekens en ben er zeer tevreden over. Ze pasten heel goed op mijn shetlanders en ik doe er nu al bijna 3 jaar mee.
Vind het zelf best goede kwaliteit, mijn pony's hebben ze vaak opgehad en er is nog niets beschadigd of kapot. De dekens zijn ook niet zo duur, ik ben dus erg tevreden!

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:46

Ik heb alleen maar Nika dekens voor mijn shet, en nu heb ik ook een Nika vliegendeken besteld voor mijn Fries. Ze is af en toe een beetje een sloper, dus ik ben benieuwd!

sharonwhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:33

ik heb 2 dekens van nika en ze bevallen me goed :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:13

Ik heb ook nika dekens en ben zeer tevreden.
Goede prijs-kwaliteit verhouding en voor mijn ruin een perfecte pasvorm!
Tevreden dus :)

DarDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:17

Mijn Nika gaat komende winter z'n 3e seizoen in en is nog steeds heel en waterdicht. Ik ben er blij mee!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:44

ik heb inmiddels 3 Nika-dekens waaronder 1 vliegendeken. Ik ben er zeer tevreden over. Omdat mijn fries een behoorlijk breed front heeft moet ik altijd enkele maten groter hebben als ze volgens haar stokmaat zou moeten hebben. Daardoor valt zo'n deken verder erg ruim. Maar ook met het brede front passen ze erg goed. Zeer tevreden en in het vervolg alleen nog Nika voor mij.

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:09

Ik heb een vraagje aan de mensen met deze dekens.

Mijn pony heeft een behoorlijk lange rug. Ze is 1,56 en heel slank gebouwd. Of de dekens zijn te kort en mist er een stuk bij dr kont, of ze trekken naar/op de schoft. Hebben meer mensen dit probleem bij dekens maar bij Nika dekens niet? En welke maat raden jullie dan aan 175 of 185

Andere merken dekens die misschien geschikt zijn mogen ook genoemt worden.

Alvast heel erg bedankt!

JoyceCl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:10

Wat voor deken zou het zijn, winterdeken of gewoon regendeken? Je zou beter eens een mailtje naar Nika Horse products zelf sturen, zij weet het nog altijd het beste :)
Je krijgt normaal snel antwoord op je vraag hoor! Bij mij raadde ze aan voor mijn pony om de grotere maat te nemen want ze schommelt ook tussen 175 en 185 voor een regendeken want ze is nogal zwaar gebouwd, uiteindelijk voor de 185 gegaan en ben er heel blij mee :)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:06

Ik heb voor mijn grote shetlanders maat 145.
maat 135 past ook maar een maat groter zit net iets ruimer en dus beter.
ik heb mijn winterdekens nu 3 jaar. Ik heb ze net weer gewassen en waterdicht gemaakt en ze zien er weer uit als nieuw.

ik ben zeer tevreden over de kwaliteit en pasvorm van de nika dekens.