Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Loes'sCorner schreef:mensen nog tips? beide haf en fjord staan met greenguard, haf gaat prima maar de fjord is houdini en het maakt niet uit hoe strak hij krijgt hem door te rollen en zijn hoofd over de grond te schuren, dus heb ik vanochtemd n bloempot gehaald en 2 uur later heeft houdini hem weer af, heb hem nu weer iets versteld en nu afwachten hoe zich dit dan weer ontwikkeld, wie herkent dit? nog tips?
Delphi2 schreef:Ik had de bloempot ook voor onze Andalusier merrie gekocht maar binnen twee dagen zat er een enorm gat in de bodem, dus toen heb ik maar een duurdere besteld bij http://www.as-das-pferd.de/shop-asdaspferd.html en die bevalt echt super, kunnen eventueel ook nog zachtere bodems ingelegd worden.
Maar vandaag was ik dus bij de ruitersportzaak om een gewone bloempot voor onze Dartmoor te kopen de de eigenaar vertelde dat hij deze momenteel niet meer verkocht omdat de bodems nu uit een zachter rubber werden gemaakt en hij het grootste deel van de korven terugkreeg omdat er binnen een paar dagen een enorm gat in de bodem gesleten was. Hij dacht ook dat alle merken de maskers wel bij dezelfde fabrikant bestelden, want ze waren nu allemaal van zacht rubber en de vorige versies niet. Klopt wel want toen ik bij Divoza de eerste kocht, hadden ze er een een met een hardere rubber bodem en een met een zachte, en ik heb de zachte gekocht omdat mij dat paardvriendelijker leek.![]()
Dus het lag blijkbaar niet aan mijn paard maar aan het masker dat ze er zo snel doorheen was.
Zamero schreef:Met de pluk manen en voorpluk wou ik eergisteren ook doen bij mijn haf, maar de vlecht is zo los als je eraan trekt.
En ik was bang dat ze haar manen kapot zou trekken, dus ik heb het toch maar niet gedaan en de korf iets strakker gedaan
Loes'sCorner schreef:No hier ds net de korf niet af maar hij heeft er ook geen spriet mee kunnen eten geloof ik......en hij probeerde ook nog hevig het ding rollend af te krijgen maar dus niet gelukt.
Ik wil het gat onderin niet zomaar groter knippen, mij lijkt het dat als je voorbij de originele verdikking bent het rubber mss erg snel kapot is?
Niemand een foto van een vergoot gat?
Ik vind dit wel erg zielig......zo hij het leren, door dit masker te eten?
Ninx schreef:Zamero schreef:Met de pluk manen en voorpluk wou ik eergisteren ook doen bij mijn haf, maar de vlecht is zo los als je eraan trekt.
En ik was bang dat ze haar manen kapot zou trekken, dus ik heb het toch maar niet gedaan en de korf iets strakker gedaan
Wel oppassen dat hij daardoor niet te strak tegen de mond aanzit he? Dus echt wel ruim 2 vingers tussen bodem korf en lippen...
Breghje schreef:loulou schreef:het stuk laars zit er nog steeds in, bevalt nog erg goed dus. scheelt me weer 20 euro
Ik neem morgen een laars mee naar stal... Hoe heb je hem trouwens ook weer vastgemaakt in de korf?( Bregh krijgt een standaard groene, geen mooie vrolijke hippe zoals jou paard)