Graaskorf ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamero

Re: Graaskorf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:54

Dat van die laars is inderdaad een super idee, ga ik denk ik ook doen als die van mij gaat slijten :j

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:15

mensen nog tips? beide haf en fjord staan met greenguard, haf gaat prima maar de fjord is houdini en het maakt niet uit hoe strak hij krijgt hem door te rollen en zijn hoofd over de grond te schuren, dus heb ik vanochtemd n bloempot gehaald en 2 uur later heeft houdini hem weer af, heb hem nu weer iets versteld en nu afwachten hoe zich dit dan weer ontwikkeld, wie herkent dit? nog tips?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:17

Heb je wel halster omgelaten?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:19

hoe bedoel je halster? de greenguard moet aan een halster vast en de bloempot zit al een compleet halster aan vast, daar kan niet nog meer aan vast.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:20

Okee dus daar zit al een halster aan vast, ik had er 1 waar het halster bij om moest.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:27

ja nee dat zit er al aan :-) en is goed verstelbaar maar het is gewoon echt een houdini, en zie hem er ook nog niet kee eten, met de gg wel. staat nu een beetje zielig te slapen, heeft nog 1x geprobeerd hem af te rollen en is niet gelukt maar eten ermee doet hij nog niet, ik kom over 3 uur weer hopenlijk laat hij hem nu om.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:28

Ik had de bloempot ook voor onze Andalusier merrie gekocht maar binnen twee dagen zat er een enorm gat in de bodem, dus toen heb ik maar een duurdere besteld bij http://www.as-das-pferd.de/shop-asdaspferd.html en die bevalt echt super, kunnen eventueel ook nog zachtere bodems ingelegd worden.

Maar vandaag was ik dus bij de ruitersportzaak om een gewone bloempot voor onze Dartmoor te kopen de de eigenaar vertelde dat hij deze momenteel niet meer verkocht omdat de bodems nu uit een zachter rubber werden gemaakt en hij het grootste deel van de korven terugkreeg omdat er binnen een paar dagen een enorm gat in de bodem gesleten was. Hij dacht ook dat alle merken de maskers wel bij dezelfde fabrikant bestelden, want ze waren nu allemaal van zacht rubber en de vorige versies niet. Klopt wel want toen ik bij Divoza de eerste kocht, hadden ze er een een met een hardere rubber bodem en een met een zachte, en ik heb de zachte gekocht omdat mij dat paardvriendelijker leek. :+

Dus het lag blijkbaar niet aan mijn paard maar aan het masker dat ze er zo snel doorheen was.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:33

Ik doe elke keer dat ze de korf af heeft het bandje gewoon iets strakker :)
Maar wel is bij mij het gat wat groter (zelf gedaan), zodat ze er makkelijker mee kan eten ;)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:39

ja wellicht dat ik dat anders moet doen.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:04

Dan moet ik nu ook helaas doen, moet wel zeggen dat het al een stuk scheeld als ik de riem bij de keel wat strakker doe :j

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:04

Loes'sCorner schreef:
mensen nog tips? beide haf en fjord staan met greenguard, haf gaat prima maar de fjord is houdini en het maakt niet uit hoe strak hij krijgt hem door te rollen en zijn hoofd over de grond te schuren, dus heb ik vanochtemd n bloempot gehaald en 2 uur later heeft houdini hem weer af, heb hem nu weer iets versteld en nu afwachten hoe zich dit dan weer ontwikkeld, wie herkent dit? nog tips?

het halster vast zetten met een pluk manen en voorpluk dmv vlecht, precies zo dat ie hem dus niet afkrijgt

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:55

@cindybijl, dat word lastig omdat hij echt zon fjordeplukje heeft voor ;) maar altijd eens de meoite om naar te kijken.

HEt klopt absoluut niet dat de korven allemaal uit dezeflde fabriek komen, wat een onzin, wij hebben voor de shet verschillende korven gehad en idd allemaal binnen 1 week of enkele weken stuk, behalve die van Imperial riding, die heeft hij nu al 3 maanden om en slechts minimale slijtage te zien, daar zit wel degelijk verschil in.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:08

Met de pluk manen en voorpluk wou ik eergisteren ook doen bij mijn haf, maar de vlecht is zo los als je eraan trekt.
En ik was bang dat ze haar manen kapot zou trekken, dus ik heb het toch maar niet gedaan en de korf iets strakker gedaan :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:16

Delphi2 schreef:
Ik had de bloempot ook voor onze Andalusier merrie gekocht maar binnen twee dagen zat er een enorm gat in de bodem, dus toen heb ik maar een duurdere besteld bij http://www.as-das-pferd.de/shop-asdaspferd.html en die bevalt echt super, kunnen eventueel ook nog zachtere bodems ingelegd worden.

Maar vandaag was ik dus bij de ruitersportzaak om een gewone bloempot voor onze Dartmoor te kopen de de eigenaar vertelde dat hij deze momenteel niet meer verkocht omdat de bodems nu uit een zachter rubber werden gemaakt en hij het grootste deel van de korven terugkreeg omdat er binnen een paar dagen een enorm gat in de bodem gesleten was. Hij dacht ook dat alle merken de maskers wel bij dezelfde fabrikant bestelden, want ze waren nu allemaal van zacht rubber en de vorige versies niet. Klopt wel want toen ik bij Divoza de eerste kocht, hadden ze er een een met een hardere rubber bodem en een met een zachte, en ik heb de zachte gekocht omdat mij dat paardvriendelijker leek. :+

Dus het lag blijkbaar niet aan mijn paard maar aan het masker dat ze er zo snel doorheen was.

Die is erg mooi ben benieuwd hoe hij gaat bevallen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:00

No hier ds net de korf niet af maar hij heeft er ook geen spriet mee kunnen eten geloof ik......en hij probeerde ook nog hevig het ding rollend af te krijgen maar dus niet gelukt.

Ik wil het gat onderin niet zomaar groter knippen, mij lijkt het dat als je voorbij de originele verdikking bent het rubber mss erg snel kapot is?
Niemand een foto van een vergoot gat :D ?

Ik vind dit wel erg zielig......zo hij het leren, door dit masker te eten?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:26

Ik heb mijn greenguard vandaag binnen gekregen. Morgen gaat hij om! en dan een weekje testen om te kijken hoe hij bevalt... Hopelijk goed! dan kan ik hem definitief aanschaffen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:46

Zamero schreef:
Met de pluk manen en voorpluk wou ik eergisteren ook doen bij mijn haf, maar de vlecht is zo los als je eraan trekt.
En ik was bang dat ze haar manen kapot zou trekken, dus ik heb het toch maar niet gedaan en de korf iets strakker gedaan :)

Wel oppassen dat hij daardoor niet te strak tegen de mond aanzit he? Dus echt wel ruim 2 vingers tussen bodem korf en lippen...

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:40

Loes'sCorner schreef:
No hier ds net de korf niet af maar hij heeft er ook geen spriet mee kunnen eten geloof ik......en hij probeerde ook nog hevig het ding rollend af te krijgen maar dus niet gelukt.

Ik wil het gat onderin niet zomaar groter knippen, mij lijkt het dat als je voorbij de originele verdikking bent het rubber mss erg snel kapot is?
Niemand een foto van een vergoot gat :D ?

Ik vind dit wel erg zielig......zo hij het leren, door dit masker te eten?

Als je echt twijfelt kan je het halve dagen aandoen, helemaal niets eten is ook niet de bedoeling natuurlijk, dus hou dat wel in de gaten. Moet zeggen, ik heb me ook laten vangen en inderdaad het verdikte deel uitgesneden. Na een paar dagen had ik daar al gigantisch spijt van en mocht ik een nieuwe bestellen :D . Ik zou 'm even observeren. Ik denk dat als hij genoeg honger heeft, hij het zolang zal proberen tot het lukt. En daarna worden ze steeds handiger hoor...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:06

Pony werd helemaal apatisch met de bloempot op, ging echt totaal niet, ga nu het speciale greenguard halster kopen, die kun je vaster maken en strakker en daarmnee ga ik de GG weer om doen.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:11

Ninx schreef:
Zamero schreef:

Wel oppassen dat hij daardoor niet te strak tegen de mond aanzit he? Dus echt wel ruim 2 vingers tussen bodem korf en lippen...

Nee hoor ik doe niks met het gedeelte bij de mond, die laat ik lang.
Ik doe alleen bij haar oren en keel iets strakker :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:17

Met het speciale greenguard halster laat fjordlief het maseker om :D het bloempot model hangt weer in de schuur, dat werkt bij hem echt niet.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:34

Veel mensen doen het halster zelf te los. Daardoor kunnen ze ook het halster met graasmasker afkrijgen. Een paard bij ons kreeg 'm ook makkelijk af. Nadat we het halster strakker hadden gezet, kreeg hij hem niet meer af. En met strakker bedoel ik echt niet dichtsnoeren, maar de neusriem moet wel hoog genoeg komen en de keelriem moet ook niet te los.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:43

Breghje schreef:
loulou schreef:
het stuk laars zit er nog steeds in, bevalt nog erg goed dus. scheelt me weer 20 euro :)

:') Ik neem morgen een laars mee naar stal... Hoe heb je hem trouwens ook weer vastgemaakt in de korf?( Bregh krijgt een standaard groene, geen mooie vrolijke hippe zoals jou paard)

Ik heb hem aan vier kanten met pektouw vast gezet, dat was de enige naald en draad bij mij in de kast ;-)

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:56

Mijn Greenguard bevalt nog steeds super! Ik heb aan de onderkant bij de kin duct tape geplakt en haar wondje is volledig weg! Ze is al flink afgevallen! :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:39

Hier ook alleen maar positief nu, het GG halster blijft super zitten waardoor hij het masker niet meer kan afwerken, de wondjes op de neus van mijn andere zijn nu ook gewoon weg dus het zal gewenning geweest zijn.