vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:57

Sita_ schreef:
Vippie schreef:
... Week erop wordt het alweer warmer.

En heeeeeel nat... :Y)
Weet niet waar ik nu blijer mee ben eigenlijk...

Doe mij dan maar de kou!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:57

Vippie schreef:
Bravura schreef:
En dan maar wachten tot dat pak sneeuw valt as dinsdag, zoals ze voorspellen! :))

Volgens de site van het KNMI (nog steeds de meest betrouwbare) valt er dinsdag helemaal niks, wordt deze week wel koud maar verder weinig spannends. Alleen maandagmiddag verwachten ze in het oosten wat sneeuw. Week erop wordt het alweer warmer.

Ja, zie de weersites iedere dag wel 3 x veranderen. Maken ze je eerst blij met een pak sneeuw, dan met een dooie mus! _-:( Als hun het niet weten, dan wachten we maar gewoon af. ;)

Het was hier in de stal vanmorgen + 1.5 graden. Waterbakken waren gelukkig nog open.

vickers

Re: vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:03

Helaas staat er vanaf vanavond een weeralarm in NH voor sneeuw.
Het is gewoon verschrikkelijk ik heb een berg zout ingekocht en de paddock gesleept. Ik heb er hier 5 staan en die kunnen in 1x naar buiten dus met het koude weer wacht ik tot het een beetje dooit en dan staan ze in de middag buiten. Vorig jaar stond ik op een pensionstal aan een dijk en hadden ze niks aan de op en afgang gedaan dus toen was het einde oefening de rest van de winter. Mijn oprit is gewoon vlak en de vereniging 4 km rijden met de auto dus dat is wel fijn. Maar als het heel extreem is en blijft is het toch echt vakantie voor de paarden.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:55

Suusje1972 schreef:
Sita_ schreef:
En heeeeeel nat... :Y)
Weet niet waar ik nu blijer mee ben eigenlijk...

Doe mij dan maar de kou!

Precies, mijn gedacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:21

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:38

Sita_ schreef:
Precies, mijn gedacht...

Doe mij maar nat! :D Geen bevroren waterbakjes, paardjes lekker naar buiten, in de buitenbak kunnen rijden, geen gladde stenen door de ijzel, niet met emmers water zeulen, niet met strooizout in de weer.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:58

Bij ons is alles nu keihard...
Wel de paarden vanmiddag buiten gehad maar ze vonden het zelf ook niet veel aan geloof ik. Morgen maar weer even naar de manege om te rijden :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:00

Hier is de paddock keihard bevroren! Ben blij dat we hem gesleept hadden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:05

Hier is ook alles keihard. Voordeel dat er dan dus geen blubber meer is. Wel heel koud,vandaag om 1 uur was het -1. Net een uur gaan stappen met mijn tinker en ben nu dus wel bevroren.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:25

millennium schreef:
Doe mij maar nat! :D Geen bevroren waterbakjes, paardjes lekker naar buiten, in de buitenbak kunnen rijden, geen gladde stenen door de ijzel, niet met emmers water zeulen, niet met strooizout in de weer.

Waarom kunnen de paarden niet met kou naar buiten? :?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:28

Ik vind de winter ook niet zo leuk.Even sneeuw is prachtig ,maar zoals vorig jaar hoeft voor mij niet brrrrr
Straten worden hier slecht gestrooid en zijn dan spekglad gereden door auto's waardoor ik niet naar buiten durf met mn frisse stuiter fjord hahaha

Ik heb liever regen daar kan ik me op kleden maar die gladheid is voor mij echt knudde

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:32

Is er iemand die nu nog buiten in de bak kan rijden? Wij hier echt niet maar ben wel benieuwd of er mensen een bak hebben waar je nu nog wel fatsoenlijk in kunt rijden?

wij hebben de paarden wel gewoon naar buiten. Vind het altijd wel eng met die harde hobbelige grond maar het is niet anders. Ze de hele winter binnenhouden is gewoon geen doen. Ik hoop ook snel op warmer weer!!!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:43

Charlot2000 schreef:
Is er iemand die nu nog buiten in de bak kan rijden? Wij hier echt niet maar ben wel benieuwd of er mensen een bak hebben waar je nu nog wel fatsoenlijk in kunt rijden?

wij hebben de paarden wel gewoon naar buiten. Vind het altijd wel eng met die harde hobbelige grond maar het is niet anders. Ze de hele winter binnenhouden is gewoon geen doen. Ik hoop ook snel op warmer weer!!!!

Ik kan nog wel in mijn bak rijden. Heb naaldhoutchips in de bak en vandaag eerst even gesleept en toen gewoon gereden. Het is wel hard dus ik galopeer dan niet maar wel gewoon stappen en draven. Gaat prima.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:48

Ben erg dankbaar voor de 2 binnen rijhallen op stal :j
Paardje gaat ook elke dag naar buiten, de paddocks zijn wel
erg hard en bevroren maarja zo kan ze wel even een frisse neus halen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:51

Mijn paarden lopen gewoon op wei, ze moeten zelf maar zien waar ze hun voeten neerzetten en hoe gek ze doen.. Ze passen zich hier in elk geval prima aan...

In de buitenbak rijden gaat niet meer, maar op de wei of lekker in de polder wel.. En we kunnen dan naar de binnenbak die op 5 km afstand ligt..

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:19

Ook bij ons alles hard. Je kon wel in de bak stappen en een beetje draven, maar eowyn liep op eitjes. Dan hier en daar een hard klontje, dus vond het zelf ook niet prettig. Heb de rit maar even omgezet in een buitenritje.

Verder mogen ze bij ons gelukkig lekker op het land staan als alles bevroren is. *D
Kunnen ze in ieder geval lekker naar buiten.
Waterbakken in stal hebben een verwarming, dus die kunnen niet bevriezen *D erg prettig dus.

Wel hebben ze besloten om er zout in de bak te gaan doen. Ben benieuwd of het helpt.

Maar als ik mag kiezen, tussen vries en sneeuw en regen.
Pfff geef me dan eigenlijk ook maar regen, dan kan je tenminste blijven rijden. De rest droogt wel weer.
Maar het mooiste zou zijn, vrieskou en zonnetje en GEEN bevroren bak.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:22

Sita_ schreef:
millennium schreef:

Waarom kunnen de paarden niet met kou naar buiten? :?

Nou nou, beetje rare reactie ;) .Omdat de paddock en de buitenbak een bevroren heuvellandschap zijn en ze deze week nog op ijzers staan misschien? Ze hoeven hun beentjes niet te breken.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:24

millennium schreef:
Nou nou, beetje rare reactie ;) .Omdat de paddock en de buitenbak een bevroren heuvellandschap zijn en ze deze week nog op ijzers staan misschien? Ze hoeven hun beentjes niet te breken.

Niet???? :?
hmmmm heeel raar O:) :P

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:27

bij ons was er zout gestrooid in de buiten bak.. Op dat idee was ik nooit gekomen. Maar wonder boven wonder hielp het en was de bovenlaag mooi zacht. Rijden ging dus prima.. En aangezien er geen sneeuw of ijs op de weg ligt kan je ook nog prima met je paardje naar buiten..

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:32

Mijn nieuwe rijbak was gisteren net voor de vorst klaar.
En was vandaag goed te gebruiken. *\o/*

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:34

millennium schreef:

Er ligt toch geen pak sneeuw? Ze weten zelf prima hoe ze hun voeten neer moeten zetten op dat 'heuvellandschap'..
Maar goed, ik zal wel 'raar' zijn dat ik mijn paarden en alle andere paardenhouders hier in de omgeving de paarden lekker buiten heb...

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:36

Onze nieuwe rijbak moet het houden tot en met - 15. Was vandaag in ieder geval heeeel goed rijdbaar :)

Ben blij als het weer voorjaar is hoor!

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:38

Poeh! Winter heeft zo z'n moeilijkheden.. Maar met een beetje aanpassen lukt het wel weer :D

Vandaag eerst m'n nieuwe kruiwagen waterzak getest (Waterleidingen afgesloten) zodat ik niet met emmers hoef te slepen! Heerlijk!
Morgen word door pappa land gevlakt zodat ze lekker naar buiten kunnen blijven gaan!

Sneeuw kom maar, want daar houden m'n paardjes wel van :D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:42

Sita_ schreef:
millennium schreef:

Er ligt toch geen pak sneeuw? Ze weten zelf prima hoe ze hun voeten neer moeten zetten op dat 'heuvellandschap'..
Maar goed, ik zal wel 'raar' zijn dat ik mijn paarden en alle andere paardenhouders hier in de omgeving de paarden lekker buiten heb...

Tjeempie, kortzichtig hoor. Natuurlijk kunnen paarden naar buiten met dit weer. Echter, heb jij onze buitenbak en paddock gezien? :)
Laatst bijgewerkt door millennium op 28-11-10 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:42

Hier was ook alles keihard, toch heb ik mijn pony een uur in de paddock gezet, daarna losgegooit in de (bevroren) bak waar hij nog flink tekeer is gegaan.

Toen nog gaan wandelen. Dus viel allemaal wel mee.