wanneer gaan jullie paarden weer naar het land?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leinearthur

Re: wanneer gaan jullie paarden weer naar het land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:03

Het hele jaar door! :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:05

Naar het land?!
Mijn paard staat overdag altijd op land. Weer of geen weer.. Het zijn geen suikersnoepjes?!
In de winter staan ze 's nachts hier op stal.
Puur uit eigen veiligheid.
Als het wat langer licht word en de vorst weg is gaan ze weer 24/7 naar buiten. :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:21

ik ben afhankelijk van de stalhoudster en zij weer van de land eigenaar [ de buurman]
hier is het veengrond en dat is boterzacht,het zal toch eerst een tijd droog moeten zijn voordat de paarden erop mogen
we hopen 1 april

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:24

Hopelijk hier ook begin April!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:02

Als je ze er bij ons met die kleigrond opgooit als het nat is staat er na een week geen sprietje gras meer :(
Echt irritant!

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:04

deze hele week staan ze er al op :+, en in de zomer 24/7

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:05

April hopelijk :j ik zou overigens mijn paard niet het hele jaar hier op het land willen hebben ondanks dat het geen snoepje is volgens giolli de grond is hier zo bar en bar nat....ik weet zeker dat ie binnen de korste keren kreupel is van de mok.... de paddock veroorzaken al genoeg schade aan zijn benen

zender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:16

Heele jaar door iedere dag zo´n 4 uur buiten

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:56

Hier staan ze het hele jaar door op het land. Alleen met de sneeuw hebben ze ook wat dagen in de bak doorgebracht.
We hebben 3 weides. De winterwei ligt hoog, dus die blijft goed droog. Op de zomerweide gaan ze als er gehooid is.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:16

Hier staan ze nu al weer een paar dagen op het land. Ze staan er op als het vriest, en als het niet te nat is.
Anders staat ze op de paddock. 's nachts staan ze nog op stal, ze gaan om 8 uur naar buiten en tegen 7 weer naar binnen. Zodra de nacht temp. omhoog gaat gaan ze weer lekker 24/7. Kan niet wachten :D

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:09

Vandaag voor het eerst lekker een midagje in de wei geweest (normaal staan ze dan altijd in de paddock)

Alleen ging ik daarna nog rijden maar toen was mevrouw wel jaloers dat haar dochter nog eventjes lekker liep te rennen met de shetten ;)...

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:51

Giolli schreef:
Naar het land?!
Mijn paard staat overdag altijd op land. Weer of geen weer.. Het zijn geen suikersnoepjes?!
Als het wat langer licht word en de vorst weg is gaan ze weer 24/7 naar buiten. :)

Wat heeft het er in godsnaam mee te maken of ze van suiker zijn ja of nee?? Bij de meeste mensen kunnen ze in de winter gewoon niet op de wei, omdat ze niet beschikken over hectares land, en zich het dus niet kunnen veroorloven dat ze in de winter alles stuk trappen en in de zomer geen gras hebben. >;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:55

Darkness85 schreef:
Giolli schreef:
Naar het land?!

Wat heeft het er in godsnaam mee te maken of ze van suiker zijn ja of nee?? Bij de meeste mensen kunnen ze in de winter gewoon niet op de wei, omdat ze niet beschikken over hectares land, en zich het dus niet kunnen veroorloven dat ze in de winter alles stuk trappen en in de zomer geen gras hebben. >;)

Idd,
Als ik nu 2 paarden en een shetlander op het land zet kunnen ze van het zomer binnen blijven omdat er geen sprietje gras meer staat.
Ik moet wel kiezen, en dan heb ik ze liever in de zomer buiten dan in de winter.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:56

Bij mij staan er momenteel een paar op, de grote groepen in de paddocks. Maar hier moeten ze er toch echt even af om het land weer wat rust te geven.
Ik hoop deze week in elk geval alles te slepen en misschien wat door te zaaien, maar dan moet de nachtvorst weg zijn.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:59

ik heb nog een klein stukje wei onbegraasd van vorig jaar, daar mogen ze, als de grond droog genoeg is, over een week of 3 op. dan afhankelijk van hoe snel t gras groeit eind april/begin mei opbouwend op t verse gras. staan op klei dus lopen alles anders stuk. in de winter staan ze op een aparte winterwei die ze stuk mogen lopen (en wat er ook echt niet meer uitziet, gelukkig kunnen ze wel altijd droog staan) dat dan gedurende een paar maanden rust krijgt. snachts gaan ze altijd op stal. wil je de rest van het jaa genoeg gras hebben en je hebt niet zoveel grond (7000m2) dan zul je gewoon moeten nadenken over je weidebeheer, heeft niks met suikersnoepjes te maken.
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 08-03-11 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:00

Volgende week komt er mest op, en dan nog even geduld............ *\o/*

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:02

Ik hoop dat het hier nog even goed door droogt, zitten hier op klei..

Als het goed droogt kan er bij ons ook mest over en dan maar wachten op het gras.
Hoop volgende week of over 2 weken toch wel drogere grond.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:16

Darkness85 schreef:
Giolli schreef:
Naar het land?!

Onze kudde staat in de winter op een ander stuk dan in de zomer (ook nog eens op veengrond!), maar ik moet zeggen dat als je het winterland sleept en wat bijzaait en je geeft het een paar weken rust, dat er zo weer gras op staat, hoor. ;)
Sta er elk jaar weer van te kijken, hoe snel het dan bijtrekt. :j

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:17

Maar wij hebben geen extra wei die we als winter wei kunne gebruiken. Dat is nou net het probleem.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:16

De mijne staan vanaf april t/m september 24/7 buiten. Hangt van het weer af. Als het in oktober ook nog te doen is staan ze dan ook nog 24/7 buiten. En verder staan ze met sneeuw en vorst af en toe in het land. En nu het weer goed is staan ze heel de middag buiten.

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:18

BrittKitt schreef:
Buiten is iets anders dan op het land he.
Die van mij staat ook lekker 24/7 buiten, maar dan op de paddock. In april gaan ze het land weer op, maar ook niet onbeperkt, of ze moet aangeven dat het nu wel kan :=

o het land is bij jouw binnen dan

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:21

bij ons staan ze altijd buiten of het moet ontzettend regenen en waaien dan gaan ze op de binnebak.

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:27

Het hele jaar door.
Gelukkig is het land hier niet te nat 's winters en valt het mee met de schade.
Ik heb de paarden wel onbeperkt hooi bijgevoerd omdat er niet zo veel meer te knabbelen was.
Deze week worden de weides bemest en wil ik ze doorzaaien dan hebben we over een paar weken weer gras.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:45

Froukje1993 schreef:
Maar wij hebben geen extra wei die we als winter wei kunne gebruiken. Dat is nou net het probleem.

Dan wordt het natuurlijk lastiger. Kun je ook geen stukje afzetten, waarop je zand stort of een stukje beton stort ofzo?
Ik weet het ook niet, hoor, probeer maar wat mee te denken. ;)
Ik moet er niet aan denken dat mijn paard 's winters opgesloten zou moeten staan en niet voor mezelf, maar voor mijn paard.
Die wordt dan erg, ERG chagerijnig, zullen we maar zeggen. ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 00:41

Mijn paardjes hebben er vorig jaar gewoon elke dag opgestaan als het blubberig of nat is alleen overdag buiten en nu sinds vorige week 24-7