hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:57

Ik kan nog steeds longeren en nog steeds niet rijden. Maar ik heb wel de 17e wedstrijd _O- Ze voorspellen voor het weekend nog meer sneeuw!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:02

Ik kan ook niet rijden en niet longeren.. Paarden kunnen ook niet los. Vind het echt heel zielig voor ze, maar kan er zelf ook weinig aan doen!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:06

Onze paarden staan door de sneeuw ook merendeels van de dag binnen maar gaan wel een uurtje in de buitenbak. Dat zorgt dat ze toch fftjes de benen kunnen strekken en ze zijn daarom ook geen van alle vervelend op stal. Maar ja echt rijden en zo zit er voor ons voorlopig nog niet in.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:13

Mijn haflinger staat nu stil
Hij heeft ijzers dus hij kan niet naar buiten en longeren gaat ook niet

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:18

Die van mij stond gisteren en de rest nog gewoon in de paddock. rondom ijzers.
Rijden doen we in de binnenbak, longeerbak was maandagavond ook nog goed.
geen enkel probleem hier dus :D

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:24

van ons nog steeds in de wei , rondom op ijzers , maar ben blij dat ze kunnen lopen ,
want dat rot weer duurt wel erg lang , rijden gaat niet .

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:30

Mijn paard staat elke dag buiten (met rondom ijzers). Ik ben wel altijd bang dat er iets gebeurt, maar als ik haar wekenlang opsluit zal er waarschijnlijk meer gebeuren! Rijden gaat nu niet, alles is bevroren en vol sneeuw en buiten lopen is ook lastig als het spekglad is en het paard fris. Om met een trailer richting een binnenbak te schuiven waar het overvol is zie ik ook niet zo zitten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:35

Destino: betekend dat dat je paard 24 uur in zijn box staat?!? >;)

Irise456: staat je haflinger op stal OMDAT hij ijzers heeft? Als hij geen ijzers had mocht ie wel naar buiten? Doe daar gauw wat aan, wat een flutreden om je paard op te sluiten zeg, er zijn middeltjes zat om ijsballen te voorkomen! (begin eens met een blok frituurvet, werkt veel beter en veel langer als hoevenvet, ervaring van een medebokster)

Wij hebben gewoon een binnenbak op onze kleine pensionstal, zou dus gewoon kunnen rijden, ware het niet dat ik verschrikkelijk overuren maak op mijn werk op het moment. Wel staan ze gewoon de hele dag buiten. Ik dacht dat ze door de sneeuw wel flink afgeremd zouden worden wat betreft rondstuiteren maar dat valt wel mee heb ik gezien. :D

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:40

die van mij komen normaal in de winter de hele middag buiten (zomers langer, we moeten delen met zijn allen en er is niet zo veel land) maar dat is nu niet te doen, het land waar ze lopen is aan het eind van het terrein en er ligt zo veel sneeuw en de paden zijn daar zo glad dat dat met paarden met ijzers gewoon niet te doen is. De veulens hebben we gelukkig wel buiten, we zoeken wel steeds een goede plek voor ze en lopen dwars door de stallen om zo de gladde plaatsen te ontwijken. In de vakantie was het 's ochtends rijden of longeren en 's middags nog even lekker in de bakk spelen. Echter nu ik weer aan het werk ben kan ik ze er maar 1 x per dag eruit doen en daar ben ik niet blij mee, maar helaas is het niet anders ze komen er in ieder geval nog wel uit en krijgen dan nog wel beweging. De binnenbak wordt dan ook momenteel veelvuldig gebruikt. Erg druk want iedereen wil zijn of haar paard graag los hebben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:44

Daar hebben die dieren ook recht op. Da's dan even aan elkaar aanpassen en geduld hebben. Gelukkig hebben wij dat probleem niet, moet er niet aan denken dat ik mijn paardjes niet kan bieden wat ze nodig hebben! Maar da's dan ook de reden waarom ik deze pensionstal heb uitgezocht.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:52

Ik heb net even op het KNMI zitten kijken en het blijft voorlopig ook nog écht slecht. Dus nu zit ik serieus na te denken om de ijzers er tijdelijk af te laten halen. Ik weet alleen niet of dat verstandig is met een paard dat graag graaft, misschien richt ik dan wel meer schade aan dan ik goed doe.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:54

Ik heb idd ook net op het KNMI zitten kijken, maar het blijft gewoon koud en slecht... Ik wou dat het juni was!

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:58

Candace schreef:
Ik heb idd ook net op het KNMI zitten kijken, maar het blijft gewoon koud en slecht... Ik wou dat het juni was!

ik heb het ook gehoord, ik wil mijn paard het liefst buiten hebben maar met sneeuw gaat dat niet. Juni hoeft het voor mij niet te zijn als die rot sneeuw maar weg gaat ;)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:00

Als het buiten gewoon weer te doen is ben ik blij, het mag gerust regenen of iets dergelijks, maar zodat paardlief gewoon kan lopen zonder te schuiven. En ik wil onderhand graag weer rijden! Ik merk dat paardlief het rijden toch wel mist, dat had ik nooit gedacht.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:00

Waarom gaat dat niet meer sneeuw? :o
Mijne staat heel de dag buiten in de wei, mét ijzers :D

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:14

vandaag weer eens een stukje gestapt aan de hand met de freule en ze kwam vandaag maar 1 x de lucht in haha!!!!

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:27

Knollie komt nog steeds elke dag buiten, ongeveer van 9 tot half 5. Maar ik moet zeggen dat knollie zelf een beetje aan begint te geven dat ze het beu is. Ze wordt wat vervelend, kan natuurlijk ook geen gras knabbelen nu. Ze heeft sinds gisteren ook een beetje diarree, dus vanmiddag nog maar even terug gereden naar stal om extra plakken hooi in de wei te deponeren. Ben bang dat ze uit verveling, (of erger, misschien toch honger?) teveel sneeuw eet... Ze krijgt 's morgens voor ze naar buiten gaat een volle, redelijk aangestampte speciekuip kuil, als ze terug binnenkomt weer, en rond 21.00 uur weer. Hmmm... schijnbaar toch nog niet genoeg... al moet ik zeggen dat haar hooi op de wei niet echt enthousiast naar binnen gaat.
Ik kijk vanaaf even hoe haar mest is, als het nu beter is krijgt ze voorlopig extra hooi bij op de wei, en anders ben ik bang dat ze eerder naar binnen gaat voortaan. Kijken hoe dat gaat. Het is wel heel *&%$#^ dat we nog steeds niet kunnen rijden met die f*cking sneeuw. Nieuwjaarsdag even uurtje weggeweest ohz, en toen was ze weer een paar dagen haar eigen lieve zelf. Maar ja, 2 januari was het alweer wit, en niet te zuinig! :( Pokkezooi!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:05

Anne Marie: super dat je je paard toch lekker buiten hebt staan, ook al ligt er sneeuw. Maar uiteraard moet je er wel voor zorgen dat ze ruwvoer te eten hebben! Tegen verveling (normaal grazen ze, urenlang buitenstaan zonder gras in de sneeuw of in een zandbak is dan écht saai en vervelend) maar nog belangrijker: om warm te blijven. Het kacheltje moet wel aan blijven natuurlijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:15

die van mij heeft vandaag de hele dag binnen gestaan vanwege de sneeuw... -O-
zelf de hele dag aan het werk, anders had ik haar zelf wel even buiten gezet of gestapt overdags...

vanavond ruim 3 kwartier in de paddock gehad en daarna nog voorzichtig wat rond laten lopen in de paddock in de sneeuw, is niet veel bijzonders, maar toch even beweging gehad, je moet toch wat...
de weg kon ik niet meer op, begon alweer glad te worden...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:18

Mijn paard staat in een uitloopstal en we kijken per dag wat we wel/niet kunnen. Nu heb ik afgelopen 2 dagen kunnen rijden in de binnenbak, en morgen zien we wel weer verder :) We zijn toch zo beperkt met dit weer.

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:35

GamblersCup schreef:
Anne Marie: super dat je je paard toch lekker buiten hebt staan, ook al ligt er sneeuw. Maar uiteraard moet je er wel voor zorgen dat ze ruwvoer te eten hebben! Tegen verveling (normaal grazen ze, urenlang buitenstaan zonder gras in de sneeuw of in een zandbak is dan écht saai en vervelend) maar nog belangrijker: om warm te blijven. Het kacheltje moet wel aan blijven natuurlijk.

Vandaar dus de drie speciekuipen kuil per dag, plus extra plakken hooi op de wei, kan me niet voorstellen dat veel paarden zoveel kuil krijgen eerlijk gezegd. Bij elkaar is het anderhalve plak kuil (van zo'n groot pak weet je wel) per dag, plus ongeveer een derde klein pak hooi... En dan nog niet genoeg? Dat hoop ik niet, dan kan ik 'r rollen van 't voorjaar! ;-) Ze heeft dan ook nog een 360 gr winterdeken op d'r ruggetje, nee, met dat kacheltje zit het wel goed. Maar wel lief dat je meedenkt. :j

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:43

Ik verhuis zondag voor een paar dagen met paard naar een vriendin (daar hebben ze een binnenbak aan huis). Kan ik iig weer wat rondhobbelen.
Op dit moment staat ze 3/4 uur per dag buiten en kan er niet gereden worden.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:54

Gister wilde ik Mynke even op de wei zetten,dus erheen geglibberd,maar eenmaal daar bleken er de nodige ijs plekken te liggen,echt zo glad als een spiegel.
Durfde haar daar niet te laten staan,dus zijn we maar weer terug gekrabbeld en heb haar een uurtje in de paddock gezet.
Helaas vind ze daar echt geen hol aan :+
Vandaag even gelongeerd,de hoefslag in de cirkel hebben we vrij goed kunnen houden door er pekel te strooien.
Maar het paadje er naartoe is zo glad als spek.
Mijn hemel,wat vind ik dit armoe :(

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:26

Mijn ruin staat lekker een uurtje of 6-7 in de wei die heeft geen ijzers.
Mijn merrie als het meezit een uurtje of 4 in de paddock.
En de longeerbak gaat nog best bij ons dus gelukkig genoeg beweging!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:31

Mijn paard staat een uurtje of 6-7 in de wei (zonder ijzers), verder rijd ik hem 5 x per week ongeveer drie kwartier (Binnenbak :D ).