Heb ook al 100 grams opliggen, staat wel 24/7 buiten en met mooi weer gaat hij overdag af. Kan prima hoor. Zolang ze niet staan te zweten, kan het in mijn ogen, anders is het zweten wel een teken dat het te warm is.
bij ons staan ze al een poosje onder de ongevoerde regendeken. die van mij had ook al even onder de 200 grams gestaan, omdat ik nog geen ongevoerde had, nou wou ook prima hoor, ze had het niet te warm eronder. ik zou hem gewoon op doen hoor, de zon schijnt dan wel, maar het is al best fris... (natuurlijk kun je mens en paard niet vergelijken maargoed)
altijd erg persoonlijk wanneer een deken opdoen. Mijn paard staat overdag op het land en 's avonds in zijn box die in een open schuur staat. Ik begin denk ik volgende maand met de ongevoerde regendeken, vind het nu nog te warm. Laat staan een 150 gram, zou dat echt te warm vinden. Maar jij kent je paard natuurlijk het best, weet niet of het een erge koukleum is, maar ik denk niet dat het al nodig is..
ik heb al een 200 grams deken op liggen, overdag en s nachts. dus ik denk dat het prima kan. Ga gewoon even voelen, als je paard er nou echt onder gaat zweten dan zou ik wel weer een dunnere deken opdoen.
ik heb een kwpner staat op stal maar heeft nog geen deken op. kijk deze week nog effe naar de nacht tempraturen en als die onder de 10 graden blijft krijgt hij een zomerdeken op .