Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Annetje schreef:Ik zou het toch geen fijn idee vinden om mijn paard met een kale/blote hals dag en nacht buiten te hebbenZelf heb ik ook niet graag een blote nek in de winter, dan heb ik meteen last van mijn spieren.
Als je die strook scheert zodat ze wat meer warmte kwijt kunnen onder het rijden, raken ze toch ook meer warmte kwijt tijdens het in de wei staan terwijl het vriest?
of ben ik nu zo penny tegenover mjin paard?![]()
LADPR schreef:Misschien een beetje moeilijke titel maar zal het even uitleggen.
Ik kan me nog herinneren dat er iemand was die alleen de strook onder de hals en tussen de voorbenen scheerde zodat de pony zijn warmte kwijt kon maar geen deken op hoefde.
Wie heeft er ervaring mee?
Ik denk er namelijk over om als het werkt mijn mini ook zo te scheren zodat hij geen deken op hoeft maar toch wat minder nat zal worden met werken.
Cowgirl schreef:Annetje schreef:Ik zou het toch geen fijn idee vinden om mijn paard met een kale/blote hals dag en nacht buiten te hebbenZelf heb ik ook niet graag een blote nek in de winter, dan heb ik meteen last van mijn spieren.
Als je die strook scheert zodat ze wat meer warmte kwijt kunnen onder het rijden, raken ze toch ook meer warmte kwijt tijdens het in de wei staan terwijl het vriest?
of ben ik nu zo penny tegenover mjin paard?![]()
Ik denk precies hetzelfde daarom heb ik het vorig jaar niet gedaan.
Maar nu twijfel ik toch weer. Paard was al weer enorm nat na een kort ritje (voor de kar)en het kost hem gewoon veel energie.
Ik denk dat ik het nu toch eens ga proberen, dan ga ik van het weekend scheren zodat de vacht weer lang genoeg is als het koud wordt. Zo'n streep model lijkt me wel wat, ik ga alleen niet de buik scheren.
Fjord staat ook dag en nacht buiten.
LADPR schreef:Ik scheer normaal 4 x per jaar zo'n beetje maar denk dat je vanzelf ziet als het weer nodig is? Als het vachtje op de hals te dik word en weer gaat zweten?
LADPR schreef:Ja daar zeg je wat, maar heb de manen met werk altijd opgeknoopt anders raakt alles in de knoop met de leidsels.
Apple schreef:Wij hadden zo vorig jaar een kruising tussen 8 en 10.
In eerste instantie alleen de hals geschoren en later ook de buik erbij![]()
http://ixtaccihuatl.xs4all.nl/pics/kev_ ... G_0300.JPG