écht sterke deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kadansjee

Re: écht sterke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:05

Ik ga ook een rambo kopen denk ik.. of een bucas

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:14

Bucas& rambo Ja

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:42

Ik ga voor de Rambo Quarter, aangezien mijn Appie een behoorlijke kont heeft Haha!

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:58

maximiliaan schreef:
Ja klopt maar de binnenkant bij een vriendin van mij is nu al gescheurd, bij de buiksingels weet je wel?
Weet dat het snel gebeurd maar toch mag dat niet gebeuren.

Ik heb ook Bucas omdat andere dekens scheuren als ze eraan trekken (en ik heb en had zulke leukerds) en dus in héél veel stukjes terug te vinden waren in de box. Ik heb de dunste versie regendeken. Indien nodig kan hier altijd een andere deken onder. (ballistic nylon scheurt niet , met een dunne fleece voering) De oudste deken is idd de voering van gescheurd, die heb ik eruit gehaald en de buitendeken gebruikt over een andere (winter of zomer) deken heen als bescherming ......werkt prima.

Als de deken net in gebruik is en dan al mankemente vertoond kun je aanspraak maken op de garantie -volgens mij 2 jaar- .

wobpke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:38

een rambo,

ik heb er zelf ook een.
én ook zo een knollie die vaak in andere dekens haken heeft gehad,.Lachen
wekrt super deze deken,
en is nog niet kapot, na zo'n 4 jaar!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:32

Bucas, rambo , Amigo, en Kieffers doen het vaak ook wel goed.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 06:05

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:14

S&K panther!!

hele sterke deken.
mijn pony rolt ongelooflijk veel, en andere paarden zitten regelmatig aan zijn deken te knabbelen,maar die van mij gaat straks zijn 6e winter in en is nog steeds helemaal waterdicht Haha!

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 17:26

Bedankt voor alle tips Lachen

Ik ga denk ik voor de Bucas Smartex Turnout Medium, voor in de winter..
Maar wil toch graag ook iets voor in het voor-/najaar, ik zit te kijken naar de New Zealand dekens, maar de enige die ik op internet kan vinden is maar 600D, is deze dan wel zo sterk?

Wat een gedoe die dekens!

Of anders misschien toch maar de turnout light en dan eventueel met onderdeken?

Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:46

Ik heb ook de bucas smartex turnout medium, die gaat tot temperaturen +12 en -10. Ik gebruik deze dus ook gewoon in het najaar en voor jaar. Als het in de winter echt hard gaat vriezen, doe ik er eventueel een deken onder. Werkt prima.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:50

Evt kan je nog voor een smartex rain erbij gaan die is volgens mij tot hogere temperaturen geschikt, 100 % waterdicht en super sterk. Om dus nog maar niet te spreken of de zelf temperatuur regulerende voering Knipoog Ik gebruik mijn smartex rain ook gewoon als regendeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:53

Ik heb wel de ongevoerde regendeken van bucas. Die doe ik als eerste er op, dan eventueel een dunnen deken eronder en anders de smartex medium. Maar nu begin ik sowieso pas laat met dekens hoor. Pas als het overdag kouder wordt dan een graad of tien, in de nacht is ze binnen vanaf oktober.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:12

PinkiiY schreef:
Maar wil toch graag ook iets voor in het voor-/najaar, ik zit te kijken naar de New Zealand dekens, maar de enige die ik op internet kan vinden is maar 600D, is deze dan wel zo sterk?

600 denier is erg weinig, Ik heb ook in een winterseizoen een 3 tal dekens kapot gehad. Nu heb ik een deken van 1800 denier van pessoa en die heeft nog geen scheuren.

Kijk voor minimaal 1200 denier dan zit je redelijk goed.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 15:38

nitouche schreef:
PinkiiY schreef:

600 denier is erg weinig, Ik heb ook in een winterseizoen een 3 tal dekens kapot gehad. Nu heb ik een deken van 1800 denier van pessoa en die heeft nog geen scheuren.

Kijk voor minimaal 1200 denier dan zit je redelijk goed.

Dat dacht ik dus ook, maar nu staat bij die New Zealand deken wel dat ie oersterk is, dus ik ben 'm even kwijt nu Scheve mond

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:15

PinkiiY schreef:
Dat dacht ik dus ook, maar nu staat bij die New Zealand deken wel dat ie oersterk is, dus ik ben 'm even kwijt nu Scheve mond

De new zealand dekens zijn prima, misschien kan je vragen hoeveel denier het is. De meeste dekens omschrijven ze namelijk als sterk.